Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Jak zapojit rádio aby hrálo bez klíčku?

Máte problém s vašou Mazdou? Sem s ním...

Jak zapojit rádio aby hrálo bez klíčku?

Poslaťod sten » Pia Jún 02, 2006 2:13 pm

Muze mi nekdo prosim vas poradit jestli jde stalej proud do radia,nebo jestli je nekde vyvedenej,me jde radio jenom na klicek a uz na to nemam nerf,porad zapinat klic i kdyz nikam nejedu a delam neco kolem auta a dalsi je ze porad musim ladit stanice protoze si je to nepamatuje.Poradte mi nekdo prosim.potrebuju vedet jestli tam je tazenej abych nemusel tahat novej.Dik moc
Obrázok užívateľa
sten
Čitateľ
 
Príspevky: 8
Registrovaný: Pon Máj 08, 2006 9:27 pm
Bydlisko: Loučka

Poslaťod cajnik » Pia Jún 02, 2006 6:57 pm

sten píše:Muze mi nekdo prosim vas poradit jestli jde stalej proud do radia,nebo jestli je nekde vyvedenej,me jde radio jenom na klicek a uz na to nemam nerf,porad zapinat klic i kdyz nikam nejedu a delam neco kolem auta a dalsi je ze porad musim ladit stanice protoze si je to nepamatuje.Poradte mi nekdo prosim.potrebuju vedet jestli tam je tazenej abych nemusel tahat novej.Dik moc


mas naopak napojeny staly privod (+) a ten spinatelny, preto si nepamata stanice. Napoj ich naopak (cerveny a zlty).
Mazda 626 GD 2,0i sedan
Xedos 9 V6 2,3 Miller Cycle Engine 211hp
Obrázok užívateľa
cajnik
Komunikátor
 
Príspevky: 996
Registrovaný: Štv Jan 20, 2005 2:07 pm
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod sten » Pia Jún 02, 2006 7:11 pm

jenomze ja tam mam tazenej jenom cervenej a ten je pres spinaci skrinku(jak sem to pochopil kdyz fuguje jenom pri zaplem klicku)
Obrázok užívateľa
sten
Čitateľ
 
Príspevky: 8
Registrovaný: Pon Máj 08, 2006 9:27 pm
Bydlisko: Loučka

Poslaťod cajnik » Pia Jún 02, 2006 8:18 pm

co je to za auto?
Mazda 626 GD 2,0i sedan
Xedos 9 V6 2,3 Miller Cycle Engine 211hp
Obrázok užívateľa
cajnik
Komunikátor
 
Príspevky: 996
Registrovaný: Štv Jan 20, 2005 2:07 pm
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod Joseph » Pia Jún 02, 2006 8:38 pm

Ja som zase prehadzoval radio tak aby islo iba pri pootoceni kluca kluca, nepotrebujem aby zralo prud, ked neni niesom v aute...
Obrázok užívateľa
Joseph
VIP 2006
 
Príspevky: 1604
Registrovaný: Pia Apr 07, 2006 2:35 am

Poslaťod Suky » Pia Jún 02, 2006 9:20 pm

Rádia jsou již dlouho zapojována tak, že hrají v první poloze klíčku, kdy ještě není zapnuté zapalování.
A k tomu jsou nachystány i dráty. Už jsme o tom tady psali. Je to tak schválně a je to tak dobře (pro nás sklerotiky).

Rádio si bere napájení dvakrát.
1. Hlavní napájení, silové. Bývá to červený drát. Napětí tam má být v první poloze klíčku (a těch dalších). Z toho je napájeno rádio jako takové - musí být dimenzováno na větší odběr. Bývá značeno B+, Power...

2. Pomocné napájení paměti stanic a nastavení. Bývá to žlutý drát. Slouží k tomu, aby si rádio i po vypnutí pamatovalo uložené stanice, předvolby... Je to trvalé napětí (pokud je připojena baterka :- ). Bývá značen Back-up, Memory...

Pokud vážně chceš, aby rádio hrálo i bez klíčku, najdi si v drátech pro rádio ten žlutý drát a ten připoj na B+ i Back-up.
Pokud máš ale výkonnější rádio, doporučuji k němu přitáhnout nový drát s trvalým napětím, například s přívodu ke spínačce... Žárovka nebo voltmetr poradí. Drát pro Back-up totiž nemusí být dimenzován pro odběr velkého proudu.
Obrázok užívateľa
Suky
Administrator VIP2011
Administrator VIP2011
 
Príspevky: 2883
Registrovaný: Uto Mar 09, 2004 2:00 am
Bydlisko: Kopřivnice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod sten » Pia Jún 02, 2006 10:15 pm

a kde najdu napojeni k tomu zlutemu dratu?me bude stacit kdyz uz tak i s tim klicem jen at si to pamatuje stanice,mam tam jenom cervenej a cernej
Obrázok užívateľa
sten
Čitateľ
 
Príspevky: 8
Registrovaný: Pon Máj 08, 2006 9:27 pm
Bydlisko: Loučka

Poslaťod Suky » Pia Jún 02, 2006 10:20 pm

sten píše:a kde najdu napojeni k tomu zlutemu dratu?me bude stacit kdyz uz tak i s tim klicem jen at si to pamatuje stanice,mam tam jenom cervenej a cernej

Tomu nerozumím.
Napojení koho čeho odkud kam?
Kde máš jen červený a černý?
Obrázok užívateľa
Suky
Administrator VIP2011
Administrator VIP2011
 
Príspevky: 2883
Registrovaný: Uto Mar 09, 2004 2:00 am
Bydlisko: Kopřivnice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod sten » Pia Jún 02, 2006 10:40 pm

no na radiu je euro koncovka tu resit nebudu,jenomze draty ktere vedou k ni jsou na napajeni jenom cervenej+ a cernej- a pak jsou uz repro
Obrázok užívateľa
sten
Čitateľ
 
Príspevky: 8
Registrovaný: Pon Máj 08, 2006 9:27 pm
Bydlisko: Loučka

Poslaťod Suky » Sob Jún 03, 2006 9:26 am

Dobrá, dobrá.

Schéma ISO (EURO) konektoru:
Obrázok

Potřebuješ tedy připojit Pin4 napájecího bloku k nějakému trvalému napětí a pak si bude rádio pamatovat stanice.
Pokud máš v autě přípravu na rádio, bývá to ten žlutý drát.
Pokud nemáš, musíš si vzít voltmetr nebo žárovku a hledat.

Trvalé napětí najdeš např na spínačce.
Obrázok užívateľa
Suky
Administrator VIP2011
Administrator VIP2011
 
Príspevky: 2883
Registrovaný: Uto Mar 09, 2004 2:00 am
Bydlisko: Kopřivnice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Beaver » Sob Jún 03, 2006 12:47 pm

Jak se tu už psalo, rádio má dvojitý napájení. Jeden kabel je pro paměť (měl by jít přes pojistku přímo na baterku) a druhej napájí rádio při provozu, ten je obvykle zapojenej na spínačku. Žlutej kabel bývá ale myslím pro ovládání příslušenství, např. sepnutí vstupu REMOTE zesilovače nebo vysunutí automatické antény, po zapnutí rádia je na něm +12V. Takže pokud chce někdo dosáhnout toho, aby rádio hrálo i bez klíčku, je potřeba oba napájecí kabely rádia zapojit přes pojistky na baterku a nezapomínat vypnout rádio při odchodu z auta. U Favorita mám rádio zapojený takhle natvrdo a funguje bez problémů, u Mazdy a Toyoty jsou standartně přes spínačku a fungují na polohu ACC, pochopitelně paměť je zapojená trvale na +12V, aby se nemazaly stanice.
Beaver
 

Poslaťod sten » Sob Jún 03, 2006 4:37 pm

heureka kluci uz to fachci,sice jsem to nechal pres klicek (jak jste mi radili)ale uz si to pamatuje stanice,ten kabel ve kterem je stalej proud (udajne a na euro konektoru zlutej) byl zasitej v izolaci a na moji mazde je zelenej,tekze vam vsem ktery ste mi radili moc dekuju
Obrázok užívateľa
sten
Čitateľ
 
Príspevky: 8
Registrovaný: Pon Máj 08, 2006 9:27 pm
Bydlisko: Loučka

Poslaťod Goauld » Sob Jún 03, 2006 4:58 pm

Beaver píše:Jak se tu už psalo, rádio má dvojitý napájení. Jeden kabel je pro paměť (měl by jít přes pojistku přímo na baterku) a druhej napájí rádio při provozu, ten je obvykle zapojenej na spínačku. Žlutej kabel bývá ale myslím pro ovládání příslušenství, např. sepnutí vstupu REMOTE zesilovače nebo vysunutí automatické antény, po zapnutí rádia je na něm +12V. Takže pokud chce někdo dosáhnout toho, aby rádio hrálo i bez klíčku, je potřeba oba napájecí kabely rádia zapojit přes pojistky na baterku a nezapomínat vypnout rádio při odchodu z auta. U Favorita mám rádio zapojený takhle natvrdo a funguje bez problémů, u Mazdy a Toyoty jsou standartně přes spínačku a fungují na polohu ACC, pochopitelně paměť je zapojená trvale na +12V, aby se nemazaly stanice.


Tak to se bratře pleteš, žlutej drát je stály napájení od baterky, ten pro příslušenství je modrej s bílím pruhem.

Umazdy je ale barevnost drátů uplně odlišná a nedá se řídit podle ISO konektoru. Mazda má vlasní konektory pro sériově montovany rádia a na to existují redukce na ISO konektor. Pokud tam už někdo ISO má, tak ho tam dával asi předchozí majitel, nebo třeba servis atd... Takže zapojením toho dodatečně montovany ho ISO si nemůžete být jistí.
Goauld
 

Späť na Mám problém s...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť