majki píše:Toto je celkom relativne, porizovaci cena dieselu je vyssia, menej poruchovy, snad kazdy slysel o poruchach turba. Menej stavy z baterky mozna, ale na svouju prevadzku potrebuje tak 70Ah bateriu...
Suhlasim, je to relativne. Mas pravdu s tou obstaravacou cenou. Zavisi od toho kolko km na aute urobis. Podla toho sa to oplati alebo nie. Podla mna, su poruchy turba casto sposobene zlym sposobom jazdy (zbytocne vytacanie, vyradzovanie na N a vypinanie motora ked je turbo este horuce). Ked sa aj nahodou pokazi, nemyslim, ze treba kupovat nove. Vacsinou staci repasovat, vymenit lozisko, turbinku a je to OK.
Diesel tu 70Ah potrebuje na nastartovanie, nie na prevadzku!
majki píše: Akoze nizsie naklady na udrzbu? Mozes sa rozpisat konkretne prosim? Co palivove filtre, ktore sa menia castejsie, a dalsie take veci, neboj sa a len sa rozpisaj .
Palivovy filter na benzine sa ma menit po 90tis. na naftaku po 45tis. Pokial tankujes cistu naftu, dovolim si tvrdit, ze ked vymenis az po 90 nic sa nestane. Je to skor koli tomu, ze je predpoklad, ze nafta je menej kvalitna. Ostatne filtre sa menia rovnako. Je ale pravda, ze na niektore naftaky su drahsie. Sviecky, zapalovacie kable, rozdelovac neriesis vobec (dost casto sa to objavuje v "mam problem s", samozrejme nie tak casto ako oleje
). Zhavice sa menia menej casto. Pri modernejsich dieseloch (common-rail, DiTD) suhlasim s tym, ze je to 50:50. Co su "dalsie take veci"? Pre mna ale ekonomicky argument nie je najdolezitejsi. Co sa tyka starsich aut (viac ako 5 rokov) myslim, ze je to v prospech nafty. Jednoducho na dieseli je menej veci, ktore sa mozu pokazit.
majki píše:To je sice pravda, ale ako by na to pani inzenyri zabudali stale, ked citam nejake fora a clanky, stale sa vzdy doctem, ze capy a podobne veci dostavaju na prednej naprave stale via zabrat a stale temu nie su uspusobene tak, ako by mohli byt
Nemyslim, ze konstrukteri (uz vobec nie ti z Japonska) by to nezohladnili. Napr. tiahla stabilizatorov na Premacy sa tu riesili rovnako na benzine aj na dieseli.
Podla mna image nafty kazia hlavne starsie Fiaty, Fordy a uzitkove auta, ktore dostavaju viac zabrat. Japonske diesele su troska o niecom inom. Uvedomujem si, ze som to napisal dost zjednodusene. Mozno by bolo fer porovnavat: naftak cerpadlo-diza a benzin s karburatorom, TDi a benzin s ickom a pod. podla obdobia, kedy boli zkonstruovane. Nemyslite?