Podla mojho nazoru je najrozumnejsi sposob ako dekarbonizovat motor, pouzitie kvalitneho syntetickeho oleja, ktory sa vymeni po najazdeni 3 az 5 tisic KM. Je to preto, ze normalne kvalitne oleje okrem funkcie mazania plnia aj dalsie funkcie a jednou z nich je prave rozpustanie usadeneho karbonu. Prave preto sa napr. neodporuca priamy prechod z mineralnych olejov (ktore ani zdaleka neobsahuju take mnozstvo aditiv na konzervaciu a dekarbonizaciu) na plnu syntetiku. Doslo by totiz k prilis prudkemu uvolnovaniu karbonu usadeneho na stenach valcov a tym padom k netesnosti a strate tlakov. Moderne motorove oleje maju zlozenie navrhnute tak aby mazaciu schopnost plnili cca. 12 az 15 tisic KM z ziadnom pripade vsak nesmu byt v motore dlhsie ako 2 roky. Aditiva ktore maju na starosti konzervaciu a cistenie motora sa spotrebuju priblizne v polovici tohoto cyklu (cca. 5-7 t KM). No cca. po dvoch rokoch uz olej neobsahuje okrem samotneho oleja a rozpustenych necistot nic uzitocne. Noapak zacina sa rozkladat jeho povodna struktura a zacina motoru viac skodit ako prospievat (nieco podobne sa stava napr. s brzdovou kvapalinou ktora straca tiez svoje vlastnosti vplyvom vzdusnej vlhkosti). Tolko moj nazor