Měl jsem problém s modulem zapalování v rozdělovači.Z ničeho nic a bez varování mi moje 626 GD 2.2i,r.90,vypověděla službu.Pátráním bylo zjištěno,že nechodí jiskra. A příčina byla v rozdělovači ,kde je elektronický spínací modul (označení J 117) - taková podkova přišroubovaná dvěma šrouby,od které jdou 2 vodiče.Ten může být zkratovaný nebo naopak trvale přerušený,tím pádem zap.cívka "nedává" jiskry.
Zjistil jsem,že tento modul je zřejmě používán i v jiných rozdělovačích Mazd,i v jiných typech aut. Po dotazu v Mazdě,je k mání za pouhých 12500Kč !!!!! .to se už o mne pokoušely mdloby..., nebo za rozumnějších 2400Kč u jiných dodavatelů autodílů.
Já jsem to zkusil vyřešit pomocí elektronické spínací jednotky z favorita (asi za 600Kč nová).Chce to drobné úpravy,ale výsledek je ten,že auto opět jezdí..!!
Důležité pro tuhle úpravu je,aby originální rozdělovač,měl stejný princip snímání ( induktivní - pomocí cívky,která je zasunuta do již zmiňovaného modulu J117) doby zápalu,jako používá rozdělovač pro Favorita.Tohle moje mazda splňuje,a myslím si,že i další.. .
Mylně se prodejci i zde na fóru označuje tato jednotka (J117),jako Hallův snímač nebo sonda.Ta se také používá pro stejný účel,ale hlavně pracuje na odlišném magnetickém principu,a většinou v jiných vozidlech.
Tahle jednotka používá ke snímání induktivní princip,pomocí cívky,která je i v rozdělovači viditelná (pod 4 - rohatkou).Tento stejný systém používá právě i Favorit.