toho moze byt viac....kazdopadne skus taku malu fintu..ked sa ti to stane, zastav, vypni klucik a vytiahni ho..za 3-4 minuty ho zastrc nazad a nastartuj..a skus pridat na volnobehu..ak pojde nad 3 tis otacok pri státí, znamena ze skace do nudzoveho rezimu pri zatazeni..a tam treba zase postupovat systematicky..od najjednoduchsieho..
moze to byt napr:
(nasledujuce info su z recenzie na M3 - nechcelo sa mi to pisat, kedze som to v minulosti uz pisal mnohokrat, a je to zhrnute vlastne komplet - to len pre info, ak by niekto patral odkial to mam
, teda mimo praxe )
opotrebované alebo zanesené vstrekovače - menšia ochota motora na pridanie plynu, vyššia hlučnosť, nepravidelný chodom na voľnobehu, či zhoršeným studeným štartom (diesel, väčší km. nábeh alebo nekvalitná nafta)
pri väčšom nájazde sa vyskytujú problémy s podtlakovým okruhom, ktorý ovláda EGR ventil, škrtiacu klapku a turbo, vyskytuje sa nadmerná tvorba karbónu, taktiež podfukujúci vstrekovač - nadmerná tvorba karbónu, riziko poškodenia hlavy valcov - odporúča sa doťahovať vstrekovače a tesnenie vstrekovača kontrolovať a prípadne vymeniť, občas sa vyskytuje aj predratá či netesná hadica turbodúchadla - uniká olej a slabší ťah motora (1,6 MZR-CD 16V)
nefunkčný EGR ventil - problematické štartovanie, pokles výkonu
zanesený filter pevných častíc DPF - svietiaca kontrolka, častejšie regenerácie, vyššia spotreba alebo prechod do núdzového režimu (diesel, častejšie pri mestských alebo kratších jazdách)
zanesený-nefunkčný EGR ventil - spomalená reakcia auta pri zošliapnutí plynového pedálu, trhavá akcelerácia, nadmerné dymenie, niekedy problematické štarty, svietiaca kontrolka (diesel, väčší km nájazd)
nadmerne opotrebované turbodúchadlo -vyššia spotreba oleja, slabší ťah, prenikanie oleja do sacieho traktu (častejšie pri 1,6 MZR-CD, väčší km nábeh)
je toho dost, kazdopadne treba zacat EGR ventilom, ak nebude fungovat to, co som napisal v uvode...volnobeh moze fungovat, v zatazi uz nie..