Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Ruční brzda - brzdiče

Máte problém s vašou Mazdou? Sem s ním...

Re: Ruční brzda - brzdiče

Poslaťod Rainbow » Pon Júl 21, 2008 9:00 pm

Tiez nemam s rucnou brzdou ziadny problem (vzadu mam bubny) - nejako automaticky ju pri parkovani zatahujem. Kedysi na 626GE sme stym mali tiez problem.
Mazda 323 BA 3HB, Z5
Obrázok užívateľa
Rainbow
Forum Guru
 
Príspevky: 1837
Registrovaný: Ned Dec 03, 2006 9:52 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod izuel » Uto Júl 22, 2008 8:28 am

323.Hans.626 píše:já už jsem to tu myslím někde psal pokud ne tak mně omluvte, pletu si to s ostatními kluby... shrnu to v kostce... brzdiče u Mazd jsou fakt problém, někdy přední ale většinou zadní. Zareznou, zatuhávají, zůstává viset ručka, kvůli tomu jsem poslední technickou s 626 prošel až nadvakrát a už jsem si řekl že příští technickou už nee... dělali jsme ty brzdiče se známým a je to fakt příšerná práce, rozdělat celej brzdič, rozhejbat, vyčistit, promazat, vyměnit těsnění, problém je ale hlavně samotný ložisko v třmenu který zůstává viset, případně nebrzdí... tahle procedura co mám vodzkoušený vydrží maximálně rok, pak je potřeba vše udělat zase znova...
lepší varianta toho celého je sehnat brzdič někde z vrakáče, dát si tu práci rozdělat ho a dát dohromady zase znova, než kupovat celej novej...
pakárna... protože jinak samotný brzdič novej stojí ranec tuším něco okolo 4-5tisíc jeden kousek, tzn dva kousky kolem deseti... takže tj problém všech mazd, ručku preventivně u 626 nepoužívám a pokud ji používám, lehám okamžitě pod auto a uvolňuju zatuhlou páčku na lanovodu... tzn pouze v případě nouze a že není jinak zbytí... takže to je takový výraznější slabší místo těhle aut a jak už tu bylo psáno, týká se to celé řady 626, Xedosů, 323BJ apod...
U 323 BA s bubnama vzadu nebyl za celou dobu s brzdama sebemenší problém, to jen tak na okraj... :)


hm kotoučovky se fakt tedy vyplatěj vzádu :-( ani nevím proč je tam montujou, aby to zas tak extra od bubnovejch lépe brzdilo no nevim :spik2
Mazda hybrid :-) 6266 GE (sedan) 2.0 16V 85KW (rv.1996)
izuel
Pisateľ
 
Príspevky: 63
Registrovaný: Ned Apr 16, 2006 10:54 pm

Poslaťod azet » Uto Júl 22, 2008 9:51 am

mno, podla mojich skusenosti je lepsie rucnu pouzivat co najcastejsie. za predpokladu, ze ako som spominal vyssie, raz za cas dostanu zadne brzdice davku vazeliny. inak sa s nimi nijako nepiplem - rozoberat, cistit, a, a, a, :nene spinava robota a clovek sa s tym drbe hodiny. to radsej dam niekomu spravit, alebo vymenim stare za repasovane.

cely problem je v tom, ze zadne brzdice su zle utesnene. vplyvom zleho pocasia sa dnu dostava bordel, material zacne korodovat a je konec...

ale argument s bubnovkami vzadu neobstoji. u aut tejto triedy a obvyklej motorizacie su tam kotucovky urcite na mieste. (do 626 GE sa montovali aj bubny u najslabsej motorizacie)

ale celkovo k brzdam platformy GE a aj neskorsich: su poddimenzovane. pocnuc velkostou kotucov, velkostou prasiatok, pokracujuc utesnenim, atd. pri razantnejsej jazde zacnu prichadzat na svoju hranicu, objavi sa fading.

len na okraj, podla skusenosti zevraj velmi dobry upgrade na nase mazdy: http://www.k-sportracing.de/bremse_vorn_tech.html :o)
MX-6, KL-DE 2.5 DOHC V6, r.v. 1995
Obrázok užívateľa
azet
VIP 2009
 
Príspevky: 269
Registrovaný: Str Nov 28, 2007 5:51 pm
Bydlisko: BA

Poslaťod izuel » Uto Júl 22, 2008 11:12 am

azet píše:
len na okraj, podla skusenosti zevraj velmi dobry upgrade na nase mazdy: http://www.k-sportracing.de/bremse_vorn_tech.html :o)


na 12let staré auto tyhle brzdy? to stojí víc jak celá moje mazda :dobry
Mazda hybrid :-) 6266 GE (sedan) 2.0 16V 85KW (rv.1996)
izuel
Pisateľ
 
Príspevky: 63
Registrovaný: Ned Apr 16, 2006 10:54 pm

Poslaťod stolidus » Sob Mar 18, 2017 9:31 pm

Ahoj. Nemáte náhodou někdo zkušenosti s mazdou MPV 1. generace? Před týdnem jsem ji koupil. Taky mě nějak špatně brzdí ručka a ani nevím pořádně, jak to tam funguje. Až bude sucho, tak na to mrknu. Zvláštností je, že při zatahování to vůbec necvaká jako by tam nebyly žádný ty zoubky.Ale tak je to odjakživa.Proste to člověk tahá jak na gumě.U jinýho auta jsem se s podobným systémem nesetkal tak nevím. Auto je z 96 roku.Vzadu taky kotouče.
Díky za případné rady.
stolidus
Čitateľ
 
Príspevky: 1
Registrovaný: Sob Mar 18, 2017 5:41 pm
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Predchádzajúci

Späť na Mám problém s...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron