Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Zábeh m6 SkyD 175 koľko a ako

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

Zábeh m6 SkyD 175 koľko a ako

Poslaťod Gregi » Štv Feb 18, 2016 2:50 pm

Ahojte, stal som sa majiteľom novej m6 skyD 125 KW a chcem sa opýtať na tipy alebo skúsenosti so zábehom tohto motora.
Koľko ho zhruba šetriť, kedy ho kus prehnať alebo akým spôsobom jazdiť. Verziu mám s automatom tak aj k tomu ak viete poradiť. Napríklad pri regenerácii pravdepodobne prehodiť radenie do manuálu a držať otáčky ? Ďakujem za každú radu, tip a názor :)
Gregi
Čitateľ
 
Príspevky: 12
Registrovaný: Pon Jún 10, 2013 8:01 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Sedvo » Pia Feb 19, 2016 4:23 pm

Jezdit normálně, zbytečně nevytáčet, cca po 5000 km si jezdi jak chceš (to platí u všech motorů) a při regeneraci nic nedělat, ideálně jet plynule ať je regenerace co nejrychlejší, vyššími otáčkami to neurychlíš.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Gregi » Pon Feb 22, 2016 12:19 pm

Dakujem, no regeneracia som zvedavy lebo automat drzi tie otacky len okolo 1500.
Gregi
Čitateľ
 
Príspevky: 12
Registrovaný: Pon Jún 10, 2013 8:01 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Sedvo » Pon Feb 22, 2016 1:25 pm

Mám vyzkoušeno, že nejlepší pro regeneraci je tempomat, to je ideál dálnice a jet konstantní rychlostí.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Gregi » Str Feb 24, 2016 2:48 pm

Plynulu jazdu chapem len ohladom tych otacok neviem. U inych aut sa vsade pise 2500 minimalne a preto sa pytam ci to slahnut do manualu a ist kol tych 2500 alebo len proste plynule :) ak to do 5000 najazdenych km nemam tocit tak ci si to dpf neodnesie hned z fleku
Gregi
Čitateľ
 
Príspevky: 12
Registrovaný: Pon Jún 10, 2013 8:01 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Sedvo » Str Feb 24, 2016 10:46 pm

Pozor, to co popisuješ je regenerace vyvolaná řidičem na základě kontrolky DPF (ostatní automobilky mají různé symboly). Takže regenerace na základě spotřeby je lepší nechat na autu, vyššími otáčkami si zvedneš akorát spotřebu a ničemu nepomůžeš, délka regenerace bude trvat stejně dlouho. Jízda na tempomat či ustálená jízda jsou nejlepší na nejkratší regeneraci a i spotřebu při regeneraci.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod lakilaki » Pia Feb 26, 2016 1:14 pm

Mne sa osvedcil sposob jazdy na skratenie a bezproblemovy dobeh regeneracie s 2.2 diesel, Euro V nasledovne.
Ked zistim, ze zacala reg. (nie stale si to vsimnem) zaradim 3. rychlostny stupen a jazdim zaradenou trojko pokial neskonci regeneracia.
Vtedy naviac jazdim este aj podla predpisov, :spik2 pri 50-km/hod su otacky 2100 a pri 90km/hod su okolo 2900.
Takymto sposobom jazdy na mojom dieseli trva regeneracia najkratsie 8-10 km.
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod Gregi » Pon Mar 07, 2016 4:35 pm

Takže keď si všimnem vyššiu spotrebu stačí ísť normálne kým neskončí a v otáčkach nad 2500 až keď to už svieti. Kým nesvieti tak tým, že si sám pridáva viac nafty to stačí na vypálenie pri stabilnej jazde. Dakujem páni.
Gregi
Čitateľ
 
Príspevky: 12
Registrovaný: Pon Jún 10, 2013 8:01 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod lakilaki » Uto Mar 08, 2016 10:13 am

Gregi píše:Takže keď si všimnem vyššiu spotrebu stačí ísť normálne kým neskončí a v otáčkach nad 2500 až keď to už svieti. Kým nesvieti tak tým, že si sám pridáva viac nafty to stačí na vypálenie pri stabilnej jazde. Dakujem páni.

Ked uz svieti kontrolka, ostava Ti uz iba moznost zavolat do servisu, alebo asistencnu sluzbu - odtahovku.
Ano ked vidis zvysenu spotrebu oproti beznym hodnotam spotreby, pravdepodobne prebieha rageneracia DPF a najlepsie je vtedy jazdit s autom dovtedy a udrziavat otacky cca 2 000.min-1, kym sa nevratia udaje spotreby do beznych hodnot.
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod Sedvo » Uto Mar 08, 2016 12:27 pm

Laki to není pravda. Je zbytečnost držet otáčky nad 2000 rpm.
Když se ti rozsvítí DPF, tak máš jet v režimu, tak jak si popisoval ty (otáčky na 2000 rpm). Když ti začne DPF blikat, tak potom to je na odtahovku.
To že tak jedeš, když si všimneš, že je zvýšená spotřeba a probíhá automatická regenerace, tak je nejlepší je ustálenou rychlostí, ideálně na tempomat a otáčky nemusí být vysoké. ECU si to stejně řídí sama a nepomůžeš tomu. Mám to na svém GH odzkoušené a odjeté víc jak 240000 km a vyzkoušel jsem x režimů a tempomat je nejúčinější.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod lakilaki » Uto Mar 08, 2016 5:29 pm

Sedvo píše:Laki to není pravda. Je zbytečnost držet otáčky nad 2000 rpm.
Když se ti rozsvítí DPF, tak máš jet v režimu, tak jak si popisoval ty (otáčky na 2000 rpm). Když ti začne DPF blikat, tak potom to je na odtahovku.
To že tak jedeš, když si všimneš, že je zvýšená spotřeba a probíhá automatická regenerace, tak je nejlepší je ustálenou rychlostí, ideálně na tempomat a otáčky nemusí být vysoké. ECU si to stejně řídí sama a nepomůžeš tomu. Mám to na svém GH odzkoušené a odjeté víc jak 240000 km a vyzkoušel jsem x režimů a tempomat je nejúčinější.

Sedvo, mas pravdu, s tym blikanim a svietenim kontrolky DPF.
Mne este kontrolka DPF za 80.000 km, ani raz nezasvietila, takze som sa zle pamätal :?:
Logicky by mi to davalo, ze ked blika, je mozny iba nuteny dojazd a ked uz trvalo svieti, volat odtahovku
Nie je tomu tak. :nene Je to tak ako pises :jo
http://jpeg.cz/images/2016/03/08/7yKC1.jpg
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod Sedvo » Uto Mar 08, 2016 8:07 pm

Mně také nikdy nesvítila a to už mám hromadu km najeto na autě. V práci jsme to řešili a i u ostatních aut je to podobně, jenom některé tají regeneraci napr. VW. Ale princip při rozsvícení kontrolky je stejný - ustálené otáčky min. 2000 rpm a jet rychleji jak 50 km/h. Ford u mondea kontrolku nemá,tam je nějaká kombinace kontrolek.
DPF bych se nebál a SkyD regeneruje rychle.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Gregi » Pon Mar 21, 2016 10:27 am

Ahojte, niečo som si všimol a maám teóriu tak ak môže niekto potvrdiť. Posledne, ked mi stupla spotreba tak mi neslo i-stop, na displayi som si prehodil graf nabijania e-loopu a tam pisalo nepripravene a ikonka motora bola zhasnuta. V podstate ani nenabijalo eloop. hned ako spotreba klesla sa ikonka rozsvietila a potom vsetko slapalo ako normalne. Cize ked prebieha regeneracia tak odpoji start/stop (sak logicky) a znazorni to na display-i ze motor nieje na eloop pripraveny. Vsimol si to niekto? Takto budem vzdy na obrazovke vidiet ze sa daco deje a omylom neprerusim regeneraciu :D
Gregi
Čitateľ
 
Príspevky: 12
Registrovaný: Pon Jún 10, 2013 8:01 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Sedvo » Pon Mar 21, 2016 9:22 pm

Tak to přesně je. Vypozoroval si to přesně. Já měl M6 jenom půjčenou, ale tak jak si to popsal,tak se to dělo a samozřejmě okamžitá spotřeba byla vysoká.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Späť na Tipy a triky...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť