Po tom vsetkom co citam o problemoch SykaActiv 2.2 diesel, si myslim, ze Mazda sa najskor dostala do vlastnej pasce,ked pri splnení noriem EURO 6 nepouziva, neche pouzivat močovinu (ad blue) pri regeneracii DPF, ale vypaluje DPF vyssou davkou nafty. Jeden z mala vyrobcov, ak nie je jediny.
Preto musi byt RJ asi nastavena na caste regeneracie DPF.
Preto mazda nariaduje uzivatelom, aby kontrolovali hladinu oleja v motore kazdych 1000-1500 km-ov.
Nie je zriedkavostou ked sa olej musi menit uz po 2500-5000 km-och. (AUS)
Riedky olej 0W-20 sa neustale este dalej riedi naftou, olej tak nema, nemoze mat pozadovane mazacie schopnosti uz po par tisic kilometroch. Aj preto sa asi aj odiera vackova hriadel a ktovie co este v motore.
V mojom 2.2 diesel R2, DPF, EURO 5 (!) regeneracia sa deje cca po 600-800 km-och, takmer ani nepribuda do oleja nespalena nafta z regeneracie DPF.
Iba 1x som mal zvysenu hladinu oleja o 1mm po odjazdeni cca 10.000 km -ov, kedze olej nie je v motore riedeny, doteraz vsetko funguje, ako ma.
Myslim, ze s tymto typom motora R2 nemali, nemaju problemy ani v 6-kach, ani v 3-kach.
Mozno majitelia SkyActiv dieslov, by sa nemali striktne drzat predpisov vyrobcu, stacilo by zmenit a naliat do motora "hustejsi" nafta-odolnejsi olej 5W-30(40) a stanovit si interval vymeny oleja na 10-11.000 km-ov.
Viem,
Lubos1 na moj navrh pride asi s protinavrhom, menit olej tyzdenne, alebo obdeň.
Ale uplne najlepsie je, to čo spravil on, kupit si benzinovu SkyActiv Mazdu a vec vyriesena.