Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Mazda3 3. generace

Mazda správy zo Slovenska, Čiech a celého sveta.

Re: Mazda3 3. generace

Poslaťod MacoBa » Štv Aug 14, 2014 4:59 pm

myslim ze u benzinu je spotreba dost dobra. Ja sa nemozem stazovat. Ked chcem mimo mesta prekrocit 8l, tak uz je to za dost mastnu pokutu na dialnici a na papiere po okreskach.
Co som mal .6 benzin z 2004, tak tam 8l na dialnici bolo hned a na okreske stacilo ist 130-140 :o)
tu musim na dialnici ist cez 155 alebo mat zle pocasie.


k papierovej spotrebe Dnes ju vacsinou nikto nedosiahne. Ta spotreba je z konkretneho cyklu a vobec nezohladnuje daky bezny priemerny priemer.

ja zo svojim tych par km mestom do 7l dam , samozrejme bez kolon, ktore v teste tiez niesu a mimo mesta do 4,7l tiez mozno vojdem. Takze moc daleko od 5,6l nebudem.

Lubos, verim ze tvoje auto ak by si siel podla normy, ktora urcuje trasu , tempo do 5l siel. Mozno aj do 4,5l, ale chce to rozbehy ake oni simuluju a to uz mozn nieje sranda:-)
Mazda 6 GJ 2.0 145k, MT, WGN
Obrázok užívateľa
MacoBa
Opytovateľ
 
Príspevky: 46
Registrovaný: Ned Júl 22, 2012 10:18 pm
Bydlisko: Slovensko
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod TomAnt » Pon Aug 18, 2014 12:22 pm

Uz tyzden jazdim novu 3ku, 1.5 benzin (nahradne vozidlo z AP, kedze moju CXku mi lakuju).
Kd dojazdim, spisem postrehy a rychlu recenziu.
Nateraz v skratke:

- ladeny vyfuk optional, co tam je nahodeny je strasny, uz tyzden ma v jednom kuse boli hlava :ho:
- navigacia oproti CX-5 jedna bieda
- ovladanie multimedialneho centra (radio, navi, telefon), oproti CX-5 krok dozadu/dolu
- spotreba, prekvapivo velmi akceptovatelna (viac napisem neskor)
- ovladanie, jazda, drzanie na ceste atd atd, povedal by som ze nevidim rozdiel medzi CX-5, akurat ze na CX-5 je citit to 4x4 pri rozbehoch.
- xenony, ako uz pisal Lubos niekde, svietia moc nizko, na CX s tym problem nemam, tato trojka svieti fakt divne.
- kufor prekvapivo obrovsky, necakal som ze v nom preveziem take veci ako som poprevazal :ho:
- a potom je viac veci co su vecou vkusu, spisem
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod lakilaki » Str Aug 20, 2014 10:44 pm

TomAnt píše:Uz tyzden jazdim novu 3ku, 1.5 benzin (nahradne vozidlo z AP, kedze moju CXku mi lakuju).
Kd dojazdim, spisem postrehy a rychlu recenziu.
Nateraz v skratke:

- ladeny vyfuk optional, co tam je nahodeny je strasny, uz tyzden ma v jednom kuse boli hlava :ho:
- navigacia oproti CX-5 jedna bieda
- ovladanie multimedialneho centra (radio, navi, telefon), oproti CX-5 krok dozadu/dolu
- spotreba, prekvapivo velmi akceptovatelna (viac napisem neskor)
- ovladanie, jazda, drzanie na ceste atd atd, povedal by som ze nevidim rozdiel medzi CX-5, akurat ze na CX-5 je citit to 4x4 pri rozbehoch.
- xenony, ako uz pisal Lubos niekde, svietia moc nizko, na CX s tym problem nemam, tato trojka svieti fakt divne.
- kufor prekvapivo obrovsky, necakal som ze v nom preveziem take veci ako som poprevazal :ho:
- a potom je viac veci co su vecou vkusu, spisem

Kedy budu postrehy , recenzia ? :hmm
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod TomAnt » Štv Aug 21, 2014 10:52 am

Mam toho pracovne teraz dost vela. Ale bude, bude :)
Aspon utrzkovito.

Mazda 3, 1.5 benzin, Attraction NAVI.
Auto malo najazdene 15000 km.

Jazdil som ju od pondelka do utorka v dalsom tyzdni, dokopy 9 dni, najazdil som viac ako 1000 km. Dialnica len BA- Brno a naspat, zvysok pol na pol mesto / mimomesto (respektive dialnicny obchvat a pod).
Priemerka na palubaku ukazala za cele jazdenie 6.7 a to podotykam, ze som absolutne NEJAZDIL na spotrebu, ani len sekundu. Skor naopak :)
Vzhladom na uvedene povazujem spotrebu za fajn, neviem kolko pisu v papieroch, ale 6.7 mi na velkost auta a styl jazdy pride ako velmi akceptovatelna spotreba.

Este som si vypytal jazdu s tym najsilnejsim dvojlitrom, na porovnanie, niekedy buduci tyzden, uvidime.

V kazdom pripade, nova 3ka s motorom 1.5 je "rodinne" auto pre uz vybureneho cloveka, ktory nepotrebuje ziadne prudke odpichy (neda sa), ani zavodnu jazdu. Na druhej strane, ked sa motor vytoci do prislusnych otacok, trosku aj potiahne :) Treba sa skratka na neho pozerat tak ako je a necakat od toho zazraky, je to vzdy nieco za nieco. Ak chcem sportovu jazdu, kupim si samozrejme silnejsi motor. Ak chcem usetrit a mat istotu, ze mam spolahlivy motor, ktory ma v pohode odvezie, kludne siahnem po tej 1.5ke.

Ono, vela veci budem porovnavat s CX-5kou a 2kou, ktore mame, pretoze tak to viem realne porovnavat.
Je potrebne si uvedomit, ze cennikova cena mojej CX-5ky je dvojnasobna oproti jazdenej 3ke, cize za cenu CXky by som mohol mat tie trojky dve. V opacnom smere, dvojka ma kedysi stala takmer cenu aktualnej trojky...

Dajme nejake velkostne porovnania:
Kufor trojky, ako som uz pisal je VELKY, fakt je velky. Potreboval som aktualne nieco povozit, takze viem povedat, ze je fakt velky a to aj v priamom porovnani s CXkou, nie je samozrejme tak velky, ale... na svoju triedu auta je fakt dobry.
Vnutorny priestor, Gretka vravi, ze ma v zabe viac miesta. Preco? Odmyslime si priestor pre ramena, kde sa proste ramenom o okno neopieram ani v jendom aute a pozrime sa na priestor pre nohy. Mazda 2 ma cely priestor trochu inac rieseny, dosledkom coho je naozaj pocit, ze v dvojke je na nohy v bocnom smere viac miesta. 3ka ma medzi prednymi sedadlami cely tunel, dvojka nie. Pocitovo to spravi velmi vela.
Priestor na hlavu. Trojka je naozaj nizke auto, povedal by som ze som bol tesne pod limitom, kedy je to auto pre mna este akceptovatelne, cize, mat tak o 2 cm viac do vysky, bolo by pre mna nepouzitelne. Ale, vosiel som sa, hlavu som si nebuchal, takze by som mohol povedat, ze vyska je optimalna :)
Sadne sedadla. Na zadnom sedadle sme mali len sedacku, vzhladom na vzdialenost od sedadla vodica bola len za sedadlom spolujazdca, tak ako na dvojke. V CXke ju mavam za sebou, tam vojde :)
Sklon zadnych operadiel je zjavne iny, stale sme mali pocit, ze maly nam v sedacke lezi, aj ked nelezal. Cize, treba si vyskusat.
K sedackam, konkretne prednym mam jemnu vyhradu. Fakt som si nevedel najst vhodnu polohu, neviem cim to je, ale za tyzden aj nieco jazdenia sa mi nepodarilo sadeacku dostat do polohy, kedy by som bol spokojny. A to som bol presvedceny, ze ved musia byt velmi podobne tym v CXke.

Vyfuk a hlucnost.
O vyfuku uz som pisal. Tym padom neviem zhodnotit hlucnost auta ako takeho. Mam ohucanu hlavu este dnes. Ladeny sportovy vyfuk ako original prislusenstvo nie je fakt moja salka kavy :ho:

Volant a posilovac.
Pri jazde 3kou som to nevnimal, ale po presadnuti do CXky som zistil, ze posilovac v trojke je fakt velmi silny, volantom ide tocit velmi lahucko, inymi slovami, zvladne to aj drobne ziena.

Multimedialne centrum/navigacia/obrazovka.
Neviem ktory oddychnuty mozog vymyslel, ze sa dotykove ovladanie pocas jazdy stane nepouzitelnym.
HALOOOOO. To, ze prestane fungovat dotyk a funguje len joystick, je OVELA NEBEZPECNEJSIE, ako keby zostal zapnuty dotyk. Viem to zodpovedne a mistoprisazne prehlasit a porovnat, v CXke mi dotyk funguje stale.
Naozaj je jednoduchsie pocas jazdy kliknut prstom do monitora, je to uplne intuitivnea v podstate to sofera nevyrusuje, ako zacat tocit joyzstickom, pozerat na monitor, kde som vlastne tym kurzorom a pod. HALOOO. Toto je uplna dementoza, krok spat, NIE NIE NIE.
Celkovo to ovladanie multi centra v Mazde 3 je robene na efekt, peken cacky macky hracky, ale funkcnost zostala doma. Teda aspon oproti CXkovemu centru. To CXkove je take technickejsie, ale jasne, zrozumitelne a plne funkcne. V trojkovom som sa stracal. CO ale kvitujem v trojkovom je, ze po sparovani telefonu to tahalo kontakty rovno z telefonu a nekopirovalo ich do auta, cize, kontakty su stale aktualne. V CXke ich musim cas od casu updatovat.
Telefonovanie musim pochvalit, konkretne funkciu, ze ked dotelefonujem, na obrazovke zostane zoznam poslednych hovorov. Toto by som potreboval v CXke, tam ma to prepne do dial obrazovky s tlacitkami a mozem sa preklikavat naspat. CXke je zoznam poslednych hovorov limitovany na 5 kusov (alebo 6? ), v trojke je to proste list z telefonu. To je fajn.
Chybal mi tu ale nejaky speed dial list (ask som len ale hladal, ale v CXke je vyrazne ako samostatna zalozka)
Ovladanie radia som degradoval na vyber Radia Rockova Republika a uz som tam ani nechodil.
Navigacia. Kapitola sama o sebe. Krasna, plynula s vykreslovanim 3D budov. Doviedla do ciela (v Brne) aj inam. Potialto fajn. Neviem ako to bude s updatami map, ja mam v CXke TomTom, toto neviem co je zac, nieco s Navteq mapami...
Co je ale fail, totalny fail je fakt, ze navigacia NEZOBRAZUJE na zakladnej obrazovke s mapou vasu aktualnu rychlost. WTF? Hlavne ze je tam obrazok znacky s povolenou rychlostou a ked ju prekrocite tak ocervenie, fajn, ale ja chcem vidiet, kolko realne idem. Ja podla toho zapinam tempomat, okrem ineho. Nie, tu taka informacia proste nie je. Cele zle. Ale toto je moja subjektivna potreba...

Hudba, reproduktory
Nemal som moc casu ani chuti to nastavovat, takze predpokladajme ze to je default. Repraky hrali lepsie ako v mojej CXke (ale to hraju aj v dvojke), stredy mi prisli dost zahuhnane, take nie ostre... Ale fajn, hralo to :)

RVM a ine features
RVM funguje, tak ako v CX, zadne parkovacie senzory tiez. Chybali mi predne a hlavne zadna cuvacia kamera, to je fakt navykova zalezitost :ho:
A zistil som ze xenony su fajn, ale to, ze sa na CXke natacaju do zakruty je nieco, co chcem mat uz v kazdom aute. V trojke to nebolo a na niektorych specifickych miestach som si to pekelne uvedomoval (ten rozdiel v porovnani s CX).

V kazdom pripade, trojka je velmi fajn auto (akurat mimo mojich potrieb, my potrebujeme jedno velke a druhe male, 2ku a CXku :)

Dalsie postrehy uz coskoro...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Cavalera » Štv Aug 21, 2014 5:59 pm

Díky TomAnt za tvoje postrehy. To multi-mediálne centrum je asi vec zvyku. Ja si zasa to ovládanie cez joystick počas jazdy neviem vynachváliť a ovládanie cez dotyk mi absolútne nechýba. Menej to aspoň u mňa odpútava pozornosť pri jazde, ako keby som sa tam mal naťahovať prstom. Ale ako hovorím je to vec zvyku a chápem, že niekomu sa to nemusí pozdávať :-)
Mazda 3 2.0 G120 6AT sedan red soul
Cavalera
Čitateľ
 
Príspevky: 10
Registrovaný: Štv Apr 03, 2014 9:14 am
Znalosť automobilov: 2. Viem, kde sa dolieva voda do ostrekovača a že treba chodiť na pravidelné servisné prehliadky.

Poslaťod lakilaki » Štv Aug 21, 2014 9:36 pm

TomAnt píše:Mam toho pracovne teraz dost vela. Ale bude, bude :)
Aspon utrzkovito.

Mazda 3, 1.5 benzin, Attraction NAVI.
Auto malo najazdene 15000 km.
.........
.........
.........


S velkym zaujmom som cital skusenosti, poznatky "faktografickeho mazdaka" z novej M3.
Bohuzial to nastavenie prednych sedadiel nevyhovovalo ani mne, pisal som o tom tu ....
viewtopic.php?f=70&t=18461&start=105
pritom, ale mazda vie spravit skutocne vyborne ergono-anato/micke sedenie

Bixenony su nenatacajuce sa do zakrut v new M3 ???? Tak to je pruser :ko .....
Novu M3 mat teda nebudem, lebo, uz aj ja chcem mat ako TomAnt v kazdom dalsom aute natacacie svetla. :spik2
Zaujimave, ze moja sucasna M3 BL ma natacacie xenony. (Holt ! nie vsetko nove je lepsie, ako stare...)
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod Lubos1 » Pia Aug 22, 2014 1:00 pm

Prekvapilo ma, ze M3 nema natacacie xenony. Zbytocny krok spät. Co sa tyka navigacie, ja sa snazim na 6 vsetko riesit cez joystick, inak mam "zapatlany" display a okrem toho je pomerne maly a triafat sa niekedy na male tlacitka mi nepripada moc bezpecne.
V trojke som sedel, sedadla mi pripadali ok, vnutorny priestor stiesneny, ale pocitovo prijemny.
V buducnosti uvazujem skor nad Kiou Cee'd GT (pre manzelku = pre mna :) ), ktoru kupim za cca 21 000 EUR. Tu sa trojka bohuzial nechyta.
Mazda 6 GJ kombi Revolution Top 2.5 141kW (čakateľ)
Mazda CX-3 Revolution 2.0 88kW
ex Mazda 6 GJ sedan Revolution 2.0 121kW
ex Mazda 6 GJ kombi Attraction 2.2 110kW
ex Mazda 6 GH liftback 2.2 120kW
ex Mazda 6 GG liftback 2.0 89kW
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod TomAnt » Pia Aug 22, 2014 10:06 pm

Ja mam dotykovy AJ joystick a tu zabavnu palicku vobec nepouzivam...

Ad natacacie svetlomety, mozno to je ako doplnkova vybava a proste v tejto verzii neboli... Treba kuknut katalog. Ja len komentujem auto co som mal :)

Uz sa chystam na dalsie postrehy, jazda, radenie, podvozok a tak :)
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Cavalera » Sob Aug 23, 2014 11:03 am

M3ka má adaptívne svetlomety, ale iba v tej najvyššej výbave Revolution Top.
Mazda 3 2.0 G120 6AT sedan red soul
Cavalera
Čitateľ
 
Príspevky: 10
Registrovaný: Štv Apr 03, 2014 9:14 am
Znalosť automobilov: 2. Viem, kde sa dolieva voda do ostrekovača a že treba chodiť na pravidelné servisné prehliadky.

Poslaťod lakilaki » Sob Aug 23, 2014 11:04 pm

Cavalera píše:M3ka má adaptívne svetlomety, ale iba v tej najvyššej výbave Revolution Top.

Mas doma model M3 , ktory je vybaveny AFS ?
V materialoch M3 na oficialnej web stranke mazda je uvedene iba
Attraction - Revolution / Bi-xenony s ostrekovacmi
Revolution Top / Bi-xenony

Teda ziadne adaptivne Bi-xenon reflektory :bee
Ale nevadi, po facelifte to asi dostane LED svetla a bude vsetko jak ma byt :spik2
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod Cavalera » Ned Aug 24, 2014 7:48 am

Tak ja neviem, keď si pozriem cenník na ich stránke http://www.mazda.sk/assets/slovakia/cars/brochures/mazda3/mazda3_cenik_skzs.pdf?epslanguage=en hneď prvá tabuľka HLAVNÉ PRVKY ŠTANDARDNEJ VÝBAVY, vidím v stĺpci pre REVOLUTION TOP - adaptívne predné svetlomety, takisto sa o tom píše aj na strane 4. Toto mi bolo povedané aj v predajni, keď som si bol auto obzerať. A ja mám iba výbavu REVOLUTION, čiže ja ich nemám.
Mazda 3 2.0 G120 6AT sedan red soul
Cavalera
Čitateľ
 
Príspevky: 10
Registrovaný: Štv Apr 03, 2014 9:14 am
Znalosť automobilov: 2. Viem, kde sa dolieva voda do ostrekovača a že treba chodiť na pravidelné servisné prehliadky.

Poslaťod lakilaki » Ned Aug 24, 2014 8:43 pm

Cavalera píše:Tak ja neviem, keď si pozriem cenník na ich stránke http://www.mazda.sk/assets/slovakia/cars/brochures/mazda3/mazda3_cenik_skzs.pdf?epslanguage=en hneď prvá tabuľka HLAVNÉ PRVKY ŠTANDARDNEJ VÝBAVY, vidím v stĺpci pre REVOLUTION TOP - adaptívne predné svetlomety, takisto sa o tom píše aj na strane 4. Toto mi bolo povedané aj v predajni, keď som si bol auto obzerať. A ja mám iba výbavu REVOLUTION, čiže ja ich nemám.

Reklamna brozura a skutocnost asi nie su identicke
http://www.mazda.sk/nase-modely/nova-ma ... je-a-ceny/
Najlepsie bude vo veci AFLS asi zavolat predajcovi ....
Nemas chut opisat, podelit sa o svoje skusenosti so svojou M3 Revolution ?
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod TomAnt » Ned Aug 24, 2014 10:50 pm

Nebude to adaptivne v tom zmysle, ze sa samy zapinaju a vypinaju dialkace?
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Cavalera » Pon Aug 25, 2014 4:46 am

TomAnt píše:Nebude to adaptivne v tom zmysle, ze sa samy zapinaju a vypinaju dialkace?

Podľa mňa nie, lebo na toto je ten systém HBC na automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel. Jasné LAKILAKI, keď budem mať viac času, tak sem spíšem nejaké svoje dojmy a pojmy :-)
Inak tuna jedna baba popisuje svoje skúsenosti so svojou novou Mazda 3 vo výbave Revolution Top, kde okrem iného chváli aj tie adaptívne svetlomety "Systém automatického ovládání světel – skvěle fungují adaptivní světlomety, které se natáčí podle pohybu volantu." Odkaz: http://moje.auto.cz/Axela/mazda3.html
Mazda 3 2.0 G120 6AT sedan red soul
Cavalera
Čitateľ
 
Príspevky: 10
Registrovaný: Štv Apr 03, 2014 9:14 am
Znalosť automobilov: 2. Viem, kde sa dolieva voda do ostrekovača a že treba chodiť na pravidelné servisné prehliadky.

Poslaťod lakilaki » Pon Aug 25, 2014 10:27 pm

Cavalera píše:Podľa mňa nie, lebo na toto je ten systém HBC na automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel. Jasné LAKILAKI, keď budem mať viac času, tak sem spíšem nejaké svoje dojmy a pojmy :-)
Inak tuna jedna baba popisuje svoje skúsenosti so svojou novou Mazda 3 vo výbave Revolution Top, kde okrem iného chváli aj tie adaptívne svetlomety "Systém automatického ovládání světel – skvěle fungují adaptivní světlomety, které se natáčí podle pohybu volantu." Odkaz: http://moje.auto.cz/Axela/mazda3.html

Teda je to potvrdene, ze AFLS je v TOP verzii M3 v cene 22.500 € a viac.
Cervena mazda aj z moje.auto.cz je nadherna, aj uprava ciernej strechy sa mi paci, aj ked nechapem velmi zmysel takej upravy. :hmmhmm
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

PredchádzajúciĎalší

Späť na Mazda u nás a vo svete

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron