Zacinaji pomalu prosakovat ruzne informace o chystanem nastupci "žáby".
Tou prvni je, ze Toyota bude prodavat pristi generaci Mazdy2 v USA pod svou znackou (jak vime, US Mazda2 se vyrabi v tovarne Mazda-Ford v Mexiku; produkce pro Toyotu by mela cinit 50.000ks rocne, jak pravil sef Toyoty) - coz je zajimava informace a jednak to prinese Mazde jiste penize, druhak mam ale obavy, aby az prilis na sobe neparazitovaly, prece jen Toyota ma v USA dlouholetou tradici a kdyz Amik uvidi vedle sebe stat identicka auta, jen kazde bude mit jiny znak, sahne podle me po Toyote. Jinak je to take dukazem cim dal vetsi prohlubujici se spoluprace mezi Mazdou a Toyotou (jak vime, Mazda podepsala minuly rok s Toyotou smlouvu o vyuziti jejiho hybridniho systemu do svych modelu).
Druhou informaci je spekulace, ze treti generace Mazdy2 bude postavena na stejne modularni podvozkove platforme SkyActive, kterou Mazda poprve pouzila u CX-5 a nasledne u M6 a M3. To by znamenalo obrovskou variabilitu aktualni platformy, kdy je Mazda schopna na jedne modularni platforme stvorit jak subkompakt, tak auto stredni tridy a rovnez SUV
Predstaveni noveho modelu by melo probehnout v Q2 2014 s tim, ze pujde o modelovou radu 2015 (doted nechapu, proc pouzivaji toto trapne nazvoslovi). Inzenyri se zamerili zejmena na snizeni spotreby ve stylu Skyactive, prostornost, lehkost, radost z jizdy a presne razeni vlastni aktualni Mazde2 ma samozrejme byt zachovano, rovnez by mel byt predstaven uplne novy benzinovy ctyrvalec o objemu 1.3 litru, ktery by mel byt nasledne rovnez pouzit pro chystany miniroadster MX-2 pripravovany ve spolupraci s Alfou Romeo.