Akoze, ja sa nechcem hadat, mne je to fakt ze srdecne jedno co kto tankuje. Takze este raz, teraz s primesou chemie a fyziky.
Viacoktanovy benzin ma vacsiu antidetonacnu schopnost,
zmes hori kludnejsie a DLHSIE, tym padom sa musi zapalit s vacsim predstihom ako nizkooktanovy, aby zmes stihla zhoriet skor ako sa otvoria vyfukove ventily. Ak je predstih maly, v case, ked sa otvaraju vyfukove ventily , benzin este stale hori, a podpaluje sedla ventilov.
Koniec-koncov, ako tak pozeram, tak sa tu o tom dost pise uz v tejto teme
starej...
Takze, mne je jedno co ake auto si dokaze samo nastavit, co kto ako nastavit sam rucne na novsich autach, ja som sa pytal onehda na konkretny model motora a na konkretnu situaciu a k tomuto konkretnemu motoru
FE3 na
GDcku 2.0i 16V som dostal odpoved ze do toho
viac ako 95 oktanovy tam nemam davat.