Je úplne jedno, kde sa nabíja, či doma, alebo v aute a netreba k tomu štartovacie káble
Treba ju nabíjať 1/10 jej výkonu., t.j 50 Ah baterku nabíjam cca 5 A, 65 Ah - 6,5 A atď. Takže najlepšie zvoliť nabíjačku s výkonom podľa baterky a potom nabíjať zhruba tých 10 h s napätím 13,6 až 13,8 V
Ak sa nabíja v aute, treba k prúdu pripočítať prúd pre rádio, alarm a pod, sú to mA takže plus cca 0,5 A. (kôli tomu tie štartovacie káble?
)
Keď je nabitá, treba zmerať, či nemá menej ako je nabíjacie napätie, ak má menej( -2V a viac), je pravdepodobne jeden článok nakrátko (skrútené dosky) pravdepodobne skratom. Elektrolit musí prekrývať dosky článkov, nesmú byť na vzduchu a je jedno, či centi viac alebo menej.
Môže sa nabíjať aj slabšou nabíjačkou napr. 1A, ale treba si vypočítať minimálny čas nabíjania - 50 Ah minimálne 50 hod.
Nenabíjať silnejšou nabíjačkou - hrozí skrútenie dosiek, aj keď by mali mať autom. reguláciu dobíjacieho prúdu, ale väčšina ich nemá, taktiež nezodpovedajú s napätím, hlavne Tesco, Baumax a pod.
A pozor na prepólovanie - možno preto tá poistka, ak neboli diódy rýchlejšie.
Baterku netreba otvárať, má vlastné odvzdušnenie( to by ju roztrhlo už v aute), ale neuškodí, skôr naopak, keď je už takmer nabitá je pekne vidieť, ktorý článok je OK, ak nebuble, je vadný.
Nabíjať sa môže nekonečne dlho, netreba nič strážiť pri správnom napätí a dobíjacom prúde absolútne nič nehrozí. Napätia sú vyrovnané, takže žiadny potenciál = 0 A nabíjania.
Asi tak v kocke.