Tak sa pridávam aj do skupiny nešťastných.
Už neverím žiadnemu servisu, keď som pred rokom aj niečo kúpil mazdu, tak som si našiel servis kde ju servisovali - OIL PARTNER, tu mi bolo povedané ako pravidelne chodila na servis - oleje, náplne a pod., vždy v termíne - ukazovali na PC a, že naposledy robili komplet brzdy asi mesiac pred kúpou a t.j. pred 10.000 km.
Teraz, po tých 10.000 km zrazu počujem také divné zvuky z prednej nápravy - šuchot, piskot a tak dokopy a hovorím si OK, zase odišlo druhé ložisko. Tak som skúsil, či sa hreje a hrialo sa, a poriadne celé koleso, taks om skúsil ešte brzdový kotúč a myslel som, že som si položil prsty na rozpálenú platničku ( nie som milovníkom brzdenia, keď tak motorom a až potom brzda). Hneď mi bolo jasné, že problém je brzda, nakoľko druhý kotúč bol studený.
Problémy ale len nastali. Idem dať dolu koleso a nedajú sa povoliť matice, hlavne bezpečnostná, tak som išiel do pneuservisu. Tam keď chcel povoliť tú matku, tak tak dorasoval matku a ten orech, že bolo jasné, že to bude nusieť byť len odvŕtané a to všetky štyri kolá, nakoľko som už nema riadny orech. Keď som volal na druhý deň do servisu ako to vy zerá, tak som sa dozvedel, že bola zjazdená vnútorná platnička
, pritom vonkajšia mala asi 3-4 mm, bol vyskočený piestik a tak sa nemohol vracať. Asi sa menili iba vonkajšie platničky, lebo tam je to vidno. Ostatné kolesá sa nakoniec našťastie dali odtiahnuť opravou orecha.
Takže ma tá sranda stála 4 litre, ďaľší liter ma budú stáť bezpečnostné matky a to neviem, či nemám skrivený kotúč. Mám podozrenie, že áno, len čakám až si sadnú platničky a možno nechali len zamastený kotúč.
Ďaľšia sranda je, že po prevzatí zo servisu som si našiel nedotiahnuté koleso, normálne matky trčaly z disku, našťastie to bolo ešte pred odchodom zo servisu
, tak to rýchle dotiahli. Pri jazde zisťujem, že sa mi trasú kolesá od 80 km/h vyššie, neviem čo mohli rozhasiť, vyvážené boli tak že sa mi predtým ani nezachveli pri 130tke. Možno je fakt krivý ten kotúč a robí to on, ale predtým to nerobilo ani s tým vytlačeným piestikom.
Prekvapilo ma ale, že Mazda nemá kontrolu opotrebovania bŕzd