Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Prosím o radu

Vaše príspevky z predchádzajúceho fóra...

Prosím o radu

Poslaťod Zdeny » Uto Jan 20, 2004 1:29 pm

Všechny Vás zdravím a jsem rád, že jsem narazil na takovéto skvělé stránky o Mazdách. Mám Mazdu 626 2.0 16V GE Hatchback. Je to naprosto vynikající auto. Prosím Vás o radu v následující věci. Po natankování - ale může to být jen shoda náhod - mám problém se startem studeného motoru. Po zhruba 3 až 5ti vteřinovém startování motor "blafne" a zhasne. Při dalším otočení klíčkem okamžitě naskočí a má pravidelný chod. Mám pocit, že to i o něco hůř jede - možná subjektivní dojem - nesetkal jste se někdo s tímto problémem? Děkuji za odpověď.
Zdeny
Opytovateľ
 
Príspevky: 27
Registrovaný: Uto Jan 20, 2004 2:00 am
Bydlisko: Nový Knín

Poslaťod George » Štv Jan 22, 2004 12:11 am

Někdy si říkám že bych měl rád problémy s plnou nádrží.
Já mám problém spíš opačny. Nemá někdo radu co mám dělat sprázdnou nádrží :)?
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Robert » Štv Jan 22, 2004 10:33 pm

Ja mel problem podobny (mam 626 GE 1.8 16V), ale se stavem nadrze to nemelo nic spolecnyho i kdyz spocatku jsem taky nad tim premyslel a nejenom nad tim. Spatne mi to chytalo, treba nekdy az na 3-5 pokus, ale zpravidla se to vzdy podarilo na podruhe a spatne to jezdilo - nemelo to ten spravnej tah. Pricina? Spatna vaha vzduchu (obecne prutokomer)! To by jsi neveril co udelala tahle mala chytra krabicka po vymene s celym autem - je to uplne neco jinyho! Vyresilo se startovani, tahne to vyborne a ma to i jiny zvuk pri behu motoru, to jsem poznal na vlastni usi, kdyz jsem stal u toho jak mi to menili a pak to nakopli s jinym prutokomerem a hned na brnk. Stalo me to 3tis. ale z vraku! novej stoji pry pres 20tis. (neoriginal se nedela) a podle me jen blazen to koupi novy, neni problem to sehnat. Preji hodne stesti pri vyreseni problemu - svoje jsem si uz zazil, tak vim jaky to je pech :(
Obrázok užívateľa
Robert
Prispievateľ
 
Príspevky: 255
Registrovaný: Pia Okt 17, 2003 3:41 pm

Poslaťod Zdeny » Pia Jan 23, 2004 12:51 pm

Zdravím, Roberte. Asi jsem se špatně vyjádřil, ale nemám problém vždy po tankování, čili v závislosti na plné nebo prázdné nádrži, ale tato "závada" se mi objevila minulý týden po natankování benzínu. Mám tedy jistý důvod se domnívat, že to má nějakou souvislost např. s kvalitou paliva. Proto chci dneska natankovat Shell V - Power, což je jistou zárukou kvality a vyzkoušet, jestli se to nezlepší. Mám podezření, že za mé problémy může palivová soustava. Zkusím taky vyměnit palivový filtr - je na něm cca 50 000 Km. Ještě dotaz - vadnou vzduchovou váhu zjistí v Mazda servisu diagnostikou?
Zdeny
Opytovateľ
 
Príspevky: 27
Registrovaný: Uto Jan 20, 2004 2:00 am
Bydlisko: Nový Knín

Poslaťod dabel » Pia Jan 23, 2004 1:17 pm

Zdeny: moze byt. Buduci svokor mal takyto problem s Filckou, ked do nej nalial nejaky drsny pancovany benzin. Strata vykonu, takze nevysiel ani z garaze, startovanie na 20. krat atd. Kazdopadne tam nelej V-Power 99+, ale urcite len ten 95 oktanovy.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Zdeny » Pia Jan 23, 2004 1:48 pm

Zdravím ďábla :-), dám vědět jak to dopadlo
Zdeny
Opytovateľ
 
Príspevky: 27
Registrovaný: Uto Jan 20, 2004 2:00 am
Bydlisko: Nový Knín

Poslaťod TomAnt » Pia Jan 23, 2004 5:50 pm

No, ja tankujem V-Power ( 95, na to bacha, v ziadnom pripade nie + cize 99nu) uz pol roka. Prve dojmy boli, hladsi a tichsi chod motora... Uz som si zvykol :) Vykonovo tazko povedat, nemam dojem ze by mi to dvihlo vykon, ved viac menej ani nema moc preco, ako vravim tichsi a hladsi chod motora, to som vyslovene citil prvy tyzden, potom si uz clovek tak nejak viac menej zvykne :)
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Robert » Pia Jan 23, 2004 10:08 pm

To Zdeny: Ano, vahu vzduchu ti diagnostika v Mazde servisu ukaze.
Obrázok užívateľa
Robert
Prispievateľ
 
Príspevky: 255
Registrovaný: Pia Okt 17, 2003 3:41 pm

Poslaťod Zdeny » Pon Jan 26, 2004 10:23 am

Tak přátelé - problém je vyřešen. Opravdu to bylo benzínem. V pátek jsem natankoval V-power, ujel 50 Km domu z práce, v sobotu ráno jsem nedočkavě přiběhl k autu, otočil klíčkem a ...... jako "zamlada", chytilo to na škuba. Mám sice stále dojem, že to hůře jede ale musím dát nádrži čas aby se vyčistila od těch slitků, co jsem tam nalil u pumpy spol. KingOil. Ještě dotaz, proč mě varujete před natankováním V-Power 99+, myslím si že by si to motor přebral a ŘJ by se přenastavila - nevidím v tom problém.
Zdeny
Opytovateľ
 
Príspevky: 27
Registrovaný: Uto Jan 20, 2004 2:00 am
Bydlisko: Nový Knín

Poslaťod TomAnt » Pon Jan 26, 2004 10:33 am

Presne ti ten 99+ vysvetlit neviem, nam to vysvetloval mechanik z Mazdy asi 15 minut, vtedy som to viac menej chapal :) :) :) Teraz ti viem povedat len tolko, ze je tam problem s teplotou horenia benzinu, a ten motor nie je na tu teplotu stavany, proste potrebuje inu, vykon by siel nizsie (so vyskusal Dabel sam na sebe :) ) a hlavne to moze poskodzovat motor. Ak sa mi podari, zistim to presnejsie.
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod dabel » Pon Jan 26, 2004 2:23 pm

Ak som to spravne pochopil z mazda-guru rozpravania, je to pre Mazda motor "prilis vela oktanov". Rozpraval nam o zlikvidovanom motore jednej 323, ktorej majitel daval "len to najlepsie". Sam som to pozoroval: na jednu cestu po dialnici som natankoval plnu nadrz natural 98. Autu sa nechcelo prilis do otacok, inokedy sa rozbehlo na 200 jak malina, s N98 len po veeeeelmi dlhom prehovarani. Starsie Mazdy su stavane na natural 91 a novsie na 95. Ja tankujem normalny N95 u Shellky a neni ziadny problem ;)
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod peca » Uto Jan 27, 2004 3:01 pm

Podle mých skromných znalostí to funguje asi takto:
Čím větší má benzín oktanové číslo, tím vyšší musí být teplota a tlak pro jeho zapálení. To je důležité u výkonných motorů, které mají větší kompresi => více stlačené směsi v menším prostoru => větší síla působící na píst => větší výkon. Pokud nalejete vysokooktanový benzín do normálního motoru a nezvětšíte zároveň předstih zapalování, nestačí se směs včas zapálit a motor ztrácí výkon. Naopak když do Mazdy místo 95 nalejete Natural 91, dojde k tomu, že působením vyššího tlaku při kompresi se směs vznítí předčasně ještě před proběhnutím jiskry. To se projevuje i u přehřátých motorů jako klepání ventilů (ne HLA).Kdysi jsem měl Wartburg s upraveným motorem (snížená hlava, jiné časování, tři karburátory atd.) a ten při přehřátí motoru běžel i po vypnutí klíčku.
Pokud si vzpomínám, tak např. Škoda 100 nebo 110 používala 91oktanový Special a měla předstih asi 3 a nižší kompresi, kdežto Škoda 110R coupé prakticky se stejným motorem jezdila na Super (96 oktanů) a předstih měla 7.
A vo vo tom to je :-)
peca
Opytovateľ
 
Príspevky: 22
Registrovaný: Ned Aug 10, 2003 11:11 pm

Späť na Staré Forum.Mazda626.sk

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron