Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

aký olej ??? |||:-(

Vaše príspevky z predchádzajúceho fóra...

aký olej ??? |||:-(

Poslaťod 626BB » Štv Jan 15, 2004 5:08 pm

Prvy krat sa na 626ke chystam vymenit olej a tak ma napada - AKY??? Prezrel som vsetky stitky na motore, ale ziadna specifikacia. Co by ste odporucali pouzit aby mi to hned nerozhasilo motor ani neklepali ventily? Mam moznost zohnat lacno nejaky sudovy Shell ???, pouzivany do kamionov typu DAF - polosyntetika 10W40. Je vobec mozne pouzit takyto olej v benzine?

626 GE, 1.8i, 16V, 66kW
626BB
 

Poslaťod Koudy » Štv Jan 15, 2004 5:14 pm

Já tam mám Havoline F3 10W40 polosyntu.
4x4 na cestě...
Obrázok užívateľa
Koudy
VIP 2008
 
Príspevky: 1486
Registrovaný: Uto Nov 04, 2003 11:10 pm
Bydlisko: Moravské Budějovice

Poslaťod Honza » Štv Jan 15, 2004 5:36 pm

Já mám 10W40 polosyntetiku Castrol..Nic neklepe nebo podobně,takže je to asi vyhovující..:)
626 krasavice jak sviňa

Pokaždé když onanujete Bůh zabije koťátko!
Obrázok užívateľa
Honza
Forum Guru
 
Príspevky: 1799
Registrovaný: Str Máj 14, 2003 9:37 am

Poslaťod dabel » Štv Jan 15, 2004 6:27 pm

Ja som lial do GDcka Madit Prima syntetiku 5W-40. Vsetko OK. Olej z dizla radsej nedavaj, usetris par korun a bohvie, co by to narobilo. Na Tvojom mieste by som dal syntetiku 5W-40 alebo polosyntetiku 10W-40 a po 3000km vymenil znova aj s filtrom - ak tam bol predtym ropny olej, tak aby sa vsetky rozpustene usadeniny dostali prec. Tento postup som spravil na Nissane Primera '93, ktory som kupil od majitela, ktory mi o.i. tvrdil, ze cerstvo vymenil rozvodak, aj ked to nemalo remen, ale retaz ;)). Nalial som tam tiez Primu a vsetko slapalo jak hodiny Omega ;))
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Bootleg » Štv Jan 15, 2004 7:41 pm

No ale pozor na syntetiku alebo polosyntetiku!! Preotze ked tam predtym bol mineralny olej a v motore su usadeniny, tak syntetika ich sice rozpusti, ale zapcha cely motor a ten potom uz bude zrely na vrakovisko. Ja by som tam dal normalny mineral (zatial) 15W40, napr. Castrol Protection, resp. keby bolo viac casu, tak by som dal dole hlavu motora a pozrel by som sa aj n hlavu aj na blok, v akom stave je a v akom stave su piesty, ventily, ci su zakarbonizovane, alebo nie. Ale najhorsie je prejst z mineralu na syntetiku. Napoak je to v pohode. Videl som motor zniceny podobnym sposobom, prefektna brutalita. :)
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod George » Štv Jan 15, 2004 8:23 pm

Přesně jak říká STEVE. Já tem polosyntetiku a full syntetic bych tam už nedal. Mám strach že mi to rozpustí usazeniny a ucpe to co nemá.Pak to taky nemusí mazat vůbec když to bude ucpany a zadře se mi to.
Já používám bez nejmenších problémů 15W40 polosyn.
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod 626BB » Pia Jan 16, 2004 10:45 am

Ja jsem mel polosyntetiku Castrol Dynatec 5w40, a klepalo to pri velkem zahrati. Ted uz rok tam davam Castrol RS full synt 0w40. Uz to neklepe, jen 2x pri stani na sikme plose a dlouhem behu na volnobeh. Ted prechazim na ful synt Mobil1 5w40, uvidime.

Kazdopadne, pokud nevis co tam bylo, tak bych tam nic syntetickeho ani polosyntetickeho nelil, bez vizualni kontroly motoru (jestli jsou usazeniny pod vikem).
Ono to ten karbon rozpousti tak, ze se zacne odlupovat v dost velkych kusech na to aby ucpaly nektere cesticky - muj pripad na 323 -> pridrene ventily :-(
626BB

------------------------------

626 GE 2.0i 16v, 1992, 258 000 km
Obrázok užívateľa
626BB
VIP 2006
 
Príspevky: 200
Registrovaný: Štv Júl 31, 2003 9:56 am

Poslaťod 626BB » Pia Jan 16, 2004 2:19 pm

Diky za info. Obdivujem ludi, ktori si vedia sami prezriet v akom stave su aj utroby motora. S lutostou konstatujem, ze to nieje moj pripad a pokial nieco nema "Enter" tak s tym nehnem :-)
Ja by som tam najradsej dal polosyntetiku, tunajsi "odbornici" tvrdia, ze by to tie karb. usadeniny nemalo rozpustit. No tak teraz neviem...
626BB
 

Poslaťod George » Pia Jan 16, 2004 8:40 pm

15W40 polosyntetika - tím nic nezkazíš.
Určitě bych se nedržel pravidla že na starej motor jen minerál. Tahle polosyntetika je na tvuj motor celkem dobrá a nic nerozpustí - a zároveň je i za dobrej peníz.
Jinak pokud máš ser. knížku (já ji mám bohužel jen do prvních 100 000) tak se mrkni tam.

Jinak mám dotaz.Když mám pravidelnou kotrolu v ser. knížce při 100 000 Km u odbornýho servisu, je automatický že tam měnili rozvodovej řemen když se má při těch 100 000 měnit?
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Bootleg » Pon Jan 19, 2004 3:26 pm

S tym olejom je to na risk. Ked sa uz nieco stane, tak miestni odbornici Ti skodu nenahradia..
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod peca » Sob Jan 31, 2004 10:54 am

Zajímavý článeček o motorových olejích se objevil na http://www.autorevue.cz/Magazin/Ar.asp? ... 8&CAI=2120 a diskuzi k němu taky stojí zato přečíst.
Pokud zrovna sháníte nějaký olej, mrkněte na http://www.valvoline-oil.cz/ . Maj tam docela zajímavé slevy na Valvoline.
peca
Opytovateľ
 
Príspevky: 22
Registrovaný: Ned Aug 10, 2003 11:11 pm

Späť na Staré Forum.Mazda626.sk

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia