Stránka 1 z 2

Zákon o vedení motorového vozidla

PoslaťNapísal: Uto Júl 24, 2007 1:29 pm
od Dj Kuno
Neviete mi niekto poradiť neakú stránku, kde by som našiel znenia jednotlivých druhov oprávnení na vedenie jednotlivých vozidiel.

Prípadne ako je to s prívesnými vozíkmi:

Môžem viesť za osobným autom prívesný vozík do 750kg, bez toho aby som mal oprávnenie na skupinu BE?

Viem, že sa v zákone niečo spomínalo o vozíkoch do 750kg, ale netuším v akej to bolo súvislosti. Dosť by mi pomohlo to vedieť. Nerád by som totiž dostal pokutu za takúto banalitu.

Díki. :)

Re: Zákon o vedení motorového vozidla

PoslaťNapísal: Uto Júl 24, 2007 2:07 pm
od dabel

Re: Zákon o vedení motorového vozidla

PoslaťNapísal: Uto Júl 24, 2007 4:46 pm
od Kubis
do 750 kg mužeš v pohodě jezdit s vozikem bez Ečka

Re: Zákon o vedení motorového vozidla

PoslaťNapísal: Uto Júl 24, 2007 6:39 pm
od Sedvo
V TP máš 2 údaje

jednak kolik můžeš táhnout s nebržděným vozíkem za sebou to bývá většinou do 750 kg

a potom kolik můžeš tánout s bržděným vozíkem, tam to může být i 2000 kg.

Ale aby si nepotřeboval E, tak celá souprava by neměla přesáhnout celkovou hmotnost 3500 kg.

Příklad: mám M6 - nebržděný vozík maximální zátěž - 750 kg
bržděný vozík maximální zátěž - 1800 kg (aspoň myslím)

Takže má pohotovostní hmotnost je 1510 kg + řidič = cca 1600 kg, takže za sebou můžu táhnout maximálně zátěž 1900 kg, ale mé auto podle TP může táhnout jenom 1800 kg, tak budu moct jenom tolik naložit.

Doufám, že je to jasné.

Re: Zákon o vedení motorového vozidla

PoslaťNapísal: Uto Júl 24, 2007 9:23 pm
od Kubis
jenže policajti neberou kolik maš momentalně naloženo na voziku ale udaje z techničaku a sčitaji maximalni hmotnosti auta a voziku

Re: Zákon o vedení motorového vozidla

PoslaťNapísal: Uto Júl 24, 2007 10:45 pm
od Sedvo
A to si četl kde? Že sčítají maximální hmotnosti. To je pěkná blbost, policajti berou provozní hmotnost, né maximální možné zatížení auta. Protože kdyby to bylo podle tebe, tak podle techničáku auta a vozíku dám dohromady 3500 kg a naložím tam např. 4 tuny a co udělají policajti - v tvém případě nezmůžou nic(pokud by neměly mobilní váhu) aby si nepotřeboval řidičák E, tak nesmíš vážit víc jak 3500 kg.

V práci máme vozík, který uveze 2100 kg (celková hmotnost - váha vozíku plus náklad) a to mi chceš říct, že policajti by mi dali flastra, kdybych ten vozík táhl za svým autem a byl prázdný, když celková hmotnost auta je 1920 Kg a celkové zatížení vozíku 2100 kg = 4020 kg. Trochu se zamysli co jsi napsal, je to nelogické a policajti to tak neberou, proto mají mobilní váhy.

Re: Zákon o vedení motorového vozidla

PoslaťNapísal: Uto Júl 24, 2007 10:51 pm
od Bootleg
Kubis píše:jenže policajti neberou kolik maš momentalně naloženo na voziku ale udaje z techničaku a sčitaji maximalni hmotnosti auta a voziku


presne tak

Re: Zákon o vedení motorového vozidla

PoslaťNapísal: Str Júl 25, 2007 6:14 am
od Kubis
Sedvo píše:A to si četl kde? Že sčítají maximální hmotnosti. To je pěkná blbost, policajti berou provozní hmotnost, né maximální možné zatížení auta. Protože kdyby to bylo podle tebe, tak podle techničáku auta a vozíku dám dohromady 3500 kg a naložím tam např. 4 tuny a co udělají policajti - v tvém případě nezmůžou nic(pokud by neměly mobilní váhu) aby si nepotřeboval řidičák E, tak nesmíš vážit víc jak 3500 kg.

V práci máme vozík, který uveze 2100 kg (celková hmotnost - váha vozíku plus náklad) a to mi chceš říct, že policajti by mi dali flastra, kdybych ten vozík táhl za svým autem a byl prázdný, když celková hmotnost auta je 1920 Kg a celkové zatížení vozíku 2100 kg = 4020 kg. Trochu se zamysli co jsi napsal, je to nelogické a policajti to tak neberou, proto mají mobilní váhy.

když mysliš, počkej jestli tu napiše krenštik, platili jsme kvuli tomu nemalou pokutu.... :jo

Re: Zákon o vedení motorového vozidla

PoslaťNapísal: Str Júl 25, 2007 6:30 am
od Krenštík
Sedvo píše:A to si četl kde? Že sčítají maximální hmotnosti. To je pěkná blbost, policajti berou provozní hmotnost, né maximální možné zatížení auta.


Tohle me stalo 5000 v Breclavi, bere se vzdy celkova hmotnost auta a celkova hmotnost voziku, proto plati i myto kamiony ktere jedou prazdne a ty si musis koupit dalnicni znamku nad 3,5 t i kdyz jedes s prazdnym vozikem a teoreticky prekrocujes celkovou hmotnosti soupravy jen o 20 kg.

Vezl jsem prazdny odtahovy vozik, vazil 400 kg, ale celkova hmotnost soupravy byla 3520 kg.

a tady je dukaz, napr.
http://www.equi-shop.cz/clanky/clanek.php?id=3422

Kód: Vybrať všetko
Pozor – ve všech výše uvedených případech nezáleží na okamžité hmotnosti, ale na údajích uvedených v TP motorového vozidla a přípojného vozidla (celková hmotnost, pohotovostní hmotnost)!


Sedvo píše:Trochu se zamysli co jsi napsal, je to nelogické a policajti to tak neberou, proto mají mobilní váhy.


Mobilni vahy maji aby ti prave zvazili jestli nemas nalozeno moc.

Re: Zákon o vedení motorového vozidla

PoslaťNapísal: Str Júl 25, 2007 8:15 am
od Suky
Sedvo píše:A to si četl kde? Že sčítají maximální hmotnosti. To je pěkná blbost, policajti berou provozní hmotnost, né maximální možné zatížení auta. Protože kdyby to bylo podle tebe, tak podle techničáku auta a vozíku dám dohromady 3500 kg a naložím tam např. 4 tuny a co udělají policajti - v tvém případě nezmůžou nic(pokud by neměly mobilní váhu) aby si nepotřeboval řidičák E, tak nesmíš vážit víc jak 3500 kg.

V práci máme vozík, který uveze 2100 kg (celková hmotnost - váha vozíku plus náklad) a to mi chceš říct, že policajti by mi dali flastra, kdybych ten vozík táhl za svým autem a byl prázdný, když celková hmotnost auta je 1920 Kg a celkové zatížení vozíku 2100 kg = 4020 kg. Trochu se zamysli co jsi napsal, je to nelogické a policajti to tak neberou, proto mají mobilní váhy.

Dostaneš flastrů několik :lol
1. Za překročení povolené hmotnosti
2. Za řízení soupravy nad 3 500 kg bez oprávnění C i E.

Tedy shrnutí:
Vozidlo či souprava nad celkovou povolenou hmotnost 3 500 kg - skupina C
Přívěs nad celkovou povolenou hmotnost 750 kg - skupina E
Tvůj příklad vyžaduje (vozík 2 100 kg, celkem 4 020 kg) vyžaduje skupinu C i E.

A bacha co máš povoleno u auta na kouli, mne to stálo 300 Eur, vozík byl sice prázdný, ale maximální celková hmotnost vozíku byla 2 500, dodávka měla na kouli jen 2 000 kg a rakušáci byli ve střehu :?:

Re: Zákon o vedení motorového vozidla

PoslaťNapísal: Str Júl 25, 2007 9:18 am
od Sedvo
Teď jsem to zjišťoval, máte pravdu s těma celkovýma hmotnostma, že to berou, protože je to pro ně jednodušší.

Suky pokud mám bržděný přívěs není potřeba řidičák D - ten je mimochodem na autobus.

Re: Zákon o vedení motorového vozidla

PoslaťNapísal: Str Júl 25, 2007 9:28 am
od Krenštík
Suky píše:Dostaneš flastrů několik :lol
1. Za překročení povolené hmotnosti
2. Za řízení soupravy nad 3 500 kg bez oprávnění C i E.

Tedy shrnutí:
Vozidlo či souprava nad celkovou povolenou hmotnost 3 500 kg - skupina C
Přívěs nad celkovou povolenou hmotnost 750 kg - skupina E
Tvůj příklad vyžaduje (vozík 2 100 kg, celkem 4 020 kg) vyžaduje skupinu C i E.



u toho posledniho je to jinak, pokud mas tazne vozidlo do 3,5t staci ti jen ridicak B+E kde muzes mit dejme tomu dodavku ktera ma celkovou 3t a vozik ktery ma 2t.

Jinak ale souhlasim.

Re: Zákon o vedení motorového vozidla

PoslaťNapísal: Str Júl 25, 2007 9:45 am
od Suky
Sedvo píše:Teď jsem to zjišťoval, máte pravdu s těma celkovýma hmotnostma, že to berou, protože je to pro ně jednodušší.

Suky pokud mám bržděný přívěs není potřeba řidičák D - ten je mimochodem na autobus.

Jj, chyba, platí co je nad tím, tedy C + E :spik2
Opravil jsem to.

Re: Zákon o vedení motorového vozidla

PoslaťNapísal: Str Júl 25, 2007 9:56 am
od Suky
Krenštík píše:
Suky píše:Dostaneš flastrů několik :lol
1. Za překročení povolené hmotnosti
2. Za řízení soupravy nad 3 500 kg bez oprávnění C i E.

Tedy shrnutí:
Vozidlo či souprava nad celkovou povolenou hmotnost 3 500 kg - skupina C
Přívěs nad celkovou povolenou hmotnost 750 kg - skupina E
Tvůj příklad vyžaduje (vozík 2 100 kg, celkem 4 020 kg) vyžaduje skupinu C i E.



u toho posledniho je to jinak, pokud mas tazne vozidlo do 3,5t staci ti jen ridicak B+E kde muzes mit dejme tomu dodavku ktera ma celkovou 3t a vozik ktery ma 2t.

Jinak ale souhlasim.

Já ne :ho:

zákon č. 361/2000 Sb píše:§ 81
Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění
(1) Řidičské oprávnění k řízení motorových vozidel se dělí podle skupin a podskupin.
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového vozidla.

Re: Zákon o vedení motorového vozidla

PoslaťNapísal: Str Júl 25, 2007 10:47 am
od Krenštík
Ja jsem psal ale B+E.

Ja píše:u toho posledniho je to jinak, pokud mas tazne vozidlo do 3,5t staci ti jen ridicak B+E kde muzes mit dejme tomu dodavku ktera ma celkovou 3t a vozik ktery ma 2t.


Kdezto ty tam jen samotne B.


Vice je treba na
http://motozurnal.centrum.cz/motoporadn ... ml?id=4355