Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Zákon o vedení motorového vozidla

Oficiálne aj neoficiálne. Máte nápad ako obohatiť MazdaKlub.sk web? Nové rubriky? Postrehy?

Re: Zákon o vedení motorového vozidla

Poslaťod Suky » Str Júl 25, 2007 12:23 pm

Asi ti nerozumím :o:

Na dodavku která má celkovou 3t a zároveň vozík, který má 2t potřebuješ C+E.
Viz citace zákona.
Protože souprava převyšuje 3 500 kg a vozík převyšuje 750 kg.
Obrázok užívateľa
Suky
Administrator VIP2011
Administrator VIP2011
 
Príspevky: 2883
Registrovaný: Uto Mar 09, 2004 2:00 am
Bydlisko: Kopřivnice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Krenštík » Str Júl 25, 2007 12:46 pm

Prave ze ne, na dodavku ktera ma 3t a vozik ktery ma dva ti staci B+E, B na vozidlo do 3,5t a E na vozik nad 750kg, hmotnost soupravy pak muze byt az 7500kg (jestli si to dobre pamatuju) protoze celkova hmotnost tazeneho vozidla (voziku) nesmi prekrocit nejaky koeficient hmotnosti tazneho vozidla.

cetl jsem nekde vyjadreni MV, ten to nemuzu najit, a ani ujo Google neumi poradit. Slo o to ze s ridicak B+E muzes ridit i soupravu ktera ma pres 3,5t, pokud je tazne vozidlo do 3,5t.
Každá cesta jednou končí.....
Mám rád velké a silné stroje, čím větší, tím líp. ( p.s. už nee - MX 5 :hmmhmm )
Obrázok užívateľa
Krenštík
VIP 2007
 
Príspevky: 2186
Registrovaný: Pia Sep 03, 2004 11:10 pm
Bydlisko: Jižní morava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod Suky » Str Júl 25, 2007 1:39 pm

No to je jádro sporu.
zákon č. 361/2000 Sb píše:§ 81
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového vozidla.

Podle mne (znovu) citovaný zákon je naprosto jednoznačný a ani náznakem neumožňuje to co říkáš
Obrázok užívateľa
Suky
Administrator VIP2011
Administrator VIP2011
 
Príspevky: 2883
Registrovaný: Uto Mar 09, 2004 2:00 am
Bydlisko: Kopřivnice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Krenštík » Str Júl 25, 2007 2:26 pm

Ty tam mas ale jen skupinu B, a ja mluvim celou dobu o

B+E

B + E – pro řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla s maximální přípustnou hmotností do 3500 kg a maximálně 8 místy k sezení (kromě řidiče) a přípojného vozidla, kdy maximální hmotnost soupravy převyšuje 3500 kg při dodržení poměru hmotnosti tažného a přípojného vozidla stanoveného v § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., nebo výrobcem vozidla uvedeného v technickém průkazu vozidla.
Každá cesta jednou končí.....
Mám rád velké a silné stroje, čím větší, tím líp. ( p.s. už nee - MX 5 :hmmhmm )
Obrázok užívateľa
Krenštík
VIP 2007
 
Príspevky: 2186
Registrovaný: Pia Sep 03, 2004 11:10 pm
Bydlisko: Jižní morava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod Suky » Str Júl 25, 2007 2:28 pm

No, asi máš pravdu.

Dlouho jsem váhal, jak pochopit:
zákonu č. 361/2000 Sb., § 81 odst. 10 píše:Řidičské oprávnění skupiny B + E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písm. c).


Našel jsem výklad, údajně posvěcený zástupcem Ministerstva dopravy:

Řidičské oprávnění skupiny B+E
V zákonu č. 361/2000 Sb., § 81 odst. 10 se praví: „Řidičské oprávnění skupiny B + E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písm. c).
Rozhodující zde není maximální přípustná hmotnost soupravy, ale jen max. přípustná hmotnost tažného vozidla. Platí tedy, že se skupinou B + E můžete řídit i soupravu s max. přípustnou hmotností nad 3500 kg, pokud max. přípustná hmotnost tažného vozidla (auta) nepřesáhne 3500 kg. V praxi např.: max. přípustná hmotnost tažného vozidla 3500 kg, max. přípustná hmotnost přípojného vozidla (vleku) 2500 kg, celkem 6000 kg, není nutná skupina C + E !!!


Viz http://www.equi-shop.cz/clanky/clanek.php?id=3422
Obrázok užívateľa
Suky
Administrator VIP2011
Administrator VIP2011
 
Príspevky: 2883
Registrovaný: Uto Mar 09, 2004 2:00 am
Bydlisko: Kopřivnice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Krenštík » Str Júl 25, 2007 2:44 pm

Jj, presne, taky jsem se hadal a napsal dotaz na motozurnal, tam mi odpovedeli neco podobneho, coz me prekvapilo.
Každá cesta jednou končí.....
Mám rád velké a silné stroje, čím větší, tím líp. ( p.s. už nee - MX 5 :hmmhmm )
Obrázok užívateľa
Krenštík
VIP 2007
 
Príspevky: 2186
Registrovaný: Pia Sep 03, 2004 11:10 pm
Bydlisko: Jižní morava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod Tomáš Rittich » Štv Júl 26, 2007 2:50 pm

Nejjednodušší verze řešení - napište SZ Dopimu, ten je nejkvalifikovanější (on ty flastry dává) :lol
Mazda 626 GD 2,0i 16V GLX 197000 --- 6,4 l/100 km
Všichni za jednoho, MAZDA za všechny
Obrázok užívateľa
Tomáš Rittich
VIP 2008
 
Príspevky: 1535
Registrovaný: Pon Feb 26, 2007 10:50 am
Bydlisko: Altenberg - Sachsen
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Krenštík » Štv Júl 26, 2007 3:06 pm

Tomáš Rittich píše:(on ty flastry dává) :lol


Az tak? Tak to abych si daval bacha az pojedu pres Trebovou.
Každá cesta jednou končí.....
Mám rád velké a silné stroje, čím větší, tím líp. ( p.s. už nee - MX 5 :hmmhmm )
Obrázok užívateľa
Krenštík
VIP 2007
 
Príspevky: 2186
Registrovaný: Pia Sep 03, 2004 11:10 pm
Bydlisko: Jižní morava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod Tomáš Rittich » Štv Júl 26, 2007 8:38 pm

Mazda ani Vauxhall v Třebové flastr NEMŮŽOU dostat - to by bylo proti lidské přirozenosti :ho:
Mazda 626 GD 2,0i 16V GLX 197000 --- 6,4 l/100 km
Všichni za jednoho, MAZDA za všechny
Obrázok užívateľa
Tomáš Rittich
VIP 2008
 
Príspevky: 1535
Registrovaný: Pon Feb 26, 2007 10:50 am
Bydlisko: Altenberg - Sachsen
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Krenštík » Štv Júl 26, 2007 9:48 pm

Vauxhall uz neni, nahradilo ho auto "domaci" vyroby.
Každá cesta jednou končí.....
Mám rád velké a silné stroje, čím větší, tím líp. ( p.s. už nee - MX 5 :hmmhmm )
Obrázok užívateľa
Krenštík
VIP 2007
 
Príspevky: 2186
Registrovaný: Pia Sep 03, 2004 11:10 pm
Bydlisko: Jižní morava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod Dj Kuno » Štv Júl 26, 2007 10:48 pm

Uff díki :o)
Ste sa, ale rozkecali :lol
Dj Kuno
Pisateľ
 
Príspevky: 82
Registrovaný: Štv Aug 03, 2006 9:25 pm

Predchádzajúci

Späť na Mazdaklub

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron