Sedvo píše:A to si četl kde? Že sčítají maximální hmotnosti. To je pěkná blbost, policajti berou provozní hmotnost, né maximální možné zatížení auta. Protože kdyby to bylo podle tebe, tak podle techničáku auta a vozíku dám dohromady 3500 kg a naložím tam např. 4 tuny a co udělají policajti - v tvém případě nezmůžou nic(pokud by neměly mobilní váhu) aby si nepotřeboval řidičák E, tak nesmíš vážit víc jak 3500 kg.
V práci máme vozík, který uveze 2100 kg (celková hmotnost - váha vozíku plus náklad) a to mi chceš říct, že policajti by mi dali flastra, kdybych ten vozík táhl za svým autem a byl prázdný, když celková hmotnost auta je 1920 Kg a celkové zatížení vozíku 2100 kg = 4020 kg. Trochu se zamysli co jsi napsal, je to nelogické a policajti to tak neberou, proto mají mobilní váhy.
Sedvo píše:A to si četl kde? Že sčítají maximální hmotnosti. To je pěkná blbost, policajti berou provozní hmotnost, né maximální možné zatížení auta.
Pozor – ve všech výše uvedených případech nezáleží na okamžité hmotnosti, ale na údajích uvedených v TP motorového vozidla a přípojného vozidla (celková hmotnost, pohotovostní hmotnost)!
Sedvo píše:Trochu se zamysli co jsi napsal, je to nelogické a policajti to tak neberou, proto mají mobilní váhy.
Sedvo píše:A to si četl kde? Že sčítají maximální hmotnosti. To je pěkná blbost, policajti berou provozní hmotnost, né maximální možné zatížení auta. Protože kdyby to bylo podle tebe, tak podle techničáku auta a vozíku dám dohromady 3500 kg a naložím tam např. 4 tuny a co udělají policajti - v tvém případě nezmůžou nic(pokud by neměly mobilní váhu) aby si nepotřeboval řidičák E, tak nesmíš vážit víc jak 3500 kg.
V práci máme vozík, který uveze 2100 kg (celková hmotnost - váha vozíku plus náklad) a to mi chceš říct, že policajti by mi dali flastra, kdybych ten vozík táhl za svým autem a byl prázdný, když celková hmotnost auta je 1920 Kg a celkové zatížení vozíku 2100 kg = 4020 kg. Trochu se zamysli co jsi napsal, je to nelogické a policajti to tak neberou, proto mají mobilní váhy.
Suky píše:Dostaneš flastrů několik
1. Za překročení povolené hmotnosti
2. Za řízení soupravy nad 3 500 kg bez oprávnění C i E.
Tedy shrnutí:
Vozidlo či souprava nad celkovou povolenou hmotnost 3 500 kg - skupina C
Přívěs nad celkovou povolenou hmotnost 750 kg - skupina E
Tvůj příklad vyžaduje (vozík 2 100 kg, celkem 4 020 kg) vyžaduje skupinu C i E.
Sedvo píše:Teď jsem to zjišťoval, máte pravdu s těma celkovýma hmotnostma, že to berou, protože je to pro ně jednodušší.
Suky pokud mám bržděný přívěs není potřeba řidičák D - ten je mimochodem na autobus.
Krenštík píše:Suky píše:Dostaneš flastrů několik
1. Za překročení povolené hmotnosti
2. Za řízení soupravy nad 3 500 kg bez oprávnění C i E.
Tedy shrnutí:
Vozidlo či souprava nad celkovou povolenou hmotnost 3 500 kg - skupina C
Přívěs nad celkovou povolenou hmotnost 750 kg - skupina E
Tvůj příklad vyžaduje (vozík 2 100 kg, celkem 4 020 kg) vyžaduje skupinu C i E.
u toho posledniho je to jinak, pokud mas tazne vozidlo do 3,5t staci ti jen ridicak B+E kde muzes mit dejme tomu dodavku ktera ma celkovou 3t a vozik ktery ma 2t.
Jinak ale souhlasim.
zákon č. 361/2000 Sb píše:§ 81
Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění
(1) Řidičské oprávnění k řízení motorových vozidel se dělí podle skupin a podskupin.
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového vozidla.
Ja píše:u toho posledniho je to jinak, pokud mas tazne vozidlo do 3,5t staci ti jen ridicak B+E kde muzes mit dejme tomu dodavku ktera ma celkovou 3t a vozik ktery ma 2t.
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť