Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Facelift RX-8

Oficiálne aj neoficiálne. Máte nápad ako obohatiť MazdaKlub.sk web? Nové rubriky? Postrehy?

Poslaťod TomAnt » Uto Aug 22, 2006 4:42 pm

misko42 píše:mne sa tiez paci manual, je to take nie nudne ale zas niekedy by som aj prijal automat len jednu nohu pouzivat, plyn..brzda..plyn...brzda...


Aj ja som si kedysi myslel ze automat je nudny :ho:
Treba sa povozit aspon take tri dni, zistit, ze ked vodic chce, vie si plynom zaradit presne tak ako sam chce a taaaak... a prestane to byt nuda...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod dabel » Uto Aug 22, 2006 4:43 pm

misko42 píše:a ten DAF to je ten co prvy prisiel tiez s tym wanklerovym motorom ak sa nemylim?! to patri alebo to bolo audi ci co to .. si to mylim s niecim???

DAF je holandska znacka, co kedysi davno robila bezstupnovy automat (ale neviem, ci bol prvy) - potom diviziu osobnych aut odkupilo Volvo. Prvy Wankel vyrabala firma NSU (model Ro80), ta sa neskor stala Audi.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod TomAnt » Uto Aug 22, 2006 4:46 pm

TU je asi najlepsie pochopitelne nakreslene ako to funguje, co som nasiel...

http://www.nordicaudi.com/arkivet/bilda ... multi2.jpg

Linku musite skopirovat do noveho okna, kliknutim sa vam nezobrazi... parchanti v audi...
Naposledy upravil TomAnt dňa Uto Aug 22, 2006 4:47 pm, celkovo upravené 2
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod misko42 » Uto Aug 22, 2006 4:46 pm

dabel píše:DAF je holandska znacka, co kedysi davno robila bezstupnovy automat (ale neviem, ci bol prvy) - potom diviziu osobnych aut odkupilo Volvo. Prvy Wankel vyrabala firma NSU (model Ro80), ta sa neskor stala Audi.


ano NSU tu som mal namysli, som vedel ze su to 3 pismena len som si nebol isty tak dik za spravne nasmerovanie :) jeden znami (teraz je z neho dedko) mal take auto volakedy a vraj to nemalo vtedy taku zivotnost ako teraz...

FERRARI fan
Obrázok užívateľa
misko42
VIP 2007
 
Príspevky: 3631
Registrovaný: Pia Jún 23, 2006 10:23 am
Bydlisko: NR

Poslaťod Doktor » Uto Aug 22, 2006 4:58 pm

TomAnt píše:
To ako ked som minuly tyzden soferoval Dablovu Hondu. Oproti mojmu Xedosu ma na 100ku pisane zrychlenie skoro o 2 sekundy lepsie. No lenze je mi to prd platne, ked nedokazem tak rychlo a presne radit, ako moj automat v Xedose. Cele zrychlenie tym ide do trubiek. Tak asi tak...


No ale to nie je chyba tej MT. :lol
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod TomAnt » Uto Aug 22, 2006 5:02 pm

Doktor píše:
TomAnt píše:
To ako ked som minuly tyzden soferoval Dablovu Hondu. Oproti mojmu Xedosu ma na 100ku pisane zrychlenie skoro o 2 sekundy lepsie. No lenze je mi to prd platne, ked nedokazem tak rychlo a presne radit, ako moj automat v Xedose. Cele zrychlenie tym ide do trubiek. Tak asi tak...


No ale to nie je chyba tej MT. :lol


Nie je, ale dovolim si tvrdit, ze 99,9999% ludi je na tom rovnako...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Doktor » Uto Aug 22, 2006 5:02 pm

dabel píše:
Kris píše:PAcit sa mi bude ked urobia "kontinualnu prevodovku"..kde budes iba plynulo menit prevodovy pomer.
Alebo este aj zataz do kopca bude detekovat a zmeni ho plynule sam. :ha:

Take daco existuje uz asi tak 30 rokov (niekedy v 60-tych rokoch s tym prisli prve auta na trh - napr. DAF). Funguje to na bazi 2 protilahlych kuzelov, ktore su spojene remenom. Posuvaju sa a tym padom sa meni prevodovy pomer. Problemom je, ze po case sa remen neustalym namahanim "vytaha" a cele to ide do kelu. Takisto je problemom prenos sily (krutiaceho momentu), ktora od urciteho momentu dokaze remen roztrhnut. Momentalne ma viac automobiliek taketo riesenie, napr. Audi (multitronic - s tym som jazdil) alebo Nissan (CVT) ci Opel. Je to zvlastny pocit: auto si drzi rovnake otacky, ale zrychluje... :lol

ad manual vs automat: Osobne som za to, aby sa kazde auto vyrabalo s takou aj takou prevodovkou. Mna osobne este automat "nudi", ale za takych 20 rokov uz asi nebudem chciet ine :lol



Multitronic uz ma retaz, ale obmedzenie sily prenosu krutiaceho momentu tam stale je, multitronic sa nemontuje do 6valcov, tam ide tiptronic.
Obrázok
Obrázok
Naposledy upravil Doktor dňa Str Aug 23, 2006 3:39 pm, celkovo upravené 1
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod majki » Str Aug 23, 2006 10:02 am

whitex píše:
majki píše:No co ti mam povedat...ta kuze je bezva, ke sportovnimu autu si clovek dopreje trochu luxusnejsiho vzhledu. A k te automatice...davaji to i do jinych aut?

A kůže dřív nebyla??? Jsem seděl ve dvou a řek ybch že obě měly kůži.... :???

Ale byla, jen ne v te piskove, ktera v kombinaci s cernym lakem je naprosto skvela :koule
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod whitex » Pia Aug 25, 2006 12:42 pm

majki píše:
whitex píše:
majki píše:No co ti mam povedat...ta kuze je bezva, ke sportovnimu autu si clovek dopreje trochu luxusnejsiho vzhledu. A k te automatice...davaji to i do jinych aut?

A kůže dřív nebyla??? Jsem seděl ve dvou a řek ybch že obě měly kůži.... :???

Ale byla, jen ne v te piskove, ktera v kombinaci s cernym lakem je naprosto skvela :koule

jj, to věřím...
Já seděl v černý s černo-červenou kůží... To byla taky parádička... Pak jsem seděl v červený a ta měla jen černou kůži, taky good... :wink
Obrázok
Obrázok užívateľa
whitex
NadMazďák
 
Príspevky: 4517
Registrovaný: Pon Jún 14, 2004 7:08 pm
Bydlisko: Opava

Poslaťod majki » Pia Aug 25, 2006 2:17 pm

whitex píše:
majki píše:
whitex píše:
majki píše:No co ti mam povedat...ta kuze je bezva, ke sportovnimu autu si clovek dopreje trochu luxusnejsiho vzhledu. A k te automatice...davaji to i do jinych aut?

A kůže dřív nebyla??? Jsem seděl ve dvou a řek ybch že obě měly kůži.... :???

Ale byla, jen ne v te piskove, ktera v kombinaci s cernym lakem je naprosto skvela :koule

jj, to věřím...
Já seděl v černý s černo-červenou kůží... To byla taky parádička... Pak jsem seděl v červený a ta měla jen černou kůži, taky good... :wink

Jo, to souhlasim...ale proste...co clovek, to jiny chute atd. :o)
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod whitex » Pia Aug 25, 2006 4:08 pm

majki píše:
whitex píše:
majki píše:
whitex píše:
majki píše:No co ti mam povedat...ta kuze je bezva, ke sportovnimu autu si clovek dopreje trochu luxusnejsiho vzhledu. A k te automatice...davaji to i do jinych aut?

A kůže dřív nebyla??? Jsem seděl ve dvou a řek ybch že obě měly kůži.... :???

Ale byla, jen ne v te piskove, ktera v kombinaci s cernym lakem je naprosto skvela :koule

jj, to věřím...
Já seděl v černý s černo-červenou kůží... To byla taky parádička... Pak jsem seděl v červený a ta měla jen černou kůži, taky good... :wink

Jo, to souhlasim...ale proste...co clovek, to jiny chute atd. :o)

Tak chutě by byly... :podrazak
Obrázok
Obrázok užívateľa
whitex
NadMazďák
 
Príspevky: 4517
Registrovaný: Pon Jún 14, 2004 7:08 pm
Bydlisko: Opava

Poslaťod Bootleg » Pia Aug 25, 2006 4:16 pm

Dabel, prve NSU s rotacnym motorom bol Prinz (ten sa takisto vyrabal aj s konvencnym motorom). :wink Ro80 bol posledny model NSU, potom krachli, chudata sikovne. :o) Bodaj by nie, ked po 24tis - 32tis km podla potreby v nich v ramci zaruky menili agregaty..
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod dabel » Pia Aug 25, 2006 4:50 pm

Steve píše:Dabel, prve NSU s rotacnym motorom bol Prinz (ten sa takisto vyrabal aj s konvencnym motorom). :wink Ro80 bol posledny model NSU, potom krachli, chudata sikovne. :o) Bodaj by nie, ked po 24tis - 32tis km podla potreby v nich v ramci zaruky menili agregaty..

Mooooze byt - kazdopadne NSU bol prvy Wankel, v tom sa hadam zhodneme :lol
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Bootleg » Pia Aug 25, 2006 5:18 pm

dabel píše:
Steve píše:Dabel, prve NSU s rotacnym motorom bol Prinz (ten sa takisto vyrabal aj s konvencnym motorom). :wink Ro80 bol posledny model NSU, potom krachli, chudata sikovne. :o) Bodaj by nie, ked po 24tis - 32tis km podla potreby v nich v ramci zaruky menili agregaty..

Mooooze byt - kazdopadne NSU bol prvy Wankel, v tom sa hadam zhodneme :lol


Jasne, ze sa zhodneme, ja som len chcel trosicku poopravit to, co si z rychlosti nenapisal. :wink
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod Sedvo » Pon Aug 28, 2006 2:31 pm

Doktor píše:

Multitronic uz ma retaz, ale obmedzenie sily prenosu krutiaceho momentu tam stale je, multitronic sa nemontuje do 6valcov, tam ide tiptronic.


:ne: :ne: :ne: První multitronic právě namontovali do 6-valce a to 2,8 benzín!!! Do 6 - válcové nafty to nemůžou namontovat, protože má velký kroutící moment, ale benzín 2,8 V6 takový krouťák nemá, údajně zvládne 350 N.m !!!
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

PredchádzajúciĎalší

Späť na Mazdaklub

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron