Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Rozdíl mezi motory GF 66kW a GW 75kW

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

Rozdíl mezi motory GF 66kW a GW 75kW

Poslaťod pepino34 » Str Apr 04, 2007 6:48 pm

Nejsem si jistý, ale jaký je rozdíl mezi těmato motory ??? Oba jsou 1840ccm, 2x OHC a 16V.
Díval jsem se i na GE, ale ta hlava vypadá trochu jinak.
Mazda 626 GF14P2 1.8 92k '98 Obrázok
HTC Touch Pro, 4GB microSD, TT7 Používejte pravidlo ZIPu
Obrázok užívateľa
pepino34
Komunikátor
 
Príspevky: 661
Registrovaný: Sob Sep 02, 2006 7:13 pm
Bydlisko: Brno

Poslaťod misak » Str Apr 04, 2007 8:55 pm

Hezkej dotázek :study , našel jsem k tomu toto:

U 626tek FP 1,8i(GF/GW) před F/L je výkon motoru 66 kW/5000 rpm ( 145 Nm/2500 rpm).
_____________________________________________________________________________

U níže popsaných vozů byl pak "po faceliftový" výkon motoru FP 1,8i zvýšen na současných 74kW/5500 rpm a 152 Nm/4000 rpm - a to konkrétně:

- zvětšením sacího kanálu
- zvýšením kompresního poměru z 9,6 na 9,7
- změnou časování (výfuk. vačka)

626 GF F/L (VIN ………400 001)
626 GW F/L (VIN ………200 001)

a ještě zajímavost... u těchto motorů je také použita jiná PCM s řízením MECS (Mazda) do F/L byl totiž osazen systém EEC- V od Forda...
:pirate Nejdřív si to změř, až pak tomu věř... :o)
Obrázok užívateľa
misak
Mazda Technik
 
Príspevky: 153
Registrovaný: Ned Máj 21, 2006 1:30 pm

Poslaťod pepino34 » Str Apr 04, 2007 9:39 pm

misak píše:Hezkej dotázek :study , našel jsem k tomu toto:

U 626tek FP 1,8i(GF/GW) před F/L je výkon motoru 66 kW/5000 rpm ( 145 Nm/2500 rpm).
_____________________________________________________________________________

U níže popsaných vozů byl pak "po faceliftový" výkon motoru FP 1,8i zvýšen na současných 74kW/5500 rpm a 152 Nm/4000 rpm - a to konkrétně:

- zvětšením sacího kanálu
- zvýšením kompresního poměru z 9,6 na 9,7
- změnou časování (výfuk. vačka)

626 GF F/L (VIN ………400 001)
626 GW F/L (VIN ………200 001)

a ještě zajímavost... u těchto motorů je také použita jiná PCM s řízením MECS (Mazda) do F/L byl totiž osazen systém EEC- V od Forda...

Moc díky za info, jsem bláhově doufal v pouhou změnu ŘJ a popř. sání :(
A zase musím opravovat info o motoru FP - má sice 145Nm ale při 4100 rpm (měřeno na výkonové zkušebně)
Mazda 626 GF14P2 1.8 92k '98 Obrázok
HTC Touch Pro, 4GB microSD, TT7 Používejte pravidlo ZIPu
Obrázok užívateľa
pepino34
Komunikátor
 
Príspevky: 661
Registrovaný: Sob Sep 02, 2006 7:13 pm
Bydlisko: Brno

Poslaťod Suky » Str Apr 04, 2007 10:38 pm

Mišáku, a co ta moje TurboPlečka s 66 kW?
Jaké jsou tam rozdíly s těmi normálními, silnějšími motory?
Díky
Obrázok užívateľa
Suky
Administrator VIP2011
Administrator VIP2011
 
Príspevky: 2883
Registrovaný: Uto Mar 09, 2004 2:00 am
Bydlisko: Kopřivnice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod misak » Štv Apr 05, 2007 12:52 am

pepino34 píše:Moc díky za info, jsem bláhově doufal v pouhou změnu ŘJ a popř. sání :(
A zase musím opravovat info o motoru FP - má sice 145Nm ale při 4100 rpm (měřeno na výkonové zkušebně)

Není zač, ale zajímalo by mě na kolik Tě přišlo to měření výkonu? To je nějaká firma z Brna? Znám chlapíka co si někde v Brně právě tohle nechal měřit. Jednou standard tovární výkon a pak po nějakém čipování...Tak mi zkus písnout co za to nyní chtějí - díky.
:pirate Nejdřív si to změř, až pak tomu věř... :o)
Obrázok užívateľa
misak
Mazda Technik
 
Príspevky: 153
Registrovaný: Ned Máj 21, 2006 1:30 pm

Poslaťod misak » Štv Apr 05, 2007 1:05 am

Suky píše:Mišáku, a co ta moje TurboPlečka s 66 kW?
Jaké jsou tam rozdíly s těmi normálními, silnějšími motory?
Díky

Suky přesně Ti to nepovím, ale u Těch Turbopleček :presne s motory 66/74kW bych to tipoval pouze na softwarovou záležitost, případně jinak nastavené vstřik. čerpadlo...přesně bys to mohl zjistit určitě podle JMZ, když bys obě motorové verze porovnal mezi sebou co se týče čísel ND dílů v EPC...

U poslední verze motorů 81kW už jde o vcelku přepracovaný systém řízení motoru a určitě i nějakou mechaniku... tuším že až u těchto motorů je též použitý dvouhmotový setrvačník a nejvíc do očí razí použití MAF senzoru a nového turba s variabilní změnou úhlu(proměnnou geometrií) natočení lopatek (stejný systém jako má M6) a taky už je zde funkční 16pin. zástrčka pro EOBD diagnostiku (přístrojovka je s kontrolkou MIL)

U nás (v ČR) se prodávala 74kW a později 81kW verze a verze 66kW byla pokud vím určena pro jiný trh- tuším rakousko...
:pirate Nejdřív si to změř, až pak tomu věř... :o)
Obrázok užívateľa
misak
Mazda Technik
 
Príspevky: 153
Registrovaný: Ned Máj 21, 2006 1:30 pm

Poslaťod Suky » Štv Apr 05, 2007 8:54 am

Díky. Jo, a máš recht, ta moje byla dovezena s Rakous.

Takže (možná) pokud bych chtěl original tovární tuning na 74 kW, stačilo by vyměnit ECM (nakolik předpokládám, že to nepůjde přeprogramovat)?
Obrázok užívateľa
Suky
Administrator VIP2011
Administrator VIP2011
 
Príspevky: 2883
Registrovaný: Uto Mar 09, 2004 2:00 am
Bydlisko: Kopřivnice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod pepino34 » Štv Apr 05, 2007 8:58 am

misak píše:
pepino34 píše:Moc díky za info, jsem bláhově doufal v pouhou změnu ŘJ a popř. sání :(
A zase musím opravovat info o motoru FP - má sice 145Nm ale při 4100 rpm (měřeno na výkonové zkušebně)

Není zač, ale zajímalo by mě na kolik Tě přišlo to měření výkonu? To je nějaká firma z Brna? Znám chlapíka co si někde v Brně právě tohle nechal měřit. Jednou standard tovární výkon a pak po nějakém čipování...Tak mi zkus písnout co za to nyní chtějí - díky.

Já studuju na automobilní střední škole, takže měření výkonu jsme měli v rámci praxe :)
Cenu teď přesně nevím (-+500kč ?) kolik by tě to stálo, ale Harry tam byl a říkal že vše v pohodě.
Mazda 626 GF14P2 1.8 92k '98 Obrázok
HTC Touch Pro, 4GB microSD, TT7 Používejte pravidlo ZIPu
Obrázok užívateľa
pepino34
Komunikátor
 
Príspevky: 661
Registrovaný: Sob Sep 02, 2006 7:13 pm
Bydlisko: Brno

Poslaťod misak » Štv Apr 05, 2007 7:41 pm

Suky píše:....Takže (možná) pokud bych chtěl original tovární tuning na 74 kW, stačilo by vyměnit ECM (nakolik předpokládám, že to nepůjde přeprogramovat)?

Předpokládáš správně, přeprogramovat nejde. :nene Jestli chceš pošli mi Tvé JMZko (klidně SZ)a já to v EPC porovnám s jednou 74kW 626GW ...
:pirate Nejdřív si to změř, až pak tomu věř... :o)
Obrázok užívateľa
misak
Mazda Technik
 
Príspevky: 153
Registrovaný: Ned Máj 21, 2006 1:30 pm

Poslaťod misak » Štv Apr 05, 2007 7:55 pm

Pepino34, mám tomu rozumět tak, že jako mazda Brno bude mít nového příjmacího technika :ha: - jo? :mrk
:pirate Nejdřív si to změř, až pak tomu věř... :o)
Obrázok užívateľa
misak
Mazda Technik
 
Príspevky: 153
Registrovaný: Ned Máj 21, 2006 1:30 pm

Poslaťod pepino34 » Štv Apr 05, 2007 10:13 pm

misak píše:Pepino34, mám tomu rozumět tak, že jako mazda Brno bude mít nového příjmacího technika :ha: - jo? :mrk

Tak pokud se dostanu na vysokou, udělám ji, a to místo bude dobře placená, tak proč ne.
Mazda 626 GF14P2 1.8 92k '98 Obrázok
HTC Touch Pro, 4GB microSD, TT7 Používejte pravidlo ZIPu
Obrázok užívateľa
pepino34
Komunikátor
 
Príspevky: 661
Registrovaný: Sob Sep 02, 2006 7:13 pm
Bydlisko: Brno

Poslaťod misak » Štv Apr 05, 2007 11:37 pm

S vysokou by Tě tam byla škoda... :ha: , u nás jsme měli svého času šéfem servisu klučinu s maturitou co absolvoval SPŠ v Bruntále , no a je to už nějakej rok zpátky co právě kvůli fin. ohodnocení odešel...:aaa
:pirate Nejdřív si to změř, až pak tomu věř... :o)
Obrázok užívateľa
misak
Mazda Technik
 
Príspevky: 153
Registrovaný: Ned Máj 21, 2006 1:30 pm

Poslaťod misak » Pia Apr 06, 2007 12:41 am

Suky, zdá se, že jediný rozdíl je v PCM - jinak ty čísla dílů co jsem viděl byla stejná (čerpadlo, turbo, i třebas klikovka...) levá část obrázku je Tvé autí...
Obrázok
ALE POZOR!!! pokud bys chtěl PCM vyměnit, musel bys to měnit jedině jako komplet i s jednotkou imobilizeru ( + do něj přihlášené klíčky a vzhledem k tomu i zámky...) ale běžně se to dělá tak, že se vymění "jen"spárovaná PCM s imobilizerem a potom se v mazdě nechá přepsat kód stávajících klíčků...
:pirate Nejdřív si to změř, až pak tomu věř... :o)
Obrázok užívateľa
misak
Mazda Technik
 
Príspevky: 153
Registrovaný: Ned Máj 21, 2006 1:30 pm

Poslaťod Suky » Pia Apr 06, 2007 7:35 am

misak píše:Suky, zdá se, že jediný rozdíl je v PCM - jinak ty čísla dílů co jsem viděl byla stejná (čerpadlo, turbo, i třebas klikovka...) levá část obrázku je Tvé autí...

ALE POZOR!!! pokud bys chtěl PCM vyměnit, musel bys to měnit jedině jako komplet i s jednotkou imobilizeru ( + do něj přihlášené klíčky a vzhledem k tomu i zámky...) ale běžně se to dělá tak, že se vymění "jen"spárovaná PCM s imobilizerem a potom se v mazdě nechá přepsat kód stávajících klíčků...

Díky. Tak nějak jsem to "tušil". Akorát nerozumím předchozí větě, myslel jsem, že imobilizér je nedílnou součástí PCM.
Takže to (W/IMMOBILIZER>CONTROL UNIT: znamená, že pod tím číslem dostaneš dvě krabičky - PCM + imobilizér?
Obrázok užívateľa
Suky
Administrator VIP2011
Administrator VIP2011
 
Príspevky: 2883
Registrovaný: Uto Mar 09, 2004 2:00 am
Bydlisko: Kopřivnice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod misak » Sob Apr 07, 2007 1:22 am

Mazda používala svůj systém imobilizeru – MIS - , sestávající ze dvou „krabiček“, tou první je PCM(W/Imobilizer), která se baví :ucho s další krabičkou a tou je překvapivě :ha: ŘJ Imobilizeru. Takže dva oddělené, ale spolu komunikující :debata moduly + samozřejmě nakódované klíčky …
Obě důležité krabičky jsou vidět na obr.

Obrázok

Jak procházel MIS vývojem , vzniklo jeho více variant. U poslední generace (zde konkr. z vozu MPV) pak probíhá domluva (proces ověření čísla ID) v systému asi takto:
Pi zasunuti kliaku do spinaci skiAky zapalovani
inicializuje spinaa pitomnosti kliaku proces ovueni.
(1) Modul imobilizeru ode‰le pomoci anteny do
transponderu signal s poIadavkem a nahodne aislo.
(2) Transponder ode‰le zput do modulu imobilizeru
sve specificke aislo ID a vypoaitan˘ kod.
(3) Modul imobilizeru ovui shodu zaslaneho aisla ID
s registrovan˘mi aisly ID a pijat˘ kod vypoaitan˘
transponderem na zakladu prve odeslaneho
nahodneho aisla.
(4) Pepnuti spinaci skiAky z polohy LOCK (ACC) do
polohy ON (START) (sviti bezpeanostni kontrolka)
a aislo ID se porovnava s ID aisly uloIen˘mi v PCM.
(5) Modul imobilizeru ode‰le poIadavek na zaslani
kodoveho slova uloIeneho v PCM.
(6) Modul imobilizeru ovui, zda se kodove slovo pijate
z PCM shoduje s kodov˘m slovem uloIen˘m pimo
v modulu.
(7) Modul imobilizeru aktivuje spou‰tua a ode‰le
do PCM signal s povolenim spou‰tuni motoru.
(8) Spu‰tuni motoru je povoleno. (bezpeanostni
kontrolka po uplynuti asi 3 sekund zhasne)
:pirate Nejdřív si to změř, až pak tomu věř... :o)
Obrázok užívateľa
misak
Mazda Technik
 
Príspevky: 153
Registrovaný: Ned Máj 21, 2006 1:30 pm

Späť na Tipy a triky...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť