Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

sání a odvod z ventilového víka

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

sání a odvod z ventilového víka

Poslaťod George » Štv Nov 11, 2004 12:50 pm

Potřeboval bych se zeptat.Pomůžu si nějak,když vyndám hadici co spojuje ventilový víko a sání (s hora ventilovýho víka vede do sání),tu díru do sání ucpu a na ventilový víko dám ten malej filtřík (bavlněnej)?
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Pavel Rittich » Pia Nov 12, 2004 8:02 am

Já bych typnul, že si pohoršíš. Když se mi u staré Majdy (karburátor) ta hadice vysunula z víka, při teplém motoru auto nekontrolovaně chcípalo, cca po 20 km jízdy a šlo natočit, až když motor vychladl. Prý se tam nějak hádaly podtlaky nebo co, nerozumím tomu.
Obrázok užívateľa
Pavel Rittich
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2345
Registrovaný: Štv Júl 15, 2004 2:34 pm
Bydlisko: Ústí nad Orlicí

Poslaťod misak » Pia Nov 12, 2004 10:34 pm

Zdarec forumGuru :o),
zrovna sem se díval co máš za motor(mch. máš v profilu spoustu pěkných foteček:o), a tam je krásně vidět, že ať zaslepíš kterou díru na sání chceš(před klapkou, nebo za škrtící klapkou - tam to jde ještě přes PCV ventil), tak vždycky porušíš rovnováhu mezi změřeným(klapkový průtokoměr vzduchu)a skutečně dostanuvším se vzduchem do motoru...asi víš kam mířím... Jedině snad zacpat oba otvory... ale přetlakem z klikovky a následněpřes ovory ve ventilovém víku budeš rozprašovat olejovou mlhovinu...možná snad nasadit nějaké separátory a zachycený olej pak zase nalít zpátky:o) ... no radši už toho nechám :)
Já bych to nechal tak jak je a radši chválil japonce, že sou tak ohleduplní k život. prostředí, když se snaží recyklovat kdejakej ten prd...no vlastně je ten princip cirkulace přes klikovku(vnitřek motoru) zachovanej dodnes
bez nějakých vážnějších změn, podobně jako i odsávání par z nádrže přes
uhlíkový kanystr. Zatím nikdo nevymyslel nic lepšího. Nechci Ti ovšem nic vymlouvat - zkus ,uvidíš a jestli to bude mít pozitivní efekt, napiš.
Mějte se Mazďáci, misak
misak
 

Poslaťod George » Sob Nov 13, 2004 12:47 am

misak píše:Zdarec forumGuru :o),
zrovna sem se díval co máš za motor(mch. máš v profilu spoustu pěkných foteček:o), a tam je krásně vidět, že ať zaslepíš kterou díru na sání chceš(před klapkou, nebo za škrtící klapkou - tam to jde ještě přes PCV ventil), tak vždycky porušíš rovnováhu mezi změřeným(klapkový průtokoměr vzduchu)a skutečně dostanuvším se vzduchem do motoru...asi víš kam mířím... Jedině snad zacpat oba otvory... ale přetlakem z klikovky a následněpřes ovory ve ventilovém víku budeš rozprašovat olejovou mlhovinu...možná snad nasadit nějaké separátory a zachycený olej pak zase nalít zpátky:o) ... no radši už toho nechám :)
Já bych to nechal tak jak je a radši chválil japonce, že sou tak ohleduplní k život. prostředí, když se snaží recyklovat kdejakej ten prd...no vlastně je ten princip cirkulace přes klikovku(vnitřek motoru) zachovanej dodnes
bez nějakých vážnějších změn, podobně jako i odsávání par z nádrže přes
uhlíkový kanystr. Zatím nikdo nevymyslel nic lepšího. Nechci Ti ovšem nic vymlouvat - zkus ,uvidíš a jestli to bude mít pozitivní efekt, napiš.
Mějte se Mazďáci, misak

Podle toho co si napsal to zkoušet nebudu :o) .Chtěl sem se jen zeptat.Co je to ten PCV ventil?
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Bootleg » Sob Nov 13, 2004 1:21 am

George píše:Podle toho co si napsal to zkoušet nebudu :o) .Chtěl sem se jen zeptat.Co je to ten PCV ventil?


PCV = Positive Crankcase Ventilation, ventil, ktorý odsáva plyny z priestoru vačkových hriadeľov a kľukovej skrine, ktoré sa dostávaju naspäť do sacieho potrubia a do spaľovacieho priestoru vo valcoch, kde sú spálene. Tento systém v podstate redukuje hydrokarbónové emisie.
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod Hosť » Ned Júl 24, 2005 1:34 am

caute, aj ja sa chystam na studene sanie...asi plati vsetko aj na 323ku ako u kolegu?
Kamarat robil studene sanie na Subaru a nemal tie male filtre na zapchanie dier od veka ventilou tak sme tam dali palivove filtre z Favoritu...trochu upravene a slape mu to pekne dodnes :ho:
Hosť
 

Späť na Tipy a triky...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť