Kazde koleso ma na svojom naboji ozubenie, pri ktorom je snimac ABS. Pracuje to na el-magnetickom principe. Snimac snima ozubenie, teda je to nieco ako binarny kod 0,1,0,1,0,1, pricom 0 je medzera a 1 je samotny zub na ozubeni. Takto to ide rychlo za sebou.
Teraz si predstav situaciu, ze ides po ceste napr. 30 kmh po miernom lade a skoci ti dieta do cesty. Reakcia - dupnes na brzdu a kolesa sa zablokuju na cas, ktory skoro nepostrehnes. Snimac zisti, ze frekvencia striedania "0,1,0,1" sa prudko zmenila, elektronika to vyhodnoti ako zablokovane koleso a vysle signal brzdovej jednotke ABS, ktora nasledne bude do daneho miesta pumpovat v intervaloch brzdovku, tym padom dobrzdis na nezablokovanom kolese.
Taku ABS jednotku mozes vidiet v mojom inzerate, je tam na predaj..
Snazil som sa jednoducho, experti, radsej sa nesmejte..