Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Jak brzdit v zimě a když zima ještě jen klepe na dveře

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

Poslaťod Beaver » Ned Nov 26, 2006 3:41 am

TomAnt píše:...


Tak na to eSko to patrne brzdi, na HOLD zrejme min, ale trochu taky (mozna to jsou ale jen odpory v prevodovce). Pod tech cca 40 km/h to na brzdeni motorem kasle uplne. Takze jsi mel pravdu.
Obrázok užívateľa
Beaver
Prispievateľ
 
Príspevky: 450
Registrovaný: Pia Júl 07, 2006 9:36 am

Poslaťod janoK » Štv Nov 30, 2006 10:27 am

Gib píše:Ja len k tomu brzdeniu v zime - vseobecne.
Ak opomenieme extremne pripady skocenia dietata ci srnky do cesty atd ... tak moj nazor je, ze by kazdy mal jazdit tak, aby na brzdy v zime najradsej zabudol. Vazne, malo by sa jazdit tak, aby si nemusel(a) nikdy prudko brzdit, ale brzdit hlavne motorom a jemne pribrzdovat. Da sa to, naozaj - vyskusane velakrat v meste aj na dialnici!
Takze v zime a specialne na zasnezenej vozovke, nikdy nebrzdit cisto len brzdami (nikdy nevyradit rychlost) ale hlavne motorom. Viem, nic pre sportovcov, ale takto nerozmlatis svoje a ani ineho auto, pripadne nieco este horsie. Dolezite je predvidat, citat jazdu ostatnych a predvidat co urobia (havne na dialnici) a podla toho jazdu prisposobit. 8-)

Tagasitaghle :mrk


je to tak. Len by som trochu rozšíril: " Takze v zime a specialne na zasnezenej vozovke, nikdy nebrzdit cisto len brzdami (nikdy nevyradit rychlost) ale hlavne motorom."
asi vatšina vie, že auto lepšie drží na slabom neujazdenom alebo málo ujazdenom snehu ako na vyjazdenej stope, takže je to aj s brzdením stejne. Bohužial tá menšina čo sa drží za každú cenu vo vyjazdenej až vyblýskanej stope je veľmi početná. V takom prípade zvyšujem za ním odstup.
sedan97-1,5
dtto 95 -1,7TD
janoK
Pisateľ
 
Príspevky: 70
Registrovaný: Štv Nov 16, 2006 9:46 am
Bydlisko: prostějov

Poslaťod Petr_fm » Uto Jan 30, 2007 12:00 am

takze jak skutecne funguje ABS?
Proc myslite, ze jednotka snima tlak v pneumatikach a kdo vi co ?
Jedete, snimac dava pulsy, protoze kolo se toci, dupnete na brzdu, kolo se stale toci, dava pulsy, ABS je v klidu.
Cesta je mokra, dupnete na brzdu - kolo prestane davat pulsy, abs na mzik kolo odbrzdi, dokud nezacne davat pulsy, tak porad dokola, at se auto zastavi.
A jak pozna, ze stoji? treba tak, ze odbrzdi kolo a stejne neprijde zadny pulz, tzn. ze auto se zastavilo... Protoze i na lede kdyz odbrzdite a jedete, kola se budou tocit a timpadem davat pulzy jednotce.
Ve vysledku to vypada tak, ze kolo se stale prerusovane toci a tak neklouze a jde ridit, hlavne o to rizeni u ABS jde, ze brzdite a pritom nemusite nutne jet do kufru auta pred vami, ale treba zahnout na chodnik mezi deti :lol
Petr_fm
Opytovateľ
 
Príspevky: 46
Registrovaný: Pia Dec 15, 2006 1:03 pm
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Kubis » Uto Jan 30, 2007 3:29 pm

Petr_fm píše:Proc myslite, ze jednotka snima tlak v pneumatikach a kdo vi co ?


:koule
ObrázokObrázok Chceš si žit jako prase v žite??? Bud sviňe!!!
Audi A6 Avant 2,5TDi QUATTRO
Obrázok užívateľa
Kubis
VIP 2007
 
Príspevky: 1600
Registrovaný: Ned Mar 06, 2005 2:30 pm
Bydlisko: Ostrava, CZ
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Predchádzajúci

Späť na Tipy a triky...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron