Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Praktické zkušenosti a porovnání 1.8 16V a 2.0 16V

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

Praktické zkušenosti a porovnání 1.8 16V a 2.0 16V

Poslaťod pEt » Str Okt 18, 2006 8:40 am

Zdravím, během 14 dní bych měl mít taky Mazdu 626 GE - dovoz Rakousko. Mám na výběr mezi 1.8 16V 77kw a 2.0 16V 86kw. Výbava téměř stejná. Nevím pro kterou se rozhodnout. Nemohl by někdo, kdo se svezl s oběma motory, napsat srovnání. Mám rád ticho v autě, tak mě zajímá třeba, jestli mají oba motory stejné převodovky (kolik točí oba třeba při 100km/h na pětku). Jak je to s pružností 1.8 v porovnání s 2.0. A samozřejmě docela je podstatná spotřeba. Povinné ručení dnes dělá navíc u 2.0 nějakých 2500kč/rok. Což je pro mne relativně dost. Jezdím lehce nepředpisovou jízdou s ohledem spíše na spotřebu.
Naposledy upravil pEt dňa Štv Okt 19, 2006 11:36 am, celkovo upravené 1
pEt
Opytovateľ
 
Príspevky: 26
Registrovaný: Pon Okt 16, 2006 11:55 am
Bydlisko: Mor. Budějovice

Poslaťod pEt » Štv Okt 19, 2006 8:53 am

Nikdo neporadí v rozhodování. Dobře, nezná někdo převodové poměry a stálý převod u GE? Tady na fóru jsem našel jen na GF. Jakou máte spotřebu u svých mazdiček? Probíhaly na řadě GE během výroby nějaké změny?
pEt
Opytovateľ
 
Príspevky: 26
Registrovaný: Pon Okt 16, 2006 11:55 am
Bydlisko: Mor. Budějovice

Poslaťod Sedvo » Štv Okt 19, 2006 9:55 am

Osobně bych volil 2,0, jednak zátah toho motoru je větší a spotřeba by neměla být tak rozdílná spíš nižší, tak jak u 1,8!!! Prostě ta 1,8 je potřeba více točit, aby ti to jelo!!!
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Michal 4WS » Štv Okt 19, 2006 10:16 am

Ja tiež odporúčam jednoznačne 2,0 !!!! Je celkovo lepší, Sedvo to už napísal, akurát tá poistka :spik2
Každý správny gazda má auto MAZDA! Ak si dobrý gazda, nechýba Ti Mazda!
Mazda 626 GD 2,0i 16V DOHC FE3N Engine 109 kw/148 hp 183Nm / 4000rpm Mgr. !!!
Obrázok užívateľa
Michal 4WS
VIP 2006
 
Príspevky: 3268
Registrovaný: Štv Jún 16, 2005 8:41 am
Bydlisko: Banská Bystrica

Poslaťod gomez » Štv Okt 19, 2006 12:32 pm

Cau.. ja mel moznost porovnat. Ja mam tu GE 1.8i 77Kw rv.93. Pred mesicem jsem mel moznost koupit levne GE 2.0i rv. 96, kterou jsem chtel pouzit jako rodine vozitko. Nakonec rodinna rada rozhodla ze ne. Kazdopadne jezdil jsem s ni 14 dni v kuse a muzu rist ze rozdil je opravdu nepatrny ve prospech 2.0i ale to bych mozna pricetl spis tomu ze ona 2.0i byla v lepsim stavu nez ma 1.8i. Mel jsem moznost jet i v 1.8 66Kw a to je slabota tam je rozdil velky. A co se tyce spotreby jezdim stale stejne trasy s primerem 7,7l u 1.8i a 7,6l u 2.0i. Kdybych mel moznost si vybrat volil bych ti 1.8i 77Kw. Pak je i povinne ruceni levnejsi... Cau
Mazda 626 1.8i sedan (77kw) rv.93 červená (SU) Bydlište: Kolín :-)
Obrázok užívateľa
gomez
Pisateľ
 
Príspevky: 87
Registrovaný: Str Sep 29, 2004 7:58 pm

Poslaťod Koudy » Štv Okt 19, 2006 12:54 pm

pEt píše:Nikdo neporadí v rozhodování. Dobře, nezná někdo převodové poměry a stálý převod u GE? Tady na fóru jsem našel jen na GF. Jakou máte spotřebu u svých mazdiček? Probíhaly na řadě GE během výroby nějaké změny?


Se tak dívám, že máme stejné bydliště. Znám Tě? :koule
4x4 na cestě...
Obrázok užívateľa
Koudy
VIP 2008
 
Príspevky: 1486
Registrovaný: Uto Nov 04, 2003 11:10 pm
Bydlisko: Moravské Budějovice

Poslaťod pEt » Štv Okt 19, 2006 1:13 pm

Koukal jsem na tvou GE a asi jsem ji v MB neviděl. Je ale fakt, že jsem už 4 roky v HK na studijích. Podle fotek ale vím, kde bydlíš :mrk
Naposledy upravil pEt dňa Štv Okt 19, 2006 1:16 pm, celkovo upravené 1
pEt
Opytovateľ
 
Príspevky: 26
Registrovaný: Pon Okt 16, 2006 11:55 am
Bydlisko: Mor. Budějovice

Poslaťod Luke.cz » Štv Okt 19, 2006 1:14 pm

Měl jsem na odpoledne půjčenou MX-6 s 1,8 a i přes to, že měla udělané přímé sání, svody a výfuk a byla v lehčím autě než je GE, jela hůř. Musela se daleko víc točit, což se projeví i na spotřebě. Já bych ji teda v GE nechtěl. V 323 to může být docela příjemná motorizace.
VOLVO V70 Momentum D5, 2007
VOLVO S60 SUmmum D5, 2004
Obrázok užívateľa
Luke.cz
Luke.CZ
Luke.CZ
 
Príspevky: 1664
Registrovaný: Ned Aug 29, 2004 12:30 pm
Bydlisko: Valtice

Poslaťod Doktor » Štv Okt 19, 2006 1:15 pm

Luke.cz píše:Měl jsem na odpoledne půjčenou MX-6 s 1,8 a i přes to, že měla udělané přímé sání, svody a výfuk a byla v lehčím autě než je GE, jela hůř. Musela se daleko víc točit, což se projeví i na spotřebě. Já bych ji teda v GE nechtěl. V 323 to může být docela příjemná motorizace.


??? MX-6 byla jen 2,0 a KL 2,5 V6, co já vím, ne?
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod pEt » Štv Okt 19, 2006 1:19 pm

gomez píše:Cau.. ja mel moznost porovnat. Ja mam tu GE 1.8i 77Kw rv.93. Pred mesicem jsem mel moznost koupit levne GE 2.0i rv. 96, kterou jsem chtel pouzit jako rodine vozitko. Nakonec rodinna rada rozhodla ze ne. Kazdopadne jezdil jsem s ni 14 dni v kuse a muzu rist ze rozdil je opravdu nepatrny ve prospech 2.0i ale to bych mozna pricetl spis tomu ze ona 2.0i byla v lepsim stavu nez ma 1.8i. Mel jsem moznost jet i v 1.8 66Kw a to je slabota tam je rozdil velky. A co se tyce spotreby jezdim stale stejne trasy s primerem 7,7l u 1.8i a 7,6l u 2.0i. Kdybych mel moznost si vybrat volil bych ti 1.8i 77Kw. Pak je i povinne ruceni levnejsi... Cau


Právě to jsem všude četl, že rozdíl v dynamice je nepatrný. Sám jsem tomu nechtěl věřit, tak jsem se raděj zeptal.
pEt
Opytovateľ
 
Príspevky: 26
Registrovaný: Pon Okt 16, 2006 11:55 am
Bydlisko: Mor. Budějovice

Poslaťod Luke.cz » Štv Okt 19, 2006 2:54 pm

Doktor píše:
Luke.cz píše:Měl jsem na odpoledne půjčenou MX-6 s 1,8 a i přes to, že měla udělané přímé sání, svody a výfuk a byla v lehčím autě než je GE, jela hůř. Musela se daleko víc točit, což se projeví i na spotřebě. Já bych ji teda v GE nechtěl. V 323 to může být docela příjemná motorizace.


??? MX-6 byla jen 2,0 a KL 2,5 V6, co já vím, ne?


Ty jo byl jsem taky překvapený, ale dělaly se tam pro nějaké trhy. Tak jak do X6 motory 1,6. Navíc to byla jedna z prvních.
VOLVO V70 Momentum D5, 2007
VOLVO S60 SUmmum D5, 2004
Obrázok užívateľa
Luke.cz
Luke.CZ
Luke.CZ
 
Príspevky: 1664
Registrovaný: Ned Aug 29, 2004 12:30 pm
Bydlisko: Valtice

Poslaťod bory » Štv Okt 19, 2006 5:02 pm

známej má 1,8 a nestěžuje si.Není to teda živáček,ale on jezdí podle předpisů a nepředjíždí.Možná tak traktory :lol .Spotřebu mi kdysi líčil jako skvělou,prý do sedmi litrů.Nedavno ji předal novému majiteli a dělil mi,že pod 9 na 100 nešla.Za 9 jezdím já,když mazdici šlapu po krku.Ale je pravda,že pod 8 na sto(moje žena to zvládá) se mi nevede dostat.Mam prostě těžší nohy :suns .Mam rád,když sešlápnu plyn a hned je tam ta rychlost,co požaduji.Pak zapínám tempomat.
Obrázok užívateľa
bory
Forum Guru
 
Príspevky: 1079
Registrovaný: Pon Máj 30, 2005 9:15 pm
Bydlisko: Suchdol nad Lužnicí

Poslaťod bory » Štv Okt 19, 2006 5:03 pm

Měl GF,ne GE.
Obrázok užívateľa
bory
Forum Guru
 
Príspevky: 1079
Registrovaný: Pon Máj 30, 2005 9:15 pm
Bydlisko: Suchdol nad Lužnicí

Poslaťod misko42 » Pia Okt 20, 2006 11:34 am

bory píše:známej má 1,8 a nestěžuje si.Není to teda živáček,ale on jezdí podle předpisů a nepředjíždí.Možná tak traktory :lol .Spotřebu mi kdysi líčil jako skvělou,prý do sedmi litrů.Nedavno ji předal novému majiteli a dělil mi,že pod 9 na 100 nešla.Za 9 jezdím já,když mazdici šlapu po krku.Ale je pravda,že pod 8 na sto(moje žena to zvládá) se mi nevede dostat.Mam prostě těžší nohy :suns .Mam rád,když sešlápnu plyn a hned je tam ta rychlost,co požaduji.Pak zapínám tempomat.


ach tie zeny, oni hadam kuzlia za volantom,.. mne staci ked idem so sestrou na aute, tiez ma vzdy super najnizsiu spotrebu, ved ona ma tusim mensiu spotrebu v meste ako udava vyrobca mimo mesta :koule a viem aj preco, ved mne to chudatka ucho islo roztrhnut, ten motor tak krical,plakal, volal o pomoc ze som to nemohol pocuvat, zenam neni treba automat, aj tak tam supnu hned 5-ku (ked ma aj 6-ku) a kopec nekopec,rozbeh nerozbeh,ci ide 20 alebo 110 (viac ani nechodia) :koule :mrk

Tymto samozrejme nechcem urazit nase mazda zeny, to zas nieeeeee :suns

FERRARI fan
Obrázok užívateľa
misko42
VIP 2007
 
Príspevky: 3631
Registrovaný: Pia Jún 23, 2006 10:23 am
Bydlisko: NR

Poslaťod pepino34 » Ned Jan 21, 2007 1:20 pm

Mám 1.8 v 626GF ale to je pouze 66kW.
Po městě to žere tak okolo 9,5l/100km ale pomalu rozhodně nejezdím.
Po dálnici (plyn na podlaze a stále 180kmh) to jelo za 8,2l/100km, takže kdyby se jelo v klidu tak okolo 7,5l/100km není problém.
Aby to svižně jelo, musí se to víc točit :(
PS: Vyměním 626GF 1.8 za 626GF 2.0 :mrk
Mazda 626 GF14P2 1.8 92k '98 Obrázok
HTC Touch Pro, 4GB microSD, TT7 Používejte pravidlo ZIPu
Obrázok užívateľa
pepino34
Komunikátor
 
Príspevky: 661
Registrovaný: Sob Sep 02, 2006 7:13 pm
Bydlisko: Brno

Ďalší

Späť na Tipy a triky...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť