Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

air filter

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

Poslaťod Doktor » Str Okt 18, 2006 9:26 pm

Enzo píše:
Ale principialne su rovnake. :lol


OK, viem o tom prd, pome pospekulovat, na co tam taky airbox je: sanie studenecho a sucheho vzduchu (nemyslim vlhkost, skor dazd), pokial mozno ukludnenie laminarneho prudenia pred vstupom do klapky, ktora to zasa rozviri, pokial nemas pedal na zemi... snimanie mnozstva nasavaneho vzduchu.

Splnuje toto vsetko hodenie airboxu do kosa a jeho nahradenie hruskou, ktora nie je vyvedena na 323 BA pod lave svetlo, kde saje airbox?

P.S. svoj motor som pocul a citil mezat bez airboxu 1x, a nemyslim, ze by som to chcel opakovat...


Conclusion: Ak chces, aby ti 1,5 isla, kup si 1,8. Ak ti je aj to malo, kup si 2,0. A tak dalej.
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod Beaver » Štv Okt 19, 2006 12:38 am

Doktor píše:
Enzo píše:
Ale principialne su rovnake. :lol


OK, viem o tom prd, pome pospekulovat, na co tam taky airbox je: sanie studenecho a sucheho vzduchu (nemyslim vlhkost, skor dazd), pokial mozno ukludnenie laminarneho prudenia pred vstupom do klapky, ktora to zasa rozviri, pokial nemas pedal na zemi... snimanie mnozstva nasavaneho vzduchu.

Splnuje toto vsetko hodenie airboxu do kosa a jeho nahradenie hruskou, ktora nie je vyvedena na 323 BA pod lave svetlo, kde saje airbox?

P.S. svoj motor som pocul a citil mezat bez airboxu 1x, a nemyslim, ze by som to chcel opakovat...


Conclusion: Ak chces, aby ti 1,5 isla, kup si 1,8. Ak ti je aj to malo, kup si 2,0. A tak dalej.


Prakticka zkusenost jednoho cloveka byla, ze kdyz sundal filter uplne a zmeril vykon, byl tento o 5 koni nizsi nez s filtrem (sportovnim). Cili neco na tom proudeni vzduchu opravdu je, ale seriovy airbox je konstruovan hlavne s ohledem na zamezeni necistot do boxu a filtru (proto taky saje odnekud zevnitr narazniku, kde je vstup chraneny proti bordelu). Mnozstvi vzduchu nasateho skrz seriovy nebo sportovni filtr je vicemen totozne. U zminovanych turbomotoru nejakej proudeni vzduchu za filtrem je sumafuk - vzduch totiz projde kompresorovym kolem, trubkou do IC, skrz IC, trubkou ke klapce, skrz klapku a pote sacim potrubim a sacimi kanaly. Po teto ceste uz neni sance, ze by jeste melo vliv nejakej vireni, ktere by mohlo vzniknout na zacatku celeho traktu. Takze pozor, pokud budete argumentovat tim, ze sportovni filtr neco MUSI pridat - naopak by se vam mohlo stat, ze podle mereni vam u bezneho atmosferickeho motoru neco ubere :mrk
Obrázok užívateľa
Beaver
Prispievateľ
 
Príspevky: 450
Registrovaný: Pia Júl 07, 2006 9:36 am

Poslaťod EDU » Štv Okt 19, 2006 12:56 am

na tomto foru me bavi, jak si vsichni neco predstavujeme a kecame o tom (samozrejme EDU take), pritom o tom vime totalni HO..O. Simulaci proudeni, tlakovych strat a flowshocks jsem celkem detailne studoval, mereni v plynovem vedeni je male vesteni z koule. A dosazeni kyzeneho valcoveho proudeni pri plneni VALCE je opravdu pri rychlosti proudeni do jiste miry pripraveno uz v sani pred airboxem. Sportovni filtr povazuji za lehce udrzovatelne reseni odbordeleni vzduchu na sani. Zadne dalsi pozitiva bych mu nepripisoval, mozna spis jemne nevyladeni jako negativum . A zasranej filtr v airboxu nebo zasvinena bambule ma stejne blbe ucinky.

tadydadyda :jamaica
Mazda 5 1,8i TX
626 GE HB - Comprex
Obrázok užívateľa
EDU
Forum Guru
 
Príspevky: 1563
Registrovaný: Str Jan 04, 2006 6:30 pm
Bydlisko: Děčín

Poslaťod Enzo » Štv Okt 19, 2006 11:03 am

kazdy kon navyse potesi
Obrázok užívateľa
Enzo
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2634
Registrovaný: Pia Jún 17, 2005 2:00 pm
Bydlisko: Piešťany

Poslaťod Doktor » Štv Okt 19, 2006 12:59 pm



Marketing. Máme KN doma v Allroad, a ťahá to lepšie skor preto, lebo to má továrenskú riadiacu jednotku z A8, kde mal 2,5 TDI 200PS, proti povodným 180PS...
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod Enzo » Štv Okt 19, 2006 2:11 pm

Ale ked si to tak zoberies, nemoze byt sportovy filter az taka <->vina, ked sa tym zaobera tolko renomovanych znaciek a pouzivaju to zavodaky na okruhoch a aj WRC-cka. Skor si myslim, ze v seriovkach sa pouziva airbox preto lebo je setrnejsi k motoru. Neprepusta tolko drobnych necistot ako sportovy filter, ktory je redsi. Ide hlavne o to aby sa do motora dostal cim chladnejsi vzduch, cim kratsou cestou. Samozrejme cez vahu vzduchu. A to s airboxom nedosiahnes.
kazdy kon navyse potesi
Obrázok užívateľa
Enzo
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2634
Registrovaný: Pia Jún 17, 2005 2:00 pm
Bydlisko: Piešťany

Poslaťod Doktor » Štv Okt 19, 2006 2:41 pm

Enzo píše:Ale ked si to tak zoberies, nemoze byt sportovy filter az taka <->vina, ked sa tym zaobera tolko renomovanych znaciek a pouzivaju to zavodaky na okruhoch a aj WRC-cka. Skor si myslim, ze v seriovkach sa pouziva airbox preto lebo je setrnejsi k motoru. Neprepusta tolko drobnych necistot ako sportovy filter, ktory je redsi. Ide hlavne o to aby sa do motora dostal cim chladnejsi vzduch, cim kratsou cestou. Samozrejme cez vahu vzduchu. A to s airboxom nedosiahnes.


OK, súhlas, aj keď sa mi zdá, že hrušku som na WRC ešte nevidel. No a keď bývala Rally Safari, sanie bolo na streche. :lol Moja voľba - normál. airbox, ale silný motor z výroby. Jazdím dlhé trasy, chcem, aby auto trochu niečo vydržalo. Ende.
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod Enzo » Štv Okt 19, 2006 3:02 pm

Nehovoril som o hruske vo WRC. Maju tam sportove vlozky. Viac priepustne. Green, K&N, KD, a co ja viem co este. :lol
kazdy kon navyse potesi
Obrázok užívateľa
Enzo
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2634
Registrovaný: Pia Jún 17, 2005 2:00 pm
Bydlisko: Piešťany

Poslaťod Doktor » Štv Okt 19, 2006 7:50 pm

Enzo píše:Nehovoril som o hruske vo WRC. Maju tam sportove vlozky. Viac priepustne. Green, K&N, KD, a co ja viem co este. :lol


OK, ale oni maju na to ich vyhadzovat, mne sa to nechce prat. To radsej raz za cas vymenim normalnu vlozku. Opakujem este raz, pre mna je prioritou dobre fungujuce auto, ak sa chcem odviezt, kupim silnejsie.
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod Beaver » Pia Okt 20, 2006 1:12 am

Enzo píše:Ale ked si to tak zoberies, nemoze byt sportovy filter az taka <->vina, ked sa tym zaobera tolko renomovanych znaciek a pouzivaju to zavodaky na okruhoch a aj WRC-cka. Skor si myslim, ze v seriovkach sa pouziva airbox preto lebo je setrnejsi k motoru. Neprepusta tolko drobnych necistot ako sportovy filter, ktory je redsi. Ide hlavne o to aby sa do motora dostal cim chladnejsi vzduch, cim kratsou cestou. Samozrejme cez vahu vzduchu. A to s airboxom nedosiahnes.


Zavodni auto s velkym obsahem, nebo ktere toci 10 a vice tisic nebo brutalne oturbene WRC s plnicim tlakem 2 bary ma ovsem "mirne" vyssi spotrebu vzduchu nez tvoje Mazda. Pokud zabrousis na http://www.suprastore.com nenajdes ani u jednoho prodavaneho sportovniho filtru renomovanych vyrobcu udaj, ze by pridaval tolik a tolik koni. Kdyz neprida zadne kone na trilitrovem turbomotoru, proc porad cekas, ze z tveho motoru udela brutalni agregat vhodny do supersportu ? :o) :mrk
Obrázok užívateľa
Beaver
Prispievateľ
 
Príspevky: 450
Registrovaný: Pia Júl 07, 2006 9:36 am

Poslaťod Enzo » Pia Okt 20, 2006 8:29 am

Beaver píše:
Enzo píše:Ale ked si to tak zoberies, nemoze byt sportovy filter az taka <->vina, ked sa tym zaobera tolko renomovanych znaciek a pouzivaju to zavodaky na okruhoch a aj WRC-cka. Skor si myslim, ze v seriovkach sa pouziva airbox preto lebo je setrnejsi k motoru. Neprepusta tolko drobnych necistot ako sportovy filter, ktory je redsi. Ide hlavne o to aby sa do motora dostal cim chladnejsi vzduch, cim kratsou cestou. Samozrejme cez vahu vzduchu. A to s airboxom nedosiahnes.


Zavodni auto s velkym obsahem, nebo ktere toci 10 a vice tisic nebo brutalne oturbene WRC s plnicim tlakem 2 bary ma ovsem "mirne" vyssi spotrebu vzduchu nez tvoje Mazda. Pokud zabrousis na http://www.suprastore.com nenajdes ani u jednoho prodavaneho sportovniho filtru renomovanych vyrobcu udaj, ze by pridaval tolik a tolik koni. Kdyz neprida zadne kone na trilitrovem turbomotoru, proc porad cekas, ze z tveho motoru udela brutalni agregat vhodny do supersportu ? :o) :mrk


Kto tu keca????????????????? Si precitaj co som napisal. Nehovoril som jednak o svojom motore a ani o brutalnom zvyseni vykonu. Hovoril som o lepsom prudeni studeneho vzduchu do motora!!!!!!!!!!!!!!!! Tak sa zbytocne do mna navazas. :ha:
kazdy kon navyse potesi
Obrázok užívateľa
Enzo
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2634
Registrovaný: Pia Jún 17, 2005 2:00 pm
Bydlisko: Piešťany

Poslaťod Beaver » Sob Okt 21, 2006 12:26 am

Enzo píše:
Beaver píše:
Enzo píše:Ale ked si to tak zoberies, nemoze byt sportovy filter az taka <->vina, ked sa tym zaobera tolko renomovanych znaciek a pouzivaju to zavodaky na okruhoch a aj WRC-cka. Skor si myslim, ze v seriovkach sa pouziva airbox preto lebo je setrnejsi k motoru. Neprepusta tolko drobnych necistot ako sportovy filter, ktory je redsi. Ide hlavne o to aby sa do motora dostal cim chladnejsi vzduch, cim kratsou cestou. Samozrejme cez vahu vzduchu. A to s airboxom nedosiahnes.


Zavodni auto s velkym obsahem, nebo ktere toci 10 a vice tisic nebo brutalne oturbene WRC s plnicim tlakem 2 bary ma ovsem "mirne" vyssi spotrebu vzduchu nez tvoje Mazda. Pokud zabrousis na http://www.suprastore.com nenajdes ani u jednoho prodavaneho sportovniho filtru renomovanych vyrobcu udaj, ze by pridaval tolik a tolik koni. Kdyz neprida zadne kone na trilitrovem turbomotoru, proc porad cekas, ze z tveho motoru udela brutalni agregat vhodny do supersportu ? :o) :mrk


Kto tu keca????????????????? Si precitaj co som napisal. Nehovoril som jednak o svojom motore a ani o brutalnom zvyseni vykonu. Hovoril som o lepsom prudeni studeneho vzduchu do motora!!!!!!!!!!!!!!!! Tak sa zbytocne do mna navazas. :ha:


Ale kdepak, ja jen ze jsi napsal...

Enzo píše:Ci sa vam to paci alebo nie, ale otvorene sanie prida nieco malo na vykone.


...coz bohuzel neni pravda a pokusil jsem se te presvedcit o tom, ze to opravdu dost dobre nic prodat nemuze. Co se tyka studenyho vzduchu, v mnoha pripadech upravci chteji vystavit na obdiv svuj uzasny novy sportovni filtr a diky tomu jim tento saje naopak teplo od motoru, takze vysledek je velmi diskutabilni. A nenavazim se do tebe, jen z tvych prispevku zatim vyplynulo, ze teda otevrene sani by pridalo nejake kone i u tebe :mrk
Obrázok užívateľa
Beaver
Prispievateľ
 
Príspevky: 450
Registrovaný: Pia Júl 07, 2006 9:36 am

Poslaťod Enzo » Sob Okt 21, 2006 9:27 am

Heh. Na mojej jednapatke asi tazko. I ked rozmyslam, zo po vymene motoru za 1,8 tam otvorene sanie dam. Aj ked ako hovoris to asi na konikoch citit nebudem, ale privod studeneho vzduchu bude cez predny naraznik. Tak aspon cerstvy studeny vzduch pojde do sania. Vlastna skusenost ked som sa vozil na mojom zimnom aute (S120) bez filtra. Hoci je blbost sa vozit bez filtra, ale auto sa mi zdalo o nieco malo zivsie. Po namontovani "airboxu" ten pocit zmizol.........
kazdy kon navyse potesi
Obrázok užívateľa
Enzo
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2634
Registrovaný: Pia Jún 17, 2005 2:00 pm
Bydlisko: Piešťany

Poslaťod Zoran » Sob Okt 21, 2006 10:31 am

Enzo píše:Heh. Na mojej jednapatke asi tazko. I ked rozmyslam, zo po vymene motoru za 1,8 tam otvorene sanie dam. Aj ked ako hovoris to asi na konikoch citit nebudem, ale privod studeneho vzduchu bude cez predny naraznik. Tak aspon cerstvy studeny vzduch pojde do sania. Vlastna skusenost ked som sa vozil na mojom zimnom aute (S120) bez filtra. Hoci je blbost sa vozit bez filtra, ale auto sa mi zdalo o nieco malo zivsie. Po namontovani "airboxu" ten pocit zmizol.........
aj ja som chodil na moskvici bez filtra a tahalo to lepsie :) je sranda ze to bol r.v.78 1,5ka karbec a mala 55kW a felicia 97ka 1,6i mala tiez 55kW :koule
-----------323 neustále vo vývoji -------------
Obrázok užívateľa
Zoran
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2099
Registrovaný: Sob Jan 29, 2005 3:44 pm
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod tomasicek » Str Okt 25, 2006 4:21 pm

Mozem mat otazku od veci?

Preco sa sportove filtre davaju na zimu dole a nahadzuju sa tam obycajne papierove? Ci to je len nejaky mytus?

Robil som to takto minuly rok aj teraz .... no teraz to je pekne katastroficky citit ako to auto tazko ide do otacok :( jak keby som natankoval 91 oktanovy benzin fakt....inac kedy je ten papierovy filter vhodne vymenit? Ja ho mam taky zaneseny ale nieje to des nema niekto fotku filtru ktory uz by trebalo vymenit? (obycajneho podotykam papieroveho)
tomasicek
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2705
Registrovaný: Str Nov 02, 2005 6:28 pm

PredchádzajúciĎalší

Späť na Tipy a triky...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron