Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Shell V-power

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

Poslaťod Zoran » Pia Jan 05, 2007 5:29 pm

TomAnt píše:Podla teba je blok motora robeny z nekorozivneho materialu?
Podla mna nie je...

A co robi korozivny kov v spojeni s vodou? Koroduje? Neeee, rezaviiiiii :ho:

Hrdzavie dokonca aj nerezovy noz, ktory by mal byt nehrdzavejuci, ver tomu, mozem ti to ukazat, len hrdzavie trosku pomalsie...
no tak ti to poviem inak, to je ako keby si tvrdil, ze do fritezy s horucim olejom nalejes vodu a spravi sa ti tam vodny kamen... Blok je z hlinika, cize hrdza do uvahy neprichadza... a prevadzkova teplota je cca 90stupnov co pre zmiznutie vody krasne postacuje... Cize vobec nerozumiem co chcete povedat...

a k nehrdzavejucej oceli: asi len tolko ze to nehrdzavenie sa dosahuje tak, ze sa ocel schladzuje a roztavuje, cim viac sa tento proces opakuje tym je to kvalitnejsie... a motor je krasny pripad oteplovanania a ochladzovania, sice pri hliniku to nema vplyv ale keby tu niekto nahodou zacal tvrdit ze motor obsahuje aj casti z inych kovov... :mrk
-----------323 neustále vo vývoji -------------
Obrázok užívateľa
Zoran
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2099
Registrovaný: Sob Jan 29, 2005 3:44 pm
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod Beaver » Pia Jan 05, 2007 7:36 pm

Zoran píše:
TomAnt píše:Podla teba je blok motora robeny z nekorozivneho materialu?
Podla mna nie je...

A co robi korozivny kov v spojeni s vodou? Koroduje? Neeee, rezaviiiiii :ho:

Hrdzavie dokonca aj nerezovy noz, ktory by mal byt nehrdzavejuci, ver tomu, mozem ti to ukazat, len hrdzavie trosku pomalsie...
no tak ti to poviem inak, to je ako keby si tvrdil, ze do fritezy s horucim olejom nalejes vodu a spravi sa ti tam vodny kamen... Blok je z hlinika, cize hrdza do uvahy neprichadza... a prevadzkova teplota je cca 90stupnov co pre zmiznutie vody krasne postacuje... Cize vobec nerozumiem co chcete povedat...

a k nehrdzavejucej oceli: asi len tolko ze to nehrdzavenie sa dosahuje tak, ze sa ocel schladzuje a roztavuje, cim viac sa tento proces opakuje tym je to kvalitnejsie... a motor je krasny pripad oteplovanania a ochladzovania, sice pri hliniku to nema vplyv ale keby tu niekto nahodou zacal tvrdit ze motor obsahuje aj casti z inych kovov... :mrk


Ohledne hlinikoveho bloku - krome toho, ze hlinik umi oxidovat, coz je ekvivalent koroze oceli, tak motory s hlinikovym blokem maji litinove vlozky valcu a ty koroduji zarucene.

Ohledne dekarbonizace vodou je to ale fuk, ta se ve valcich promeni na paru a zmizi spolehlive behem motoru aniz by stihla nejakou korozi zpusobit.
Obrázok užívateľa
Beaver
Prispievateľ
 
Príspevky: 450
Registrovaný: Pia Júl 07, 2006 9:36 am

Poslaťod potkan » Pia Jan 05, 2007 11:02 pm

neviem ci to tu uz niekto nalinkoval, pokial ano omluvam sa...
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006021903
copperfield nehal zmiznut sochu slobody? je tam toho! ja som nacpal tri detske sedacky do xedosa 6!
potkan
Komunikátor
 
Príspevky: 670
Registrovaný: Pia Nov 17, 2006 2:00 pm
Bydlisko: Trenčín

Poslaťod Bootleg » Pia Jan 05, 2007 11:13 pm

Zoran, ty vyrabas nerezovu ocel? Lebo takym sposobom by si ju akurat prekrystalizoval, podla mna.. A dostal by si z toho akurat produkt, ktory sa nachadza v kanalizaciach. A je pravda, ze aj hlinikove bloky maju liatinove vlozky, kto neveri, nech sa mrkne do mojho inzeratu, kde vidno V6 od Mazdy a aj tie vlozky valcov. Hlinik dokaze krasne zoxidovat, takisto mam par prikladov priamo v garazi.. Takze nech robite, co robite, vsetko pojde aj tak do kvietkov raz. :o)
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod Zoran » Sob Jan 06, 2007 1:15 am

Steve píše:Zoran, ty vyrabas nerezovu ocel? Lebo takym sposobom by si ju akurat prekrystalizoval, podla mna.. A dostal by si z toho akurat produkt, ktory sa nachadza v kanalizaciach. A je pravda, ze aj hlinikove bloky maju liatinove vlozky, kto neveri, nech sa mrkne do mojho inzeratu, kde vidno V6 od Mazdy a aj tie vlozky valcov. Hlinik dokaze krasne zoxidovat, takisto mam par prikladov priamo v garazi.. Takze nech robite, co robite, vsetko pojde aj tak do kvietkov raz. :o)
no tak Steve evidentne si sa okolo vyroby nerezovej oceli ani neobtrel inac by si veci tohto typu nenapisal...
-----------323 neustále vo vývoji -------------
Obrázok užívateľa
Zoran
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2099
Registrovaný: Sob Jan 29, 2005 3:44 pm
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod Zoran » Sob Jan 06, 2007 1:19 am

Beaver píše:
Zoran píše:
TomAnt píše:Podla teba je blok motora robeny z nekorozivneho materialu?
Podla mna nie je...

A co robi korozivny kov v spojeni s vodou? Koroduje? Neeee, rezaviiiiii :ho:

Hrdzavie dokonca aj nerezovy noz, ktory by mal byt nehrdzavejuci, ver tomu, mozem ti to ukazat, len hrdzavie trosku pomalsie...
no tak ti to poviem inak, to je ako keby si tvrdil, ze do fritezy s horucim olejom nalejes vodu a spravi sa ti tam vodny kamen... Blok je z hlinika, cize hrdza do uvahy neprichadza... a prevadzkova teplota je cca 90stupnov co pre zmiznutie vody krasne postacuje... Cize vobec nerozumiem co chcete povedat...

a k nehrdzavejucej oceli: asi len tolko ze to nehrdzavenie sa dosahuje tak, ze sa ocel schladzuje a roztavuje, cim viac sa tento proces opakuje tym je to kvalitnejsie... a motor je krasny pripad oteplovanania a ochladzovania, sice pri hliniku to nema vplyv ale keby tu niekto nahodou zacal tvrdit ze motor obsahuje aj casti z inych kovov... :mrk


Ohledne hlinikoveho bloku - krome toho, ze hlinik umi oxidovat, coz je ekvivalent koroze oceli, tak motory s hlinikovym blokem maji litinove vlozky valcu a ty koroduji zarucene.

Ohledne dekarbonizace vodou je to ale fuk, ta se ve valcich promeni na paru a zmizi spolehlive behem motoru aniz by stihla nejakou korozi zpusobit.
uz sa na tom nesmejem, lebo vidim, ze tieto amaterske poznamky tu maju zivnu podu... Ak si videl na motore ktory sa bezne /aspon raz za mesiac/ pouziva oxidaciu hliniku alebo akejkolvek inej casti vnutra motora, tak klobuk dole.... lebo som take nieco nikdy nevidel ani ludia s ktorymi robim.... a nerobia s autami den a ani rok... Co sa oxidacie hlinika tyka, samozrejme ze existuje, ale na to aby existencne ohrozila chod motora by ten hlinik musel oxidovat 3 roky non stop a to este hovorim malo...
-----------323 neustále vo vývoji -------------
Obrázok užívateľa
Zoran
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2099
Registrovaný: Sob Jan 29, 2005 3:44 pm
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod Bootleg » Sob Jan 06, 2007 1:44 am

Zoran, a ty mas na to skolu, alebo prax? Lebo to, co si napisal, su dristy a to som zasa mierne napisal ja. A motory obsahuju aj casti inych kovov, ale pre teba su asi len zelezo a hlinik, ktore poznas, takze smola, hehehee..
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod Zoran » Sob Jan 06, 2007 1:51 am

Steve píše:Zoran, a ty mas na to skolu, alebo prax? Lebo to, co si napisal, su dristy a to som zasa mierne napisal ja. A motory obsahuju aj casti inych kovov, ale pre teba su asi len zelezo a hlinik, ktore poznas, takze smola, hehehee..
pre pripad ze mi tu bude niekto rozpravat o inych kovoch som napisal prispevok hore... a k tomu nerezu, skus mi to nejak vyvratit alebo povedz rovno cely proces ak si myslis ze je to inak, ja viem ze som to napisal dobre sice polopatisticky, aby to pochopil kazdy ale principialne urcite spravene...
-----------323 neustále vo vývoji -------------
Obrázok užívateľa
Zoran
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2099
Registrovaný: Sob Jan 29, 2005 3:44 pm
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod Bootleg » Sob Jan 06, 2007 1:58 am

Zoran píše:
Steve píše:Zoran, a ty mas na to skolu, alebo prax? Lebo to, co si napisal, su dristy a to som zasa mierne napisal ja. A motory obsahuju aj casti inych kovov, ale pre teba su asi len zelezo a hlinik, ktore poznas, takze smola, hehehee..
pre pripad ze mi tu bude niekto rozpravat o inych kovoch som napisal prispevok hore... a k tomu nerezu, skus mi to nejak vyvratit alebo povedz rovno cely proces ak si myslis ze je to inak, ja viem ze som to napisal dobre sice polopatisticky, aby to pochopil kazdy ale principialne urcite spravene...


V principe si uplne mimo. Nieco si pocul, ale nie je to proces vyroby nerezovej ocele. Ja tu nie som na to, aby som ta to ucil a ani som to preto nestudoval, aby som ti to vysvetloval. Ked to chces vediet, prihlas sa na VS metalurgicku napr. Alebo si najdi nejake info na internete. Pretoze to tvoje oteplovanie a schladzovanie, ci co to bolo, sluzi na zjemnenie struktury kovu, pripadne na jej obnovenie po mechanickom namahani v miestach poskodenia krystalickej mriezky.

Len tak mimochodom, nerezova ocel ma svoje korozuvzdorne vlastnosti hlavne vdaka pridanym prvkom inych kovov, napr. chromu, vanadu a dalsich. Je dolezite ich percentualne zastupenie. A na tuto temu som skoncil.

Iba ma vie vytocit, ako tu kazdy vsetko vie (a to teraz neber len na seba uplne vztahovacne), pretoze v poslednom case je tu viac dristov ako pravdy a ludia, ktori sa v danych oblastiach vyznali, tak tych tu vacsina 'super klubakov' poslala do prdele..
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod fantozzi » Sob Jan 06, 2007 9:50 am

celkom fajn tema... ja osobne tankujem na JET pod pristavnym mostom, lebo mi je najlepsie po ruke, ale aj kvoli cene - ma ju myslim ze velmi dobru (iba ak jurki jej konkuruje) a hlavne v case ked benzin lamal rekordy (okolo 42-44 tusim?), som si dost tam zvykol... inak mam pocit, ze je to v pohode stanica...

jurkiho benzin - tfuuuj! stavalo sa, ze som to dal do nadrze kedysi na lade a potom sa tiez ibcas stavalo, ze mi to v zime treskucej akosi nastartovat nechcelo, bo "benzin" akosi zostal v hadickach stat... :koule

nedavno mi vsak do oka padla shellka na panonskej (je to panonska - blizko tecsa a carefouru???), zeby som po servise, co ma caka buduci tyzden skocil tam?
Obrázok užívateľa
fantozzi
VIP 2009
 
Príspevky: 428
Registrovaný: Uto Aug 09, 2005 11:01 am
Bydlisko: Bratislava-Trnava

Poslaťod Zoran » Sob Jan 06, 2007 12:39 pm

Steve píše:
Zoran píše:
Steve píše:Zoran, a ty mas na to skolu, alebo prax? Lebo to, co si napisal, su dristy a to som zasa mierne napisal ja. A motory obsahuju aj casti inych kovov, ale pre teba su asi len zelezo a hlinik, ktore poznas, takze smola, hehehee..
pre pripad ze mi tu bude niekto rozpravat o inych kovoch som napisal prispevok hore... a k tomu nerezu, skus mi to nejak vyvratit alebo povedz rovno cely proces ak si myslis ze je to inak, ja viem ze som to napisal dobre sice polopatisticky, aby to pochopil kazdy ale principialne urcite spravene...


V principe si uplne mimo. Nieco si pocul, ale nie je to proces vyroby nerezovej ocele. Ja tu nie som na to, aby som ta to ucil a ani som to preto nestudoval, aby som ti to vysvetloval. Ked to chces vediet, prihlas sa na VS metalurgicku napr. Alebo si najdi nejake info na internete. Pretoze to tvoje oteplovanie a schladzovanie, ci co to bolo, sluzi na zjemnenie struktury kovu, pripadne na jej obnovenie po mechanickom namahani v miestach poskodenia krystalickej mriezky.

Len tak mimochodom, nerezova ocel ma svoje korozuvzdorne vlastnosti hlavne vdaka pridanym prvkom inych kovov, napr. chromu, vanadu a dalsich. Je dolezite ich percentualne zastupenie. A na tuto temu som skoncil.

Iba ma vie vytocit, ako tu kazdy vsetko vie (a to teraz neber len na seba uplne vztahovacne), pretoze v poslednom case je tu viac dristov ako pravdy a ludia, ktori sa v danych oblastiach vyznali, tak tych tu vacsina 'super klubakov' poslala do prdele..
aj ja som na tuto temu skoncil a odporucam ti prestudavat si aspon par materialov o tejto teme, viem co som pisal a viem ze to tak je ak ked sa ti to nezda tvoja vec, ja svoj nazor nemam preco menit...
-----------323 neustále vo vývoji -------------
Obrázok užívateľa
Zoran
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2099
Registrovaný: Sob Jan 29, 2005 3:44 pm
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod Zoran » Sob Jan 06, 2007 12:41 pm

fantozzi píše:celkom fajn tema... ja osobne tankujem na JET pod pristavnym mostom, lebo mi je najlepsie po ruke, ale aj kvoli cene - ma ju myslim ze velmi dobru (iba ak jurki jej konkuruje) a hlavne v case ked benzin lamal rekordy (okolo 42-44 tusim?), som si dost tam zvykol... inak mam pocit, ze je to v pohode stanica...

jurkiho benzin - tfuuuj! stavalo sa, ze som to dal do nadrze kedysi na lade a potom sa tiez ibcas stavalo, ze mi to v zime treskucej akosi nastartovat nechcelo, bo "benzin" akosi zostal v hadickach stat... :koule

nedavno mi vsak do oka padla shellka na panonskej (je to panonska - blizko tecsa a carefouru???), zeby som po servise, co ma caka buduci tyzden skocil tam?
hej na JETke pod pristavnym tankuvavam aj ja a sem tam na Shell vo Vrakuni /BTW je to asi najlacnejsia shellka v BA/... A na JETku nemozem ani jedno skarede slovo povedat... Vcera ked som isiel okolo uz stal benzin na nej 34.70,-SK :hura
-----------323 neustále vo vývoji -------------
Obrázok užívateľa
Zoran
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2099
Registrovaný: Sob Jan 29, 2005 3:44 pm
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod TomAnt » Sob Jan 06, 2007 12:45 pm

fantozzi píše:nedavno mi vsak do oka padla shellka na panonskej (je to panonska - blizko tecsa a carefouru???), zeby som po servise, co ma caka buduci tyzden skocil tam?


Momentalne s tym pockaj, je to Shellka kde tankujem uz 5 rokov, nikde inde, a...

...a ponal som podozrenie, ze momentalne s tym benzinom co tam maju mozno nieco je (to mas presne tak, ako ked jazdis na aute 5 rokov, tiez ho poznas a akukolvek aj malu zmenu na funkcnosti hned zbadas)...
Robim pokus, uz som natankoval na Jetke oproti, dalsie 2-3 tankovania natankujem tiez na tej Jetke a potom dam zasa Shellku... potom poviem vysledok... a ked bude taky, ako dufam ze nebude, tak ten vysledok poviem aj SOIke nic neboj... (na podozrenie mi staci ina spotreba, ina hlucnost motora a iny vykon ze? )
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Zoran » Sob Jan 06, 2007 1:08 pm

TomAnt píše:
fantozzi píše:nedavno mi vsak do oka padla shellka na panonskej (je to panonska - blizko tecsa a carefouru???), zeby som po servise, co ma caka buduci tyzden skocil tam?

vysledok poviem aj SOIke nic neboj... (na podozrenie mi staci ina spotreba, ina hlucnost motora a iny vykon ze? )
:lol vela stastia... ak si myslis zeby s tym aj SOI nieco urobila tak si myslim tome, ze tvoja naivita je na docela velkej urovni... neber to v zlom...
-----------323 neustále vo vývoji -------------
Obrázok užívateľa
Zoran
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2099
Registrovaný: Sob Jan 29, 2005 3:44 pm
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod Bootleg » Sob Jan 06, 2007 1:25 pm

Zoran píše:
Steve píše:
Zoran píše:
Steve píše:Zoran, a ty mas na to skolu, alebo prax? Lebo to, co si napisal, su dristy a to som zasa mierne napisal ja. A motory obsahuju aj casti inych kovov, ale pre teba su asi len zelezo a hlinik, ktore poznas, takze smola, hehehee..
pre pripad ze mi tu bude niekto rozpravat o inych kovoch som napisal prispevok hore... a k tomu nerezu, skus mi to nejak vyvratit alebo povedz rovno cely proces ak si myslis ze je to inak, ja viem ze som to napisal dobre sice polopatisticky, aby to pochopil kazdy ale principialne urcite spravene...


V principe si uplne mimo. Nieco si pocul, ale nie je to proces vyroby nerezovej ocele. Ja tu nie som na to, aby som ta to ucil a ani som to preto nestudoval, aby som ti to vysvetloval. Ked to chces vediet, prihlas sa na VS metalurgicku napr. Alebo si najdi nejake info na internete. Pretoze to tvoje oteplovanie a schladzovanie, ci co to bolo, sluzi na zjemnenie struktury kovu, pripadne na jej obnovenie po mechanickom namahani v miestach poskodenia krystalickej mriezky.

Len tak mimochodom, nerezova ocel ma svoje korozuvzdorne vlastnosti hlavne vdaka pridanym prvkom inych kovov, napr. chromu, vanadu a dalsich. Je dolezite ich percentualne zastupenie. A na tuto temu som skoncil.

Iba ma vie vytocit, ako tu kazdy vsetko vie (a to teraz neber len na seba uplne vztahovacne), pretoze v poslednom case je tu viac dristov ako pravdy a ludia, ktori sa v danych oblastiach vyznali, tak tych tu vacsina 'super klubakov' poslala do prdele..
aj ja som na tuto temu skoncil a odporucam ti prestudavat si aspon par materialov o tejto teme, viem co som pisal a viem ze to tak je ak ked sa ti to nezda tvoja vec, ja svoj nazor nemam preco menit...


Nemen, tvoje vedomosti priamo odzrkadluju aj dalsie veci.
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

PredchádzajúciĎalší

Späť na Tipy a triky...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron