tomasicek píše:ani vyrobca nieje neomylny, hlavne ked jedno auto ma inu vahu ako druhe a kedze na stlpiku nemam napisany tlak na moje 15tky... musim sa riadit okom...asi vidim lepsie ako vyrobca ze mi dosada na cestu uz nielen dezen ale aj viac... + jazdne vlastnosti....
keby to co povedal vyrobca bolo svate tak by som musel tankovat 91 oktanovy benzin, a to mam napisane v manuali prosim pekne
No vezmem to postupne:
- okom vidis figu borovu a nie spravny tlak... (tiez sa mi neustale zda, ze mam makke pneu, ale stale je tam 2.3atm - 225/45R17...)
- vyrobca asi nepocital s tym, ze si tam das uplne iny rozmer... preto "asi" chyba na stlpiku
- podvozok je konstruovany na urcity rozmer pneumatik/diskov (u 323F asi 14"), preto osadenie vacsich/sirsich pneu na seriovy podvozok moze aj negativne vplyvat na jazdne vlastnosti
- ak uz teda das zly rozmer, tak sa ohladom tlakov riad tlakom predpisany pre najblizsi rozmer Tvojmu
- prehustene pneu ako take maju negativny vplyv na jazdne vlastnosti (svojho casu to riesil TomAnt, ked mu pri vymene pneu nahustili vsetko na 2.5atm) a aj na nerovnomerne zjazdenie pneumatik (stred sa zjazdi rychlejsie ako kraj behuna)
k benzinu
- ak by si cital spravne, videl by si predpisany "minimalne 91 oktanovy"
- min. 91 oktanov mala Mazda aj pre 1.8i a 2.0i motory cca. do roku '97.
- chap to tak, ze 91 oktanovy Mazde neskodi, nie ze je "jediny spravny"
Ale je to Tvoje auto, rob si s nim co chces, ale aspon Ta poprosim nesirit to tu ako "pravdu".