Stránka 2 z 2

PoslaťNapísal: Uto Aug 08, 2006 9:57 am
od dusom
Ja mam na 323F (BA), 1.5 205/45 R16. Fukam vsetky na 2,5 a zda sa mi to makke...

PoslaťNapísal: Uto Aug 08, 2006 11:48 am
od whitex
Pavel Rittich píše:
Ricko píše:
whitex píše:Ono taky záleží na pneu...
Teď máme nějaký Sportivy (made in europe) - pánové nikdy.. V životě nikdy takové pneu nekupte... Jsou šíleně měkký... Jako sedí pěkně, to jo... Ale bok té pneumatiky je tak měký, že když jsem měl klasický huštění, jako dřív, tak to sedělo úplně dole, takže jsem začal hustit o dvě čárky víc... A jako lepší, no...

Já dával na předek 2,1 a na zadek 2... A teď mám 2,3 - 2,1

Zvláštní je, že v zadu se to pneu chová naprosto normálně, ale ve předu se chová strašně měkce... Dokonce i hodně uchází - a ne přes ventilek... Mě napadá, že možná když je ten bok gumy tak měkký, jestli se v zatáčkách nějak moc nekrtoutí a neuchází to třeba kolem disku... Každopádně už jsou téměř dojetý, takže půjdou z domu... :jo

no tak to ja davam predok 2,4 a zadok 2,6 pretoze obvykle chodime 4 v aute.

Vyšší tlak by snad měl být na přední nápravě - leží na ní celý motor s převodovkou. Já se držím toho co je v tabulce na sloupku dveří a nepatrně přidávám, kdyby některý kolo troch ušlo. Je nutný si uvědomit, že přehuštěná pneumatika dosedá na vozovku menší plochou, takže se jednak hůř sjíždí, ale hlavně snáz uletí na mokré silnici.


Až na to, že podle tabulky co mám na GE na sloupku je huštění napsáno s šílenýma tolerancema a hlavně je vyšší huštění napsáno na zadní nápravu... :jo

PoslaťNapísal: Uto Aug 08, 2006 11:52 am
od Pavel Rittich
whitex píše: Až na to, že podle tabulky co mám na GE na sloupku je huštění napsáno s šílenýma tolerancema a hlavně je vyšší huštění napsáno na zadní nápravu... :jo

:shock :shock :shock Tak to pardóooon, já na přední. No nikdy člověk není dost chytrej :nevim

PoslaťNapísal: Uto Aug 08, 2006 4:07 pm
od Kubis
celkove sem se tak ještě nesetkal s osob. autem co ma předepsane větši hustěni na předni, vždy se na zadni napravu dava vic

PoslaťNapísal: Uto Aug 08, 2006 4:53 pm
od dabel
Len nechapem, preco su preboha ti vyrobcovia taki natvrdli, ze na stlpiky pisu take nizke tlaky. :jamaica Esteze su na svete odbornici, co puhopuhym pohladom dokazu omoho presnejsie zistit, ktory tlak je pre auto idealny :tlesk: :skler

PoslaťNapísal: Str Aug 16, 2006 7:23 am
od Pavel Rittich
Kubis píše:celkove sem se tak ještě nesetkal s osob. autem co ma předepsane větši hustěni na předni, vždy se na zadni napravu dava vic


Tak jsem si dnes konečně vzpoměl a podíval se na ten štítek na dveřích. Na přední mám psané 2,0, na zadní 1,8.

PoslaťNapísal: Str Aug 16, 2006 12:13 pm
od Krenštík
Pavel Rittich píše:
Kubis píše:celkove sem se tak ještě nesetkal s osob. autem co ma předepsane větši hustěni na předni, vždy se na zadni napravu dava vic


Tak jsem si dnes konečně vzpoměl a podíval se na ten štítek na dveřích. Na přední mám psané 2,0, na zadní 1,8.


To mas pri prazdnem aute, ne? Kolik mas pri plnem?

PoslaťNapísal: Štv Aug 17, 2006 10:25 am
od Pavel Rittich
Já mám podle štítku na dveřích tlak na přední 2,0 a na zadní 1,8 při normální i
"vysoké" rychlosti, podle nejspodnějšího řádku v tabulce na předních kolech 2,3 při
hmotnosti nad 960 kg (pokud jsem to při své neznalosti angličtiny vyluštil správně)
- to je mi trochu divný, protože podle techničáku má auto pohotovostní hmotnost 1135
kg, užitečnou včetně obsluhy 705, celkovou 1840. Takže nevím jestli tím "nad 960 kg"
mysleli překročení té užitečné hmotnosti, nebo jak si to mám vysvětlit.
Ptal jsem se technika z dopravky jestli opravdu je auto s vyšším tlakem na předních
výjimka, ale ten tvrdí, že auta s motorem v předu mají vyšší tlak v předních pneu
vždycky. Snad to souvisí s tím, že při brždění se hmotnost auta přesouvá na přední
nápravu, která navíc nese motor. Přední neumatiky by se při brždění víc deformovaly,
zhoršily by se jejich vlastnosti a bylo by větší riziko smyku. Připadá mi to docela
logický.

Obrázok

PoslaťNapísal: Štv Aug 17, 2006 6:38 pm
od dochtor
Pavel Rittich píše:Já mám podle štítku na dveřích tlak na přední 2,0 a na zadní 1,8 při normální i
"vysoké" rychlosti, podle nejspodnějšího řádku v tabulce na předních kolech 2,3 při
hmotnosti nad 960 kg (pokud jsem to při své neznalosti angličtiny vyluštil správně)
- to je mi trochu divný, protože podle techničáku má auto pohotovostní hmotnost 1135
kg, užitečnou včetně obsluhy 705, celkovou 1840. Takže nevím jestli tím "nad 960 kg"
mysleli překročení té užitečné hmotnosti, nebo jak si to mám vysvětlit.
Ptal jsem se technika z dopravky jestli opravdu je auto s vyšším tlakem na předních
výjimka, ale ten tvrdí, že auta s motorem v předu mají vyšší tlak v předních pneu
vždycky. Snad to souvisí s tím, že při brždění se hmotnost auta přesouvá na přední
nápravu, která navíc nese motor. Přední neumatiky by se při brždění víc deformovaly,
zhoršily by se jejich vlastnosti a bylo by větší riziko smyku. Připadá mi to docela
logický.

Tych >960kg plati pre prednu napravu. Otazka je kto, kedy a ako to bude zistovat :spik2