Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

jak na tlak v pneu?

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

Poslaťod dusom » Uto Aug 08, 2006 9:57 am

Ja mam na 323F (BA), 1.5 205/45 R16. Fukam vsetky na 2,5 a zda sa mi to makke...
dusom
Čitateľ
 
Príspevky: 2
Registrovaný: Štv Jún 15, 2006 1:44 pm

Poslaťod whitex » Uto Aug 08, 2006 11:48 am

Pavel Rittich píše:
Ricko píše:
whitex píše:Ono taky záleží na pneu...
Teď máme nějaký Sportivy (made in europe) - pánové nikdy.. V životě nikdy takové pneu nekupte... Jsou šíleně měkký... Jako sedí pěkně, to jo... Ale bok té pneumatiky je tak měký, že když jsem měl klasický huštění, jako dřív, tak to sedělo úplně dole, takže jsem začal hustit o dvě čárky víc... A jako lepší, no...

Já dával na předek 2,1 a na zadek 2... A teď mám 2,3 - 2,1

Zvláštní je, že v zadu se to pneu chová naprosto normálně, ale ve předu se chová strašně měkce... Dokonce i hodně uchází - a ne přes ventilek... Mě napadá, že možná když je ten bok gumy tak měkký, jestli se v zatáčkách nějak moc nekrtoutí a neuchází to třeba kolem disku... Každopádně už jsou téměř dojetý, takže půjdou z domu... :jo

no tak to ja davam predok 2,4 a zadok 2,6 pretoze obvykle chodime 4 v aute.

Vyšší tlak by snad měl být na přední nápravě - leží na ní celý motor s převodovkou. Já se držím toho co je v tabulce na sloupku dveří a nepatrně přidávám, kdyby některý kolo troch ušlo. Je nutný si uvědomit, že přehuštěná pneumatika dosedá na vozovku menší plochou, takže se jednak hůř sjíždí, ale hlavně snáz uletí na mokré silnici.


Až na to, že podle tabulky co mám na GE na sloupku je huštění napsáno s šílenýma tolerancema a hlavně je vyšší huštění napsáno na zadní nápravu... :jo
Obrázok
Obrázok užívateľa
whitex
NadMazďák
 
Príspevky: 4517
Registrovaný: Pon Jún 14, 2004 7:08 pm
Bydlisko: Opava

Poslaťod Pavel Rittich » Uto Aug 08, 2006 11:52 am

whitex píše: Až na to, že podle tabulky co mám na GE na sloupku je huštění napsáno s šílenýma tolerancema a hlavně je vyšší huštění napsáno na zadní nápravu... :jo

:shock :shock :shock Tak to pardóooon, já na přední. No nikdy člověk není dost chytrej :nevim
Obrázok užívateľa
Pavel Rittich
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2345
Registrovaný: Štv Júl 15, 2004 2:34 pm
Bydlisko: Ústí nad Orlicí

Poslaťod Kubis » Uto Aug 08, 2006 4:07 pm

celkove sem se tak ještě nesetkal s osob. autem co ma předepsane větši hustěni na předni, vždy se na zadni napravu dava vic
ObrázokObrázok Chceš si žit jako prase v žite??? Bud sviňe!!!
Audi A6 Avant 2,5TDi QUATTRO
Obrázok užívateľa
Kubis
VIP 2007
 
Príspevky: 1600
Registrovaný: Ned Mar 06, 2005 2:30 pm
Bydlisko: Ostrava, CZ
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod dabel » Uto Aug 08, 2006 4:53 pm

Len nechapem, preco su preboha ti vyrobcovia taki natvrdli, ze na stlpiky pisu take nizke tlaky. :jamaica Esteze su na svete odbornici, co puhopuhym pohladom dokazu omoho presnejsie zistit, ktory tlak je pre auto idealny :tlesk: :skler
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Pavel Rittich » Str Aug 16, 2006 7:23 am

Kubis píše:celkove sem se tak ještě nesetkal s osob. autem co ma předepsane větši hustěni na předni, vždy se na zadni napravu dava vic


Tak jsem si dnes konečně vzpoměl a podíval se na ten štítek na dveřích. Na přední mám psané 2,0, na zadní 1,8.
Obrázok užívateľa
Pavel Rittich
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2345
Registrovaný: Štv Júl 15, 2004 2:34 pm
Bydlisko: Ústí nad Orlicí

Poslaťod Krenštík » Str Aug 16, 2006 12:13 pm

Pavel Rittich píše:
Kubis píše:celkove sem se tak ještě nesetkal s osob. autem co ma předepsane větši hustěni na předni, vždy se na zadni napravu dava vic


Tak jsem si dnes konečně vzpoměl a podíval se na ten štítek na dveřích. Na přední mám psané 2,0, na zadní 1,8.


To mas pri prazdnem aute, ne? Kolik mas pri plnem?
Každá cesta jednou končí.....
Mám rád velké a silné stroje, čím větší, tím líp. ( p.s. už nee - MX 5 :hmmhmm )
Obrázok užívateľa
Krenštík
VIP 2007
 
Príspevky: 2186
Registrovaný: Pia Sep 03, 2004 11:10 pm
Bydlisko: Jižní morava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod Pavel Rittich » Štv Aug 17, 2006 10:25 am

Já mám podle štítku na dveřích tlak na přední 2,0 a na zadní 1,8 při normální i
"vysoké" rychlosti, podle nejspodnějšího řádku v tabulce na předních kolech 2,3 při
hmotnosti nad 960 kg (pokud jsem to při své neznalosti angličtiny vyluštil správně)
- to je mi trochu divný, protože podle techničáku má auto pohotovostní hmotnost 1135
kg, užitečnou včetně obsluhy 705, celkovou 1840. Takže nevím jestli tím "nad 960 kg"
mysleli překročení té užitečné hmotnosti, nebo jak si to mám vysvětlit.
Ptal jsem se technika z dopravky jestli opravdu je auto s vyšším tlakem na předních
výjimka, ale ten tvrdí, že auta s motorem v předu mají vyšší tlak v předních pneu
vždycky. Snad to souvisí s tím, že při brždění se hmotnost auta přesouvá na přední
nápravu, která navíc nese motor. Přední neumatiky by se při brždění víc deformovaly,
zhoršily by se jejich vlastnosti a bylo by větší riziko smyku. Připadá mi to docela
logický.

Obrázok
Obrázok užívateľa
Pavel Rittich
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2345
Registrovaný: Štv Júl 15, 2004 2:34 pm
Bydlisko: Ústí nad Orlicí

Poslaťod dochtor » Štv Aug 17, 2006 6:38 pm

Pavel Rittich píše:Já mám podle štítku na dveřích tlak na přední 2,0 a na zadní 1,8 při normální i
"vysoké" rychlosti, podle nejspodnějšího řádku v tabulce na předních kolech 2,3 při
hmotnosti nad 960 kg (pokud jsem to při své neznalosti angličtiny vyluštil správně)
- to je mi trochu divný, protože podle techničáku má auto pohotovostní hmotnost 1135
kg, užitečnou včetně obsluhy 705, celkovou 1840. Takže nevím jestli tím "nad 960 kg"
mysleli překročení té užitečné hmotnosti, nebo jak si to mám vysvětlit.
Ptal jsem se technika z dopravky jestli opravdu je auto s vyšším tlakem na předních
výjimka, ale ten tvrdí, že auta s motorem v předu mají vyšší tlak v předních pneu
vždycky. Snad to souvisí s tím, že při brždění se hmotnost auta přesouvá na přední
nápravu, která navíc nese motor. Přední neumatiky by se při brždění víc deformovaly,
zhoršily by se jejich vlastnosti a bylo by větší riziko smyku. Připadá mi to docela
logický.

Tych >960kg plati pre prednu napravu. Otazka je kto, kedy a ako to bude zistovat :spik2
323S BA 1,5 Z5
dochtor
Komunikátor
 
Príspevky: 541
Registrovaný: Str Dec 08, 2004 11:24 am
Bydlisko: BA MT

Predchádzajúci

Späť na Tipy a triky...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť