Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Vymena oleje - zkusenosti

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

Vymena oleje - zkusenosti

Poslaťod vlasta » Str Júl 05, 2006 12:13 pm

Ahoj, před několika dny jsem zde vyvolal menší diskuzi ohledně výměny oleje v automatické převodovce. Možná by vás zajímalo, jak jsem dopadl :-).
1. MAZDA 626 2l/85kW, 16V, r.v. 1993, automat. Zakoupeno (dost levně :-) v autobazaru v Ostravě na Výškovické ulici.
2. Jsem laik, autům příliš nerozumím a lehce se dám v autobazarech oblafnout. Proto jsem si nevšiml oprav po lehčím bourání vpředu i vzadu (nic vážného), s tím související opravy laku, chybějících některých drobných dílů, trošku unavené tlumiče pérování atd.. V tomto autobazaru vás při zkušební jízdě nepustí na cestě k volantu s odůvodněním, že při případné havárii jsou pojištěni pouze uvnitř vlastního autobazaru a ne na veřejné komunikaci, takže jste odkázáni pouze na to, co vysledujete z jízdy technika. No, to by mi ani tak moc nevadilo.
3. Bohužel jsem si ale nevšiml nedostatku oleje v automatické převodovce a jeho tmavé barvy a opět jsme na to nebyli upozorněni. Byli jsme však upozorněni na nutnost preventivní výměny tohoto oleje + filtru a na nutnost preventivní výměny rozvodového řemene.
4. Z diskuze na těchto stránkách i z dotazů v několika servisech vyplynulo, že nikdo neví stoprocentně, jak to s výměnou oleje v automatu je, po kolika kilometrech se má měnit atd.
5. Dotazem ve značkovém MAZDA servisu v Olomouci jsem se dozvěděl, že v automatické převodovce u Mazdy je celoroční náplň a že žádný filtr tam není !!! Mluvil jsem přímo s technikem, který to dělá a ten mi mimo jiné tvrdil, že olej jen doplňuje a o žádném filtru neví!
6. Dal jsem na radu TomAnta a zajel jsem do firmy KAPS Kojetín. Potvrdili mi, že náplň není celoživotní a že filtr tam opravdu je :-). Našli mi drobnou netěsnosti gufera u měniče a nabídli mi opravu za cca 7.000,- Kč. (demontáž převodovky, výměna gufera, výměna oleje + filtru). Trošku problém je v tom, že tato firma si pouze za vymontování převodovky z auta počítá 4.000,- Kč bez DPH. Navím mne upozornili na určitou možnost dalšího problému (souvisejícího s netěsností toho gurefa), díky němuž by bylo nutno převodovku rozebrat a v podstatě udělat repase měniče. Cenu takové opravy odhadli někde mezi 25.000,- až 50.000,- Kč bez DPH. Protože jsem náhodou neměl u sebe nějakých 70.000,- Kč v hotovosti, opravu jsme odložili na jindy. Na místě mi pouze udělali jednu výměnu oleje (bez filtru) a tím, že příště, až se bude měnit to gufero, se výměna dodělá i s filtrem (zatím tedy budu jezdit jakoby na "proplach").
7. Sedl jsem si k internetu a k telefonu, a testoval jsem další firmy. Protože již bylo okolo 19. hodiny večerní, dovolal jsem se na jedinou: Automatické převodovky, Miroslav Prajsler, Ostrava 3. Když mne ujistil, že u něj nehrozí nějaký paušál 4.000,- Kč za demontáž převodovky, dohodli jsme se na návštěvě (včera - úterý).
8. Netěsnost gufera označil za banální závadu, kterou by zatím neřešil (fakt je, že mi to zatím nedělá ani loužičky v garáži :-). Přitom jsme zjistili, že v autě vůbec není chladič oleje převodovky (původní majitel si zřejmě nechtěl zvyšovat náklady výměnou poškozeného chladiče před odevzdáním auta do autobazaru a tak kusem hadice "proklemoval" vstup a výstup převodovky a bylo to ...) Takže jsme se zatím dohodli na dodělání té výměny oleje a filtru a montáži nového chladiče (filtr nejenže existoval, ale měl jej dokonce běžně skladem). Vypuštěný olej prohlédl, čichnul k němu a prohlásil, že žádný "šlem" z opotřebovaných lamel tam nevidí a že tedy pravděpodobně budou O.K. Udělal zkušební jízdu a konstatoval, že převodovka řadí jak má.
9. Platil jsem za:
chladič oleje 1.850,- Kč
filtr kit 700,- Kč
5 l oleje 1.000,- Kč (4 litry do auta + 1 litr do flašky na doplňování)
2 hodiny práce 560,- Kč
Celkem tedy 4.110,- Kč

Když jsem se ptal na typ oleje, tak řekl, že tam může být jakýkoliv olej do automatických převodovek růžové barvy, na výrobci že nezáleží. Dal mi litr na dolévání, tak už jsem na něj s přesným typem nenaléhal.

Když jsem se ho ptal na cenu generálky převodovky (tedy totéž, co mi v Kojetíně nabízeli za 25 - 50 tis. Kč bez DPH, tak řekl, že totéž mi v pohodě udělá do 25.000,- Kč vč. DPH. Vzhledem k tomu, že na mne zapůsobil docela solidním dojmem, myslím že se tomu dá věřit.
Mimochodem, v autobazaru, ve kterém jsem auto koupil, mi tvrdili, že mi generálku převodovky udělají do 10.000,- Kč. Takže tam už jsem ani nešel. protože jak jsem později zjistil, jen sada těsnění na přetěsnění převodovky stojí 8.000,- Kč ...

Co se týká intervalu výměny oleje v automatu, v Ostravě tvrdí, že u nového auta doporučují měnit při 50 tis. km, u mého (1993) doporučoval výměnu po cca 30 tis. km. Vždy olej i filtr.

Mám z tohoto servisu fakt dobrý dojem. Je to malá dílna, dělají jen automatické převodovky a zdá se, že dobře, protože tvrdil, že když v Kojetíně nestíhají, posílají to k němu :-).

Kontakt na ně: Miroslav Prajsler, Štramberská 1218/41, Ostrava Vítkovice, tel: 604 819 511

That´a all.

Zdraví Vlasťa
vlasta
Opytovateľ
 
Príspevky: 15
Registrovaný: Str Júl 05, 2006 11:12 am
Bydlisko: Valašské Meziříčí

Poslaťod Michal 4WS » Str Júl 05, 2006 12:22 pm

:tlesk: :tlesk: :tlesk: :tlesk: :tlesk:
Gratulujem ti! Obyšiel si veľmi dobre, aspoň si myslím :spik2
Bodaj by boli všetci machanici taký!
Každý správny gazda má auto MAZDA! Ak si dobrý gazda, nechýba Ti Mazda!
Mazda 626 GD 2,0i 16V DOHC FE3N Engine 109 kw/148 hp 183Nm / 4000rpm Mgr. !!!
Obrázok užívateľa
Michal 4WS
VIP 2006
 
Príspevky: 3268
Registrovaný: Štv Jún 16, 2005 8:41 am
Bydlisko: Banská Bystrica

Poslaťod TomAnt » Str Júl 05, 2006 8:45 pm

Super, a dik za dalsi kontakt. A tesime sa ze jazdis a si spokojny. :tlesk:
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod misko42 » Štv Júl 06, 2006 9:43 am

ked sme pry trych olejoch... idem menit olej aj filter v mojej mazde 323F 2.0 diesel 74kw r.v. 1999 tak aky by ste mi odporucili?? lebo ked to dam do mazdy v servise tak mi to urobia za nejakych 3500,- sk :koule
a davaju tam olej SHEEL..... tak ze ci by ste mi neporadili ci mozem kupit aj ten shell a sam si ho tam doma naliat alebo.. ako a ktory olej na to najlepsie?? Najazdene mam na nej cca 97tisic km.. VDAKA

FERRARI fan
Obrázok užívateľa
misko42
VIP 2007
 
Príspevky: 3631
Registrovaný: Pia Jún 23, 2006 10:23 am
Bydlisko: NR

Poslaťod TomAnt » Štv Júl 06, 2006 11:00 am

So Shellom urcite nic nepokazis... a ak chces trosku zaexperimentovat a vyskusat nieco ine, tak ta odkazem na tuto podstranku..

http://www.mazdaklub.sk/oleje.htm
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod misko42 » Štv Júl 06, 2006 2:12 pm

a aky typ shellu by si mi odporucil na tento diesel? ono to tusim stoji nejak cca 2000,- ten olej 4litre alebo 5 neviem z presne
z tej stzranky som si vybral ten Petro-Canada Duron XL Synthetic Blend 10W-40 .. je to dobra volba alebo lepsie je 5w 40 alebo 15w 40.... :koule

FERRARI fan
Obrázok užívateľa
misko42
VIP 2007
 
Príspevky: 3631
Registrovaný: Pia Jún 23, 2006 10:23 am
Bydlisko: NR

Poslaťod TomAnt » Štv Júl 06, 2006 2:20 pm

misko42 píše:a aky typ shellu by si mi odporucil na tento diesel? ono to tusim stoji nejak cca 2000,- ten olej 4litre alebo 5 neviem z presne
z tej stzranky som si vybral ten Petro-Canada Duron XL Synthetic Blend 10W-40 .. je to dobra volba alebo lepsie je 5w 40 alebo 15w 40.... :koule

Tuto a ine otazky okolo oleja smeruj radsej na mailto:oleje@mazdaklub.sk ja som len amater uciaci sa z praxe :)
Olej mas odporuceny od vyrobcu k autu, mal by si ho mat napisany v knizke ku autu, specifikaciu oleja...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod misko42 » Štv Júl 06, 2006 2:23 pm

oki diky moc

FERRARI fan
Obrázok užívateľa
misko42
VIP 2007
 
Príspevky: 3631
Registrovaný: Pia Jún 23, 2006 10:23 am
Bydlisko: NR

Poslaťod Rostin » Uto Júl 11, 2006 11:00 am

Ať to nezní jako reklama, ale proč ne.

Můj tchán je bývalý soused p. Prajslera (bydlel na Břustkově ul., teď bydlí oba jinde- aspoň myslím) a byl pevně rozhodnut si u něj opravu automatu udělat. Nakonec z toho sešlo, páč automat nekoupil.
A kdybyste znali mého tchána ...
No nic, chci tím říct, že u Prajslera neprohloupíte.
Rostin
------------------------------------
Rostin
Prispievateľ
 
Príspevky: 101
Registrovaný: Štv Apr 27, 2006 10:41 am
Bydlisko: Ostrava, občas Klatovy

Späť na Tipy a triky...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť