Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Vymena oleje - zkusenosti

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

Vymena oleje - zkusenosti

Poslaťod vlasta » Str Júl 05, 2006 12:13 pm

Ahoj, před několika dny jsem zde vyvolal menší diskuzi ohledně výměny oleje v automatické převodovce. Možná by vás zajímalo, jak jsem dopadl :-).
1. MAZDA 626 2l/85kW, 16V, r.v. 1993, automat. Zakoupeno (dost levně :-) v autobazaru v Ostravě na Výškovické ulici.
2. Jsem laik, autům příliš nerozumím a lehce se dám v autobazarech oblafnout. Proto jsem si nevšiml oprav po lehčím bourání vpředu i vzadu (nic vážného), s tím související opravy laku, chybějících některých drobných dílů, trošku unavené tlumiče pérování atd.. V tomto autobazaru vás při zkušební jízdě nepustí na cestě k volantu s odůvodněním, že při případné havárii jsou pojištěni pouze uvnitř vlastního autobazaru a ne na veřejné komunikaci, takže jste odkázáni pouze na to, co vysledujete z jízdy technika. No, to by mi ani tak moc nevadilo.
3. Bohužel jsem si ale nevšiml nedostatku oleje v automatické převodovce a jeho tmavé barvy a opět jsme na to nebyli upozorněni. Byli jsme však upozorněni na nutnost preventivní výměny tohoto oleje + filtru a na nutnost preventivní výměny rozvodového řemene.
4. Z diskuze na těchto stránkách i z dotazů v několika servisech vyplynulo, že nikdo neví stoprocentně, jak to s výměnou oleje v automatu je, po kolika kilometrech se má měnit atd.
5. Dotazem ve značkovém MAZDA servisu v Olomouci jsem se dozvěděl, že v automatické převodovce u Mazdy je celoroční náplň a že žádný filtr tam není !!! Mluvil jsem přímo s technikem, který to dělá a ten mi mimo jiné tvrdil, že olej jen doplňuje a o žádném filtru neví!