Je to paradox, ale trasenie auta pri zastaveni na krizovatke pri automatickej prevodovke, ked je na otackomeri len okolo 500 rpm, nesposobuju NIZKE volnobezne otacky, ale naopak prilis VYSOKE volnobezne otacky. Preco?
Pretoze standardne maju byt volnobezne otacky okolo 680-750 rpm. Pri takychto otackach a zaradenom stupni D automaticka prevodovka vyradi rychlost a na krizovatke stojime de facto teda na "neutrale".
Automaticka prevodovka zaraduje 1ku po prekroceni 800 rpm. A tu je kamen urazu. Ked ma auto volnobezne otacky povedzme 850 rpm, po prichode a zabrzdeni na krizovatke zostava zaradeny prvy prevodovy stupen, prevodovka je teda stale v zabere (aj ked minimalne, vdaka spojke) ale tie otacky su take male, ze v zabere klesnu na tych 500 rpm, co vidi potom clovek na otackomeri, a dosledok toho celeho je, ze motor sa dusi (nema dost plynu) a auto sa trasie.
(keby sa niekomu v buducnosti udialo, mne sa tak stalo po vymene lambda sondy, uz to mam nastavene pod 800, vsetko je ako ma byt)