Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

aky benzin

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

Re: Ako?

Poslaťod dabel » Str Sep 08, 2004 9:02 am

TomAnt píše:Sme sa nebavili o vplyve na spotrebu, ale na vykon :o)


Kua starcok, pozri si, co si pisal o par riadkov vyssie... citujem "Teraz si ma nastrasil, svetla a radio mam zapnute stale aj ja chces povedat ze to ma vplyv na spotrebu?"
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod TomAnt » Str Sep 08, 2004 9:18 am

dabel píše:
TomAnt píše:Sme sa nebavili o vplyve na spotrebu, ale na vykon :o)


Kua starcok, pozri si, co si pisal o par riadkov vyssie... citujem "Teraz si ma nastrasil, svetla a radio mam zapnute stale aj ja chces povedat ze to ma vplyv na spotrebu?"

Tyyyy vole, to som napisal? Fakt... to ale nemeni nic na fakte ze sme sa bavili o vykone... (ta spotreba je moj preklep)
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod dabel » Str Sep 08, 2004 9:41 am

Aha... no tak na vykon to ma ale podobny vplyv ako na spotrebu ;)) klima je ina, ta si vezme take 2-3kW. Svietenie si vezme par Wattov ;)
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod matrix26 » Str Sep 08, 2004 10:07 am

světla arádio nemá skoro žádný vliv na výkon a spotřebu, ber to tak že po nastartování máš zaplý alternátor furt a ten dává elektriku celému autu neustále... :lol:
ex Mazda 626 GE r.v. 1994.0i 16V HB slonová kost
ex Mazda 626 GF r.v. 1998 2,0i 16V HB modrá met.
(ex Opel frontera 2.5TDS r.v. 1998 uprava OFF červená)
ex Mazda 626 GF2 r.v. 2001 2,0 i 16V stříbrná met.
Mazda Tribute EP r.v. 2001 2,0 16V stříbrná met.
Obrázok užívateľa
matrix26
Prispievateľ
 
Príspevky: 461
Registrovaný: Uto Mar 16, 2004 2:00 am
Bydlisko: Uh. Hradiště

Poslaťod Šola » Str Sep 08, 2004 5:13 pm

Je pravda,že dává proud autu pořád.Jenže pokaždé jiné množství.Sanozřejmě bavíme se o minimální strátě :lol: ,ale pokud necháte motor nastartovaný na volnoběh s vypnutýmy spotřeb. tak je spotřeba nejmenší.Když zapnete radio nic se stále neděje,protože má minimální odběr energie(pokud nemáte zesilovač).Když však k tomu zapnete potkávací světla,tak si motor spadne na nižší otáčky a hned se zase vrátí spět to všechno zapřičiní alternátor který reaguje na vyšší odběr.Řídící jednotka vše vyhodnití a zvýší otáčky na požadovanou hodnotu.Pokud zapnete dálkové+ventilátor na max. a vyhřívání oken,tak je to už docela solidní zátěž na volnoběh a spotřeba vzroste určitě. 8)
Obrázok užívateľa
Šola
Pisateľ
 
Príspevky: 72
Registrovaný: Pon Aug 30, 2004 9:22 am
Bydlisko: Trutnov

Poslaťod matrix26 » Štv Sep 09, 2004 7:56 am

prřdpokládám že jsem se spíš bavili o vlivu když jede auto ne jen když stojí. když stojím tak světla zapínám obrysový tj, cca odběr 2-3 A, tlumený a další jen kdzž něco štěluji nebo rovnou jen na baterku. ty sice berou cca 10A á jedny světla a vent cca 8 na plný výkon a rádio 4-45W normální cca 5-7A odběru. Jinak po nastartování musíme brát v úvahu to že že alternátor jede naplno jen protož edoplnuje akumulátor až po jeho naplnění klesne výkon alternátoru.
ex Mazda 626 GE r.v. 1994.0i 16V HB slonová kost
ex Mazda 626 GF r.v. 1998 2,0i 16V HB modrá met.
(ex Opel frontera 2.5TDS r.v. 1998 uprava OFF červená)
ex Mazda 626 GF2 r.v. 2001 2,0 i 16V stříbrná met.
Mazda Tribute EP r.v. 2001 2,0 16V stříbrná met.
Obrázok užívateľa
matrix26
Prispievateľ
 
Príspevky: 461
Registrovaný: Uto Mar 16, 2004 2:00 am
Bydlisko: Uh. Hradiště

Poslaťod Šola » Štv Sep 09, 2004 10:25 am

Při jízdě je to samozřejmě jinak,jenže čim více zátěže altíku(čili dobíjení baterie)Tím více se musí alternátor namáhat a je ötpr větší.Takže větší spotřeba. 8) Mě je to stejně,protože svítim celý rok :lol:
Obrázok užívateľa
Šola
Pisateľ
 
Príspevky: 72
Registrovaný: Pon Aug 30, 2004 9:22 am
Bydlisko: Trutnov

Poslaťod matrix26 » Štv Sep 09, 2004 2:05 pm

No to ano ale je stavěný na cca 70A tak to zvládne. Jinak 100% to zjistíš n brzdě kolik to dělá výkonu ale určitě to není v kW.
ex Mazda 626 GE r.v. 1994.0i 16V HB slonová kost
ex Mazda 626 GF r.v. 1998 2,0i 16V HB modrá met.
(ex Opel frontera 2.5TDS r.v. 1998 uprava OFF červená)
ex Mazda 626 GF2 r.v. 2001 2,0 i 16V stříbrná met.
Mazda Tribute EP r.v. 2001 2,0 16V stříbrná met.
Obrázok užívateľa
matrix26
Prispievateľ
 
Príspevky: 461
Registrovaný: Uto Mar 16, 2004 2:00 am
Bydlisko: Uh. Hradiště

Poslaťod Šola » Štv Sep 09, 2004 2:07 pm

Ta brzda nestojí ani za řeč :lol: .Já stejně svítim furt :roll:
Obrázok užívateľa
Šola
Pisateľ
 
Príspevky: 72
Registrovaný: Pon Aug 30, 2004 9:22 am
Bydlisko: Trutnov

Poslaťod Petr » Pia Sep 10, 2004 11:47 am

Ja myslim, ze daleko lepsi je jezdit plynule nez brzda-plyn, to usetris nejvic. Klima je super a hlavne ve vychlazenym aute se jede daleko lip. Vsechny spotrebice zvysujou spotrebu,ale co se tyka svetel, nekdo si s tim dal praci a spocital, ze na 100km zaplatis o 1,5-2Kc vic(to je 0,06litru)-jeden prudsi rozjezd.
Navic se v rozsvicenym aute citim bezpecnejs i pres den. Aspon ses videt!
Petr
 

Poslaťod Šola » Pia Sep 10, 2004 5:03 pm

S těma světlama to je moje řeč :wink: :lol: 8) .Řidič který nesvítí,je jako by neměl oprávnění.(viz. jízda letní počasí 35 ve stínu a právě vjíždí po cestě která vede přez les do stínu a vůbec mu není divný,že na něj ukazuju,že není vidět jelikož je to pro oči docela záhul taková změna ze světla do stínu. :evil: )To,ale asi ještě dost řidičů nechápe.... :cry: Hlavně ty starší ročníky :roll: Věta typu "Proč bych svítil když já je vidim" :shock: .Není ani vyjímka,že jsem viděl jedoucí vůz značky Škoda 105 okolo 22:35 přes město bez světel a řidička byla evidentě spokojená jak si to doma s chotěm rozdá :ooo: ,ikdyž třeba nedojede ani domů.Prostě hrůza.... :evil: Muj názor je,že by se mělo svítit celý rok!!! :lol:
Obrázok užívateľa
Šola
Pisateľ
 
Príspevky: 72
Registrovaný: Pon Aug 30, 2004 9:22 am
Bydlisko: Trutnov

Poslaťod Black » Pia Sep 10, 2004 9:23 pm

Já jsem taky všema deseti pro celoroční svícení :wink: . Vidět a být viděn :!:
Obrázok užívateľa
Black
NadMazďák
 
Príspevky: 13851
Registrovaný: Str Júl 18, 2012 5:05 pm
Bydlisko: Tihany, Morva
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Peter » Štv Okt 14, 2004 2:18 pm

Caute,

no tak ja do svojej mazdicky davam len benzin od nasich vychodnych susedov (Ukrajina) 28,-Sk a nemam s nim ziaden problem, pridavam k nemu este aditivum (cca 0,5 Sk/l) a je to OK. Spociatku som mal obavy o kvalitu, tak som sa pytal priamo pracovnika na pumpe. A ten mi povedal "tu chodia tankovat auta mercedes, bmw, jaguar a ine lepsie auta ako mas ty, a keby bol benzin zly, tak ma vyhodia do vzduchu aj s benzinkou" Takze to ma aj upokojilo, lebo ked sa zamyslim tak ma pravdu.
A inac skusil som aj OMV super 100 (40,6 Sk/l)- je to celkom slusne aj to citit na aute ze je zivsie ale najviac to citit na penazenke.
Cafte.
Peter
 

Poslaťod Doktor » Štv Okt 14, 2004 2:23 pm

dabel píše:tgala: Uz sme to raz preberali este kedysi davno na starom fore.. tak ja len pastnem link na kompletnu spravu SOI:

http://www.soi.sk/kcinnost/zoznam/benziny2.htm

Najlepsie vysli cerpacky JET, kde vyhovovali vsetky vzorky. Najhorsi Jurki so 43% chybnymi - to je fakt sila ;))


Mám kamaráta v Slovnafte - Jet ako jediný palivá neriedi liehom, ale zato ich merače ukazujú viac, ako v skutočnosti natečie do nádrže. Podmáznu tých kontrolórov, a zarobia rovnako ako ostatní. A v testoch jednička. :ooo:
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod majki » Štv Okt 14, 2004 4:00 pm

Black píše:Já jsem taky všema deseti pro celoroční svícení :wink: . Vidět a být viděn :!:


S timhle ale ZASADNE nesouhlasim!!! Svitit v dobe, kdy sviti slunko, vew dne, kdy je nadherne VIDNO, je totalni blbost...nevim jak vy, ale blbecek, co nema serizeny svetla, nebo mu jedno sviti vic a jedno min, to je ve dne jako by vam nekdo pred ocima vypalil blesk z fotaku!!!! Nesnasim to, proc to asi v tolika zemich (nemluvim o severskych, tam je to o necem jinem) zase zmenili jen na zimni cas, heh?? Protoze je to kravina, svitit ve dne.
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

PredchádzajúciĎalší

Späť na Tipy a triky...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť