Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Cx .. ?

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

Re: Cx

Poslaťod Zoran » Uto Máj 09, 2006 10:49 am

dochtor píše:
Zoran píše:
dochtor píše:Niekde na internete som nasiel udaje o maximalke 323BA. Dost ma prekvapilo, ze F bolo na tom horsie ako S.
Mne to je uz dlhsi cas z pozorovania zname.. :spik2

Zoran, ten rozdiel je tam minimalny. Pri "nasom" motore je to 175 oproti 177, ak toto dokazes postrehnut, tak :poklona
V reale je to skor o cistote vzduchoveho filtra a o pocte kridel :lol
:) myslel som nie len max. rych. ale aj zrychlenie a pod... neraz som vyskusal spolocnu akceleraciu s 323F 1,5 a vzdy som vyhral...
-----------323 neustále vo vývoji -------------
Obrázok užívateľa
Zoran
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2099
Registrovaný: Sob Jan 29, 2005 3:44 pm
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod dabel » Uto Máj 09, 2006 10:58 am

Zoran píše:
dochtor píše:
Zoran píše:
dochtor píše:Niekde na internete som nasiel udaje o maximalke 323BA. Dost ma prekvapilo, ze F bolo na tom horsie ako S.
Mne to je uz dlhsi cas z pozorovania zname.. :spik2

Zoran, ten rozdiel je tam minimalny. Pri "nasom" motore je to 175 oproti 177, ak toto dokazes postrehnut, tak :poklona
V reale je to skor o cistote vzduchoveho filtra a o pocte kridel :lol
:) myslel som nie len max. rych. ale aj zrychlenie a pod... neraz som vyskusal spolocnu akceleraciu s 323F 1,5 a vzdy som vyhral...

Tak toto je skor o soferovi... a v konkretnom aute, ako je zabehnute...
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Zoran » Uto Máj 09, 2006 11:48 am

dabel píše:
Zoran píše:
dochtor píše:
Zoran píše:
dochtor píše:Niekde na internete som nasiel udaje o maximalke 323BA. Dost ma prekvapilo, ze F bolo na tom horsie ako S.
Mne to je uz dlhsi cas z pozorovania zname.. :spik2

Zoran, ten rozdiel je tam minimalny. Pri "nasom" motore je to 175 oproti 177, ak toto dokazes postrehnut, tak :poklona
V reale je to skor o cistote vzduchoveho filtra a o pocte kridel :lol
:) myslel som nie len max. rych. ale aj zrychlenie a pod... neraz som vyskusal spolocnu akceleraciu s 323F 1,5 a vzdy som vyhral...

Tak toto je skor o soferovi... a v konkretnom aute, ako je zabehnute...
Moze byt, dik ;) Teraz vazne, nemyslim si ze je to soferom, skor autom ale zasa neboli protimne rovnaky soferi a ani rovnake auto /rovnake boli, ale iny majitel/... To je ale jedno lebo sa uz dost odklaname od temy...
-----------323 neustále vo vývoji -------------
Obrázok užívateľa
Zoran
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2099
Registrovaný: Sob Jan 29, 2005 3:44 pm
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod TomAnt » Uto Máj 09, 2006 11:54 am

Aktualna hmotnost auta so soferom hra NEZANEDBATELNU ulohu... Vid zrychlenie na motokarach Dabel vs. ja. :ho::chacha
A cim slabsi motor, tym sa to viac prejavuje...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod ma(ZDA)rtin » Uto Máj 09, 2006 11:55 am

TomAnt píše:Aktualna hmotnost auta so soferom hra NEZANEDBATELNU ulohu... Vid zrychlenie na motokarach Dabel vs. ja. A cim slabsi motor, tym sa to viac prejavuje... :ho::chacha

Záleží na tom jestli jedeš do kopce nebo z kopce :ha:
Auta s šikmýma očima:
Mazda CX-7, 2,3 DISI Turbo, 2008
Mazda 6 GY, 2,0i, AT, 2004 - bohužel už ne
Mazda 626 GW, 2,0i, 1998 - bohužel už ne
Hyundai (E)lantra, 1,5i, 1994 - bohužel už ne
Obrázok užívateľa
ma(ZDA)rtin
VIP 2007
 
Príspevky: 2687
Registrovaný: Pon Apr 18, 2005 4:18 pm
Bydlisko: Praha - západ
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod TomAnt » Uto Máj 09, 2006 11:59 am

ma(ZDA)rtin píše:
TomAnt píše:Aktualna hmotnost auta so soferom hra NEZANEDBATELNU ulohu... Vid zrychlenie na motokarach Dabel vs. ja. A cim slabsi motor, tym sa to viac prejavuje... :ho::chacha

Záleží na tom jestli jedeš do kopce nebo z kopce :ha:


Toto mi prosim vysvetli...

Tiazove zrychlenie (volneho padu, ale zda sa mi ze by to malo nejak suvisiet :ho: ) je nezavisle od hmotnosti na rovniku g = 9,780 m/s2, na 45 stupni sírky g = 9,80665 m/s2, na poloch g = 9,832 m/s2...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod ma(ZDA)rtin » Uto Máj 09, 2006 12:05 pm

TomAnt píše:
ma(ZDA)rtin píše:
TomAnt píše:Aktualna hmotnost auta so soferom hra NEZANEDBATELNU ulohu... Vid zrychlenie na motokarach Dabel vs. ja. A cim slabsi motor, tym sa to viac prejavuje... :ho::chacha

Záleží na tom jestli jedeš do kopce nebo z kopce :ha:


Toto mi prosim vysvetli...

Tiazove zrychlenie (volneho padu, ale zda sa mi ze by to malo nejak suvisiet :ho: ) je nezavisle od hmotnosti na rovniku g = 9,780 m/s2, na 45 stupni sírky g = 9,80665 m/s2, na poloch g = 9,832 m/s2...

Jdeš na to moc vědecky, musíš si říct: z kopce jede na volnoběh trabant a mercedes, kdo sjede dřív ? Spíš než volný pád bych použil přitažlivost zemskou, a ta je závislá na hmotnosti tělesa.
Když budeš nad vším tak přemýšlet, tak se neoženíš :o) .
Auta s šikmýma očima:
Mazda CX-7, 2,3 DISI Turbo, 2008
Mazda 6 GY, 2,0i, AT, 2004 - bohužel už ne
Mazda 626 GW, 2,0i, 1998 - bohužel už ne
Hyundai (E)lantra, 1,5i, 1994 - bohužel už ne
Obrázok užívateľa
ma(ZDA)rtin
VIP 2007
 
Príspevky: 2687
Registrovaný: Pon Apr 18, 2005 4:18 pm
Bydlisko: Praha - západ
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod TomAnt » Uto Máj 09, 2006 12:23 pm

ma(ZDA)rtin píše:Spíš než volný pád bych použil přitažlivost zemskou, a ta je závislá na hmotnosti tělesa.

Radikalne sa mylis, ale nevadi... :ho:

Pred chvilou som pisal ze je to NEZAVISLE...
Rovnako rychlo pada kilo niecoho ako 100 kil niecoho, ak maju rovnaky tvar, t.j. rovnaky odpor vzduchu...
Gravitacne zrychlenie je rovnake, tak isto ako zemska pritazlivost je pre obe rovnaka...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod ma(ZDA)rtin anonym » Uto Máj 09, 2006 1:17 pm

TomAnt píše:
ma(ZDA)rtin píše:Spíš než volný pád bych použil přitažlivost zemskou, a ta je závislá na hmotnosti tělesa.

Radikalne sa mylis, ale nevadi... :ho:

Pred chvilou som pisal ze je to NEZAVISLE...
Rovnako rychlo pada kilo niecoho ako 100 kil niecoho, ak maju rovnaky tvar, t.j. rovnaky odpor vzduchu...
Gravitacne zrychlenie je rovnake, tak isto ako zemska pritazlivost je pre obe rovnaka...


Newtonův zákon definuje velikost gravitační síly působící mezi dvěma tělesy: Fg = κ * M1 * M2 / r2.
(r - vzdálenost těžiště, M1 - hmotnost planety, M2 - hmotnost průvodiče, κ - gravitační konstanta, v - oběžná rychlost)
ma(ZDA)rtin anonym
 

Poslaťod TomAnt » Uto Máj 09, 2006 2:02 pm

Toto je vsetko pravda, ale stale je to LEN sila. To je to co sa udava ako Newtony v zavislosti na hmotnosti telesa na Zemi. Pre ucely zakladnej a strednej skoly vravime ze 1kg sa rovna cca 10 N (velmi stroho a hlupo povedane, ale urcite si to kazdy pamata). Co vychadza z tvojho vzorca a je len zaokruhlenim ze (po uprave, blizsie info o uprave vzorca pre ucely zemegule je napriklad aj na Wikipedii) F=m.g cize F=1kg * 9,8 = cca 10 . To je ale sila. Ta nas NEZAUJIMA. Nas zaujima gravitacne ZRYCHLENIE, pretoze sa bavime o tom, ze auto ma ist z kopca rychlejsie tym viac, cim je tazsie.Ale jeho hmotnost do vzorca nevstupuje... To zrychlenie je KONSTANTA, prave tych cca 9,8 m za sekundu pri volnom pade...

Snad si to dobre pamatam z fyziky este :pray (inac sa budem pekne hanbit :oops )


To mi pripomina zaroven ulohu z fyziky, ako zmerat vysku domu, ked mam k dispozicii nejake zavazie (je jedno ake) a stopky... :ho:
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Gretka » Uto Máj 09, 2006 2:15 pm

ma(ZDA)rtin píše:Když budeš nad vším tak přemýšlet, tak se neoženíš :o) .
:koule nebud zlym prorokom :twisted
14/06/12
Vitaj Samko! :)
Obrázok užívateľa
Gretka
NadMazďák
 
Príspevky: 4283
Registrovaný: Pon Sep 19, 2005 10:32 pm
Bydlisko: BA

Poslaťod Zuzana » Uto Máj 09, 2006 3:37 pm

ma(ZDA)rtin píše:
TomAnt píše:
ma(ZDA)rtin píše:
TomAnt píše:Aktualna hmotnost auta so soferom hra NEZANEDBATELNU ulohu... Vid zrychlenie na motokarach Dabel vs. ja. A cim slabsi motor, tym sa to viac prejavuje... :ho::chacha

Záleží na tom jestli jedeš do kopce nebo z kopce :ha:


Toto mi prosim vysvetli...

Tiazove zrychlenie (volneho padu, ale zda sa mi ze by to malo nejak suvisiet :ho: ) je nezavisle od hmotnosti na rovniku g = 9,780 m/s2, na 45 stupni sírky g = 9,80665 m/s2, na poloch g = 9,832 m/s2...

Jdeš na to moc vědecky, musíš si říct: z kopce jede na volnoběh trabant a mercedes, kdo sjede dřív ? Spíš než volný pád bych použil přitažlivost zemskou, a ta je závislá na hmotnosti tělesa.
Když budeš nad vším tak přemýšlet, tak se neoženíš :o) .


Martine na posledna veta je perfektna, bodujes na plnej ciare a ja len suhlasim s tebou :zit
Obrázok užívateľa
Zuzana
VIP 2007
 
Príspevky: 1089
Registrovaný: Štv Aug 11, 2005 1:16 pm
Bydlisko: Košice

Poslaťod Berry » Uto Máj 09, 2006 5:09 pm

Milý Tomíku,
myslím, že si pleteš 2 velmi odlišné fyzikální veličiny: zrychlení a rychlost!
Tíhové (gravitační) zrychlení je pro všechna pozemská tělesa stejné, to máš pravdu. ALE k zemi padají rozdílnou rychlostí, závislou na hmotnosti daného tělesa. Viz Newtonův zákon "Těleso o hmotnosti 1 kg je k zemi přitahováno silou 9,81 Newtonů".
Např. pokud Ty a já vypadneme zároveň z okna 50-tipatrového mrakodrapu, kdo z nás se dříve dotkne země? Určitě Ty, a ne proto, že umíš plachtit vzduchem lépe než já, ale díky cca 30 kg rozdílu v našich hmotnostech. Výsledek pokusu by však byl pro oba tentýž - dále už bychom se "pohybovali" pouze buď do země nebo do komína.
Jinak Ti vřele doporučuji prosvištět si vztahy mezi veličinami síla gravitační, dostředivá, odstředivá, třecí, rychlost, zrychlení, čas a samozřejmě hmotnost např. v tématu "pohyb tělesa na nakloněné rovině" anebo "pohyb tělesa po kruhové trajektorii", např. učebnice fyziky pro 1.ročník čtyřletých gymnázií (dcera z tohoto tématu psala před časem několik zapeklitých písemek, takže mám osvěženo). V případě neutuchajícího zájmu sem mohu vhodit pár vzorců...

Suma sumárum: na rychlost pohybu automobilu s řidičem mají jejich hmotnosti dost značný vliv, a to jak do kopce či z kopce, tak i po vodorovné rovině. Pokud by tomu tak nebylo, proč by třeba vozy F1 neustále procházely vývojem směrem k odlehčování vozů různými úpravami? A jak by bylo možné, že Schumacher v posledním závodě F1 vyhrál díky geniální strategii 3 finálních jízd s takřka prázdnou nádrží (a tedy s nejnižší možnou hmotností vozu) ?
Obrázok užívateľa
Berry
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2099
Registrovaný: Pia Feb 25, 2005 9:52 pm
Bydlisko: Ostrava, CZ

Poslaťod TomAnt » Uto Máj 09, 2006 6:25 pm

Neverim, VZDY NAS UCILI ze padame rovnako rychlo... Chcem dokazy... Kludne vzorce...

To s hmotnostou som inac napisal ako prvy... to sedi, pokial ta zrychluje motor, ale pri gravitacii si stale myslim ze je to ROVNAKE...

Chcem DOKAZ, ked bude, uznam svoju chybu...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod TomAnt » Uto Máj 09, 2006 7:27 pm

Takze, nedalo mi to a DOKAZ poskytujem ja...

Co vravi o volnom pade Wikipedia

http://cs.wikipedia.org/wiki/Voln%C3%BD_p%C3%A1d

Vsimnite si...

Draha, ktoru padne teleso za urcity cas sa vypocita podla vzorca

Obrázok
s(v) = 1/2 g * t na druhu

KDE NAM DO VZORCA VSTUPUJE HMOTNOST TELESA? NIKDE !!!

Ak bude padat teleso o hmotnosti 1 kg 10 sekund, padne dole o 1/2*9.8*100 = 9.8*50 = 490m
Ak bude padat teleso o hmotnosti 100 kg 10 sekund, padne dole o 1/2*9.8*100 = 9.8*50 = 490m

GRAVITACNE ZRYCHLENIE JE KONSTANTA !!! BEZ OHLADU NA HMOTNOST !

Telesa, pokial maju rovnaky odpor vzduchu, co je predpoklad, ktory som uviedol hned na zaciatku, padaju volnym padom zapricinenym gravitaciou ROVNAKO RYCHLO.

Inac, celkom ma to bavi takato debata, aspon si fakt tu fyziku zopakujem... Ale tentokrat mam pravdu...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

PredchádzajúciĎalší

Späť na Tipy a triky...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron