Luke.cz píše:Tak tohle ve slušném stavu stojí stejně jak nová Fabie.
Kdyby to ale nekdo prodaval - moc jich neni, udelalo se jich nejak do 10 000 kusu, ne?
Doktor píše:EDU píše:
JO a tak trapne zarizeni jako MECHANICKY KOMPRESOR z tech nemeckych sra... to rozhodne neni. Promin, nenavidim ty krami z nahonem dozadu, motorama vazicimi 2x tolik co kastle, prodavanych s hrisnou marzi nasim nadsenym zapadnim sousedum, a samozrejme autickarum v cele evrope... Fuj to jsem se opotil.
No zkus upresnit, o cem pises, protoze moje A4 ma turbolader pohaneny vyfukovymi plyny a navic ma quattro.
EDU píše:ach jo, az ted ctu "Vyzvu na kanale" a ja nereaguji. No kompresor (tak mi to povedali, co ja tomu rozumiem?) me nechal v 600vce CLku v puli cesty mezi Dubaji a AbuDhabi. Nejelo nic, teplo bylo jako na pousti a servisaci z Mercedesu pro me prijeli GEckem ). Tomu nastesti klimoska fungovala. Faktem je ze nejhorsi taxik bylo take GEcko, no asi servisacka, to byla v roce 2001 levny ekvivalent 1203ky ....
negeneralizuji ale, bojim se ze to auto do servisu nakonec letelo, nebo servis za nim. Takze ani netusim jestli to nejaky kompresor melo....
To je jedno. Proti kompresoru mam vsechno uz jenom proto, ze si musi motor "vydelat" na to aby si zvedl tlak na sani. Vezmu li, ze ucinnost spalovaciho motoru (nebudu se o to hadat) at je v nejlepsim pripade 35% (takova zauzivana formulka je ze se energie spalena ve spal motoru deli rovnym dilem mezi teplo, kroutici moment na hrideli a energii odchazejici vyfukem), prijde mi zbesile si z kroutaku zivit kompresor, kdyz mam neco kolem 65% energie paliva ve stratach. Tak proto mam vsechno proti kompresoru pohanenem z hridele.
A zivit neco, co mam na pulce jeho moznosti omezene omezovaci (kroutak prostym max. prenositelnym kroutakem na podklad), rychlost, otacky, dokonce i nabeh motoru do otacek, tak potom tahat z hridele energii pro kompresor mi prijde jako veskrze Nemecka reseni, jak ekologicky spalit 20(30?)L/100km benzinu ve meste.
kompresory měly i Pola a Golfy
EDU píše:
tolik technicky rozdil mezi tvoji otazkou pri citaci meho stanoviska
Doktor píše:EDU píše:
tolik technicky rozdil mezi tvoji otazkou pri citaci meho stanoviska
OK, beru, ja jsem spise reagoval na ty nemecky srace. ALE - kompresor ma krasnej zvuk, ve tricatych letech za dob stribrnych sipu a Auto-Unionu nic jineho nebylo - Turbokompresor toci kolem 20 000rpm a tepelne namahani je obrovske, zase pouziju priklad WWII - na zvyseni vykonu leteckych motoru nejen ze vsechny bojujici strany pouzili kompresor (turbodmychadla pouzili jenom amici, dokonce i v jednomotorove stihacce P-47 Thunderbolt - mel 7 tun) na zvyseni vykonu, ale nektere kompresory meli dva stupne, nebo dokonce vlastni prevodovku a v ni az tri rychlosti.
dochtor píše:Vykon P-47 niekde medzi 2300 až 2800 koníkov a štvormetrová vrtuľa sú naozaj impozantné veci. Turbokompresor si však vyžiadal najmä riedky vzduch pre lietanie vo výškach kde sa dnes preháňaju dopravné lietadlá.
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť