Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Vrátil jsem se ze servisu...

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

Vrátil jsem se ze servisu...

Poslaťod majki » Pon Aug 16, 2004 9:28 am

Tak jsem se právě vrátil ze servisu, kde jsem původně jel na diagnostiku motoru, ale nakonec skončilo jen u přeměření

tlaků v motoru. Tady jsou hodnoty: 1. válec: 9, 2. válec:7, 3. válec: 6, 4. válec: 4. No, když mi bylo pak sděleno,

že hodnoty by se měly pohybovat kolem 11 - 12, tak mi bylo jasné, o co kráčí. Navíc mi bylo taky řečeno, že ten motor

nemá nalítáno 300.000, ale takových 500.000 km. Mno, rozhodně zajímavá zjištění po tom, co to auto 9 roků vlastníme.

NAvíc se mě ptal, jestli jsem si nevšimnul toho, že auto netáhne nebo ztrácí výkon. Mno, jezdím s ním už tři roky a fakt

jsem nezpozoroval, že by to auto zlenivělo. Navrženy byly dvě varianty: kompletní generálka motoru, cena cca. 25.000,-

(to už mě málem odváželi směr Ostravská psychiatrická ambulance), nebo se ještě poradí z jedním technikem, co dělá Mazdy

a Hondy, jestli by to šlo překoužkovat či co???, čímž by se z obsahu 2,2 udělala 2,0, každopádně tohle jsem už nijak moc nevnímal a ani to moc nechápu. A cestou domů jsem viděl tolik krásných sloupů, do kterých jsem měl chuť to naprat.
TAk, a teď dotaz na Vás...co si myslíte, že by tomu mohlo být...co by ten problém vyřešilo, kolik by to stálo atd. A dá se teďka s tím autem normálně jezdit?? (a dolívat olej, samozřejmě. žere to zhruba 0,5l na 800km)
Už jsem přemýšlel i o tom, že bych si pořídil jinej motor. JEnže takovýto motor a v dobrým stavu dneska sehnat...to už dřív najdu Bin Ládina. JAk složité je vyměnit motor?

Jsem v koncích...nevím, co mám dělat :cry: :cry: :cry:
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Bootleg » Pon Aug 16, 2004 10:02 am

Majki, calm down.. :-) Všetko sa dá vyriešiť, mne motor spaľoval olej 1 liter na 500 km a tlaky som mal nasledovné: 1. valec - 12, 2. valec - 0, 3. valec - 10, 4. valec - 12,5. Che che. začali ma strašiť s výbrusom a kadečím, že motor je hotový, že nemá 216000 km (ako vtedy mal), ale že má tiež 500000 km a je vyjazdený a podobne.. Už som chcel to auto tiež hodiť do šrotu, ale.. ! Začal som sa o to trochu zaujímať a prišiel som na pár vecí.. spaľovanie oleja - simmeringy na ventiloch. Tlaky - zlé HLA. Pre istotu som aj prekrúžkoval piesty a motor ide v pohode už 50000 km od opravy. Teraz mám 261000 km a každý deň pozerám na rysku oleja a je na F (klepem na drevo). Takže moja rada: Rozobrať motor, vybrať piesty, odmerať tolerancie valcov, skontrolovať krúžky, prípdane vymeniť, skontrolovať tesnenia na ventiloch a potom už aj celú hlavu, keď to raz bude dole.. Je to babračka, ale keď ti to auto za to stojí, tak nie je nad čím váhať. Tie tlaky máš naozaj malé.. To keď to auto bude jazdiť tak, ako by malo, tak ho nespoznáš.. Ja mám teraz tlaky okolo 12,5-13 na každom valci.
Do not panic, please, všetko sa dá dať dokopy, škoda, že nebývaš niekde bližšie ku mne, tu by ti to spravili za super ceny mechanici, ktorí niekedy robili v Mazde a sú fakt dobrí..
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod majki » Pon Aug 16, 2004 6:06 pm

Steve píše:Majki, calm down.. :-)...
Do not panic, please, všetko sa dá dať dokopy, škoda, že nebývaš niekde bližšie ku mne, tu by ti to spravili za super ceny mechanici, ktorí niekedy robili v Mazde a sú fakt dobrí..

Musis na me jako s blbcem, co je to HLA??? No, Steve, nemnel bych problem k tobe auto dovezt a pak si pro nej prijet, jen by me zajimaly prave ty ceny, vis??? A co to znamena prekrouzkovat písty (o tom se ten mechaik totiž zminoval)??? Nj, jenze ja si motor rozebrat neumim, natoz na tom neco poznat nebo neco z nej vyndat...pro me neni problem prace s karoserii nebo nejakyma takovyma dilama, brzdama a spol., ale co se motoru tyce, na ten se mam vzdycky strach jen podivat ;), aby se me nelekl ;). Kdyztak muzes psat i na mail...uvitam jakoukoliv radu...protoze jsem z toho pekne vyjukanej...
A dekuju
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod majki » Pon Aug 16, 2004 6:16 pm

TO TOMANT: Co si o tom myslíš ty??? Beru tě jako takového miniMazdaGuru ;)))
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod TomAnt » Pon Aug 16, 2004 6:29 pm

Majki, sklamem ta, v tomto ohlade tu je Steve OMNOHO vacsi guru ako ja, ja som len uzivatel... Steve ma na to skoly, cas, priestory a elan, rozoberat si vlastny motor, spojku atd :o)
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Honza » Pon Aug 16, 2004 6:50 pm

majki..HLA..hydraulický štelování vůle ventilů..jsou to prostě takový bazmeky v hlavě,co se o to starají..u aut co to nemají se musí ventily sem tam seřídit,tohle se reguluje samo..Olej může unikat i tím,ale pokud máš takový děsný tlaky,tak jsou si opravdu špatný ty kroužky..Jsou to kroužky na pístu,tři na každým,který stírají olej ze stěn válce a vlastně píst ve válci utěsnují..A pokud jsou už špatný,tak to právě profukuje a poklesne tlak a spaluje se olej..
Ale tohle všechno se dočteš i v etzoldovi...alespoň získáš představu kolik to asi je práce..:o)
626 krasavice jak sviňa

Pokaždé když onanujete Bůh zabije koťátko!
Obrázok užívateľa
Honza
Forum Guru
 
Príspevky: 1799
Registrovaný: Str Máj 14, 2003 9:37 am

Poslaťod Koudy » Pon Aug 16, 2004 8:44 pm

Cítím s tebou. Jen si prvně spočítej, jestli se nevyplatí dotáhnout si jiný GDčko a udělat přestavbu, než vrážet peníze do oprav. Ten čep jsem, na který jsi se ptal, jsem taky měnil, dával jsem tam starší ze stejného důvodu, jako ty, ale stál mě kolem 600Kč, takže pro tebe asi nic zajímavýho, že?
4x4 na cestě...
Obrázok užívateľa
Koudy
VIP 2008
 
Príspevky: 1486
Registrovaný: Uto Nov 04, 2003 11:10 pm
Bydlisko: Moravské Budějovice

Poslaťod majki » Pon Aug 16, 2004 8:46 pm

Koudy píše:Cítím s tebou. Jen si prvně spočítej, jestli se nevyplatí dotáhnout si jiný GDčko a udělat přestavbu, než vrážet peníze do oprav. Ten čep jsem, na který jsi se ptal, jsem taky měnil, dával jsem tam starší ze stejného důvodu, jako ty, ale stál mě kolem 600Kč, takže pro tebe asi nic zajímavýho, že?

Jo, to si nechávám jako poslední možnost právě z toho Německa... Mimochodem, co to přesně ta přestavba je???
Ten čep fakt nic, když si vezmu že novej originál stojí dokonce o pár desítek korun míň. (470 bez DPH)
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod majki » Pon Aug 16, 2004 8:52 pm

TomAnt píše:Majki, sklamem ta, v tomto ohlade tu je Steve OMNOHO vacsi guru ako ja, ja som len uzivatel... Steve ma na to skoly, cas, priestory a elan, rozoberat si vlastny motor, spojku atd :o)

V tomto pripade savelmi hluboko omlouvam STEVEovi. :oops:
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Koudy » Pon Aug 16, 2004 9:07 pm

Papírově to znamená, že vezmeš auto, dovezené na přestavbu a tu "kastlu" dáš místo té své. To znamená, že se ti v techničáku změní číslo karoserie. S motorem se to dělávalo stejně, jenže teď si uděláš výmaz a máš klid. Žádný číslo motoru mít nebudeš. Pochopil? :wink:
4x4 na cestě...
Obrázok užívateľa
Koudy
VIP 2008
 
Príspevky: 1486
Registrovaný: Uto Nov 04, 2003 11:10 pm
Bydlisko: Moravské Budějovice

Poslaťod George » Sob Aug 21, 2004 12:36 pm

Já mám talky přes 9 na každým válci. Jinak pokud budeš dělak GO tak počítej s těsněním hlavy, srovnání hlavy, písty,pístní kroužky ……… Radši si kup jiný motor (vměna není složítá, kámoš si 2.0 GC vyměnil za jeden den) – s cenou se vejdeš za motor okolo 5 000 za normál a tak 7000 za voňavku.
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Bootleg » Sob Aug 21, 2004 1:31 pm

Ahoj, Majki, pri vymene kruzkov na mojej Mazde pri 160000 km som menil len kruzky a tesnenie hlavy, nic viac, ziadne zrovnanvanie a podobne. A motor fachci doteraz ako hodinky. A to uz ma 260000 km. Pri 215000 km som este menil simmeringy (drobnost). Motor by trebalo rozobrat a vidiet, v akom je stave, najma valce, kruzky sa daju vymenit, ale problemom mozu byt valce, ked sa nahodou poskodili kurzkami.. No ak ti nespaluje olej, problem moze byt uplne inde, napr. prasknute pruzinky na ventiloch, potom sa ti do valcov nedostava dostatocne mnozstvo paliva a podobne.. moze to byt x veci.. Cena novych kruzkov orig. Mazda cela sada moze stat okolo 9000 Sk, mozno menej, mozno viac, neviem, opravu sa mozem opytat.
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod majki » Sob Aug 21, 2004 7:29 pm

Steve píše:Ahoj, Majki, pri vymene kruzkov na mojej Mazde pri 160000 km som menil len kruzky a tesnenie hlavy, nic viac, ziadne zrovnanvanie a podobne. A motor fachci doteraz ako hodinky. A to uz ma 260000 km. Pri 215000 km som este menil simmeringy (drobnost). Motor by trebalo rozobrat a vidiet, v akom je stave, najma valce, kruzky sa daju vymenit, ale problemom mozu byt valce, ked sa nahodou poskodili kurzkami.. No ak ti nespaluje olej, problem moze byt uplne inde, napr. prasknute pruzinky na ventiloch, potom sa ti do valcov nedostava dostatocne mnozstvo paliva a podobne.. moze to byt x veci.. Cena novych kruzkov orig. Mazda cela sada moze stat okolo 9000 Sk, mozno menej, mozno viac, neviem, opravu sa mozem opytat.

Mno, olej mi o zere, cca 0,5l na 800km dalkove, cca 0,5l na 500km pri jizdach po meste...mno, 9000Sk je docela dost...nebylo by prece jen lepsi koupit novej motor??? Mam i cloveka, kterej to vymeni... Btw., pruziny jsou v pohode, to mam zkontrolovany pred mesicem...
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod majki » Sob Aug 21, 2004 7:37 pm

George píše:Já mám talky přes 9 na každým válci. Jinak pokud budeš dělak GO tak počítej s těsněním hlavy, srovnání hlavy, písty,pístní kroužky ……… Radši si kup jiný motor (vměna není složítá, kámoš si 2.0 GC vyměnil za jeden den) – s cenou se vejdeš za motor okolo 5 000 za normál a tak 7000 za voňavku.

No GO by me pry vysla na tech 25k, coz jako jednak nemam a ani do toho vrazet nechci. Hele, kde bych teda mohl ten motor sehnat??? POcital jsem s cenou kolem 10k - 15k za kvalitni, takze jsi mi udelal radost... No ja shanim bud ten stejnej co mam - 2.2i 12Ventil nebo pak jsem uvazoval i o 2.0i 16Ventil. Jenze rozdily tam jsou jen ve vykonu...radsi bych tu 2.2 ;)). Ale nevim, kde hledat, puvodni muj plan stale je dovezt neco z Deutschlandu, tak jak jsem chtel predtim...ted se ale zmenil jeden parametr - motor v OK stavu. A to uz je tezsi sehnat neco za 200 - 300EUR s dobrym motorem...takze pokud bys vedel kde sehnat nejlip tu vonavku za 7k, ihned dej vedet....jup??? Diky moc...

Vsem moc diky za rady....
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Bootleg » Sob Aug 21, 2004 7:59 pm

Majki, potom ten motor nevyhadzuj, chcem sa na to pozriet.. :-) Neda mi to, podla mna tam je len nejaka blbost, co sa da spravit.. :-) Som asi posadnuty.. :o)
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Ďalší

Späť na Tipy a triky...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť