Stránka 1 z 1

jak na automatická světla...

PoslaťNapísal: Ned Apr 16, 2006 11:08 am
od bory
Světla na denní svícení od Helly jsou zbytečně drahé a na mazdu moc nesedí,tak se chci poradit na jiné variantě.Na co napojit ovládání světel,aby se zapla automaticky až po nastartování.Ne na Klíček před startem.Samozřejmě ještě vložit vypínač,který tento obvod přeruší a sepne původní obvod a původní funkčnost světel a ovladače světel(jde o stk a třeba čekání na parkovišti v zimě,nebo prostě jen čekání,kdy mam autorádio na klíček a nechci při rádiu svítit světly).Jde mi o rady a schéma zapojení a celý stav prodiskutovat,co je proč lepší a co třeba vadit nebude.Takže rady a kresby sem :mrk

PoslaťNapísal: Ned Apr 16, 2006 11:51 pm
od George

PoslaťNapísal: Pon Apr 17, 2006 5:23 pm
od bory


Tohle je skvělé řešení.Ale co kdybych to chtěl vyřešit jinak?Mam zrovna přístup k ledacjakému příslušenství co se týká el. instalací do aut a grátis.Ale tohle tam není a 500 bych ušetřil,kdybych to z něčeho složil. :mrk

PoslaťNapísal: Pon Apr 17, 2006 8:43 pm
od Luke.cz
Přesně tohle mám udělané :-) Spinají se až po nastartování a stačilo na to jedno relátko.

PoslaťNapísal: Pon Apr 17, 2006 10:05 pm
od bory
Luke.cz píše:Přesně tohle mám udělané :-) Spinají se až po nastartování a stačilo na to jedno relátko.


Výborně Luke,tak to nakresli a popiš prosím :pray

PoslaťNapísal: Uto Apr 18, 2006 7:39 am
od Luke.cz
No nějak se přes den pokusím....

PoslaťNapísal: Uto Apr 18, 2006 8:31 am
od bory
Ok,budu vyhlížet tvůj další příspěvek. :tlesk: :mrk

PoslaťNapísal: Štv Apr 20, 2006 9:53 am
od bory
Ptal jsem se autoelektrikáře a řekl mi,že jsou 3 možnosti zapojení.Dva to celé prý zatěžují a jen jeden způsob je ok.Tak a kterej to je?To mi totiš neřekl :(

PoslaťNapísal: Štv Apr 20, 2006 12:59 pm
od Luke.cz
Pokusím se to aspoň napsat, když ne nakreslit. Signál pro spínání relátka jsem vzal z kontrolky dobíjení, resp přímo z alternátoru, takže světla se rožínají až po nastartování. Vzhledem k tomu, že tam mám přidaná druhá světla určená právě pro denní svícenní, tak jsem nebyl nucený řešit spínání potkávaček. Spínání parkovaček jsem řešit nemusel, Escort na to má orig přípravu v elektrice. Stačilo vyměnit jednu propojku v panelu pojistek a relátek, za přepínací relátko.

PoslaťNapísal: Štv Mar 15, 2007 2:51 pm
od Luke.cz
Našel jsem něco zajímavého ohledně denního svícení.

Převzato z autorevue.cz

Kde jinde než v Rakousku by mohla začít diskuse nad tím, zda nezrušit povinné celodenní svícení z ekologických důvodů. To totiž, dle tamních ekologů a ministra životního prostředí, má na svědomí až 338 000 tun emisí CO2 ročně. K tomuto číslu dospěla studie, která se zabývala zvýšenou spotřebou v závislosti na celodenním svícení.

Jako další argument slouží studie, které se zabývaly přínosem celodenního svícení. Tedy to, zda toto opatření má přínos pro bezpečnost silničního provozu. Poslední dánská studie říká, že celodenní svícení nepřineslo v této zemi žádný pozitivní efekt a naopak, svícení prý přineslo více dopravních nehod.

Asi jen stěží se jakákoli studie dobere nějakého relevantního závěru, protože vývoj v počtu dopravních nehod je velmi specifický. Současné zavádění několika opatření má za následek velmi obtížné posuzování reálného efektu každého z nich.

Každopádně v něčem mají ekologové pravdu. Jakýkoli zapnutý spotřebič, tedy i světla, přináší zvýšené energetické nároky, tedy spotřebu a tedy i emise. Důležité ovšem je najít jakýsi bod, který označíme za přijatelný a nebudeme zbytečně zatěžovat životní prostředí a současně nebudeme snižovat bezpečnost silničního provozu. Kde leží je pochopitelně otázkou diskuse a rakouští odborníci se momentálně přiklánějí spíše k tomu povinné celodenní svícení opět zrušit. Ostatně toto opatření v Evropě stále není zdaleka standardem a mnoho zemí o něm ani neuvažuje.

Evropská unie má ovšem opačný pohled. V otázce celodenního svícení zpracovala hned několik studií, které přinesly závěry, že toto opatření zachrání v celé Unii zhruba 2 000 životů. Kolik účastníků silničního provozu ale kvůli svícení naopak zemře, studie neuvádí. I toto zkoumání je ale relevantní, spoléhání mnohých na to, že všichni ostatní svítí a tedy musejí být dobře vidět, se rovněž neobejde bez následků a právě i na tento fakt naráží zmiňovaná dánská skepse.

Uvidíme, kam až rakouská debata na toto téma dospěje. Možná se nacházíme na začátku postupného omezování celodenního svícení v zemích, kde bylo nedávno zavedeno. Mezi ty patří i Česká republika, kde povinné celodenní a celoroční svícení platí teprve od července loňského roku.

PoslaťNapísal: Pia Mar 16, 2007 9:50 am
od Beaver
Luke.cz píše:...To totiž, dle tamních ekologů a ministra životního prostředí, má na svědomí až 338 000 tun emisí CO2 ročně. K tomuto číslu dospěla studie, která se zabývala zvýšenou spotřebou v závislosti na celodenním svícení...


Coz je presne duvod, proc misto tema beznyma svetlama svitit radeji svetlama od HELLY co maji zarovky 6W. S tou bezpecnosti je to otazka, nicmene nejakej prinos co se tyka viditelnosti tam bude, lidi spis moc riskujou a zduvodni si to tim, ze ten naproti o nich prece vi, protoze sviti.

Schéma

PoslaťNapísal: Štv Apr 19, 2007 9:06 am
od lbenicky
Ahoj. Mám kompletnú schému na zapojenie pre denné svietenie.
Je síce na Opel Astra, ale dá sa použiť aj na iných autách.
Ak si šikovný, vieš si to zložiť a pošleš mi tvoju mailovú adresu,
pošlem Ti to.

Re: Schéma

PoslaťNapísal: Pia Apr 20, 2007 9:34 pm
od bory
lbenicky píše:Ahoj. Mám kompletnú schému na zapojenie pre denné svietenie.
Je síce na Opel Astra, ale dá sa použiť aj na iných autách.
Ak si šikovný, vieš si to zložiť a pošleš mi tvoju mailovú adresu,
pošlem Ti to.


Díky,já už je mám namontované,ale schéma se sem jistě hodí do sekce jak na to.

PoslaťNapísal: Pon Apr 23, 2007 7:35 am
od lbenicky
Rád by som dal zozipovaný súbor (montáž, schémy, popis...) do fóra, ale neviem ako to urobiť.
Poradíš ? Díky

PoslaťNapísal: Pon Apr 23, 2007 8:52 am
od TomAnt
lbenicky píše:Rád by som dal zozipovaný súbor (montáž, schémy, popis...) do fóra, ale neviem ako to urobiť.
Poradíš ? Díky


Umiestnis na server niekde na nete a hodis sem linku. A bacha na copyrighty, nelegalnosti pojdu do prec...