Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Mina sa benzin pri brzdeni motorom?

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

Poslaťod tomasicek » Uto Apr 11, 2006 10:42 am

Doktor píše:
Steve píše:
No len som chcel zistit, kde ma hranice, chapes.. :wink


Jasne, a pri tom sa otvorila kapota, vykukla klukovka, v ruke drzala piest, a tresla ta s nim priamo do cela, hehe.


ach chlapi, no hlavne ze je sranda :banan
tomasicek
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2705
Registrovaný: Str Nov 02, 2005 6:28 pm

Poslaťod Palec323f » Štv Apr 13, 2006 11:20 pm

čau tomašiček. keby si mal namiesto výfuku to čo ja :lol tak by ti bolo jasné kedy ide palivo do motora a kedy nie. ja jazdím presne takým štýlom ako ty a je to na spotrebe cítiť. pokial mam na motore nad 2000otáčok tak cez výfuk ide len plynulý tlmený zvuk ktorý vydáva ťažko pretlačený vzduch cez mator bez výbuchov čiže bez zmesy ale ked klesnem pod 2000 tak postupne začína striekať aj palivo čo sa mi prejaví mierným trhaním lebo motor prestáva brzdiť a plyny z neho už vytláča vybuchujúci benzín. z výfuku sa začne ozývať mierne popŕdanie to už znamená že míňam aj palivo. Treba do križovatiek a dolu kapcami jazdiť spôsobom podradovania a dokažeš ušetriť pekných par deci ako ked jazdíš plyn/brzda.
Palec323f
Čitateľ
 
Príspevky: 9
Registrovaný: Str Mar 29, 2006 11:39 pm
Bydlisko: Stará Turá

Poslaťod karol » Štv Apr 13, 2006 11:34 pm

podla mna tam musi ist aspon niejaka uplne chudobna zmes alebo zmes volnobehu lebo inac by to jednoducho skapalo bez benzinu.
Obrázok užívateľa
karol
Komunikátor
 
Príspevky: 546
Registrovaný: Ned Feb 19, 2006 10:29 pm
Bydlisko: bratislava

Poslaťod ma(ZDA)rtin » Pon Apr 17, 2006 2:37 pm

karol píše:podla mna tam musi ist aspon niejaka uplne chudobna zmes alebo zmes volnobehu lebo inac by to jednoducho skapalo bez benzinu.

Taky si říkám, kdyby tam nešlo nic, přestává fungovat princip benzínového motoru.
Auta s šikmýma očima:
Mazda CX-7, 2,3 DISI Turbo, 2008
Mazda 6 GY, 2,0i, AT, 2004 - bohužel už ne
Mazda 626 GW, 2,0i, 1998 - bohužel už ne
Hyundai (E)lantra, 1,5i, 1994 - bohužel už ne
Obrázok užívateľa
ma(ZDA)rtin
VIP 2007
 
Príspevky: 2687
Registrovaný: Pon Apr 18, 2005 4:18 pm
Bydlisko: Praha - západ
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Kubis » Pon Apr 17, 2006 3:21 pm

ma(ZDA)rtin píše:
karol píše:podla mna tam musi ist aspon niejaka uplne chudobna zmes alebo zmes volnobehu lebo inac by to jednoducho skapalo bez benzinu.

Taky si říkám, kdyby tam nešlo nic, přestává fungovat princip benzínového motoru.

však když brzdiš motorem tak ti tam jit nic nemusi, protože motor ti pohani kola kteryma přibrzduješ......
ObrázokObrázok Chceš si žit jako prase v žite??? Bud sviňe!!!
Audi A6 Avant 2,5TDi QUATTRO
Obrázok užívateľa
Kubis
VIP 2007
 
Príspevky: 1600
Registrovaný: Ned Mar 06, 2005 2:30 pm
Bydlisko: Ostrava, CZ
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod TomAnt » Pon Apr 17, 2006 6:34 pm

Presne tak, preco by to malo skapat, ked to pohanaju kolesa? (Pozor, rychlost zostava zaradena, na neutrale to samozrejme zere, ale bavime sa tu o brzdeni motorom)
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17874
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod tomasicek » Uto Apr 18, 2006 10:47 am

Palec323f píše:čau tomašiček. keby si mal namiesto výfuku to čo ja :lol tak by ti bolo jasné kedy ide palivo do motora a kedy nie. ja jazdím presne takým štýlom ako ty a je to na spotrebe cítiť. pokial mam na motore nad 2000otáčok tak cez výfuk ide len plynulý tlmený zvuk ktorý vydáva ťažko pretlačený vzduch cez mator bez výbuchov čiže bez zmesy ale ked klesnem pod 2000 tak postupne začína striekať aj palivo čo sa mi prejaví mierným trhaním lebo motor prestáva brzdiť a plyny z neho už vytláča vybuchujúci benzín. z výfuku sa začne ozývať mierne popŕdanie to už znamená že míňam aj palivo. Treba do križovatiek a dolu kapcami jazdiť spôsobom podradovania a dokažeš ušetriť pekných par deci ako ked jazdíš plyn/brzda.


dik za nazor :zhuleny:
tomasicek
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2705
Registrovaný: Str Nov 02, 2005 6:28 pm

Poslaťod karol » Uto Apr 18, 2006 11:19 am

ja neviem ked tahate auto a mate zaradenu rychlost a vypnute zapalovanie tak vam motor bezi? nie! zapalovanie musi byt zapnute tym padom ide aj vstrekovanie nemyslite?
Obrázok užívateľa
karol
Komunikátor
 
Príspevky: 546
Registrovaný: Ned Feb 19, 2006 10:29 pm
Bydlisko: bratislava

Poslaťod TomAnt » Uto Apr 18, 2006 11:23 am

karol píše:ja neviem ked tahate auto a mate zaradenu rychlost a vypnute zapalovanie tak vam motor bezi? nie! zapalovanie musi byt zapnute tym padom ide aj vstrekovanie nemyslite?

Jasne ze ti motor "bezi", alebo chces povedat ze ak mas zaradenu rychlost a tahaju ta, tak ti valce nepracuju?

A co ma spolocne vstrekovanie so zapalovanim?
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17874
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod karol » Uto Apr 18, 2006 11:34 am

to je jeden obruh. jeden bez druheho nefunguje. proste tam benzin musi ist. tie valce by tom nepalily a tym padom by chladly! zda sa byt smiesne ale jeto tak. tym by sa motor nicil. najnovsie morory pouzivaju sistem vypinania niektorych valcou ale stale musia niektore palit. napr novy motor chevrolet v10 ked snim ides pomaly ide na v4 a ked mu dupnes ide na v10 ale nikdy nevypnu vsetky!
Obrázok užívateľa
karol
Komunikátor
 
Príspevky: 546
Registrovaný: Ned Feb 19, 2006 10:29 pm
Bydlisko: bratislava

Poslaťod Joker-JBL » Pon Máj 03, 2010 7:53 pm

tiez som pocul aj moj nazor je ze auto pri brzdeni motorom by malo mat nulovu spotrebu a je mozne ze sa zacne vstrekovat zmes az pod urcite otacky ale co ak nahle zosliapnem spojku??....motor predsa neskape....toto by ma fakt zaujimalo...lebo ano ak idem plynule a motor sa hybe ale zmes a iskru dostane az pod urcite otacky tak co ak jeho pohyb nahle prerusim zosliapnutim spojky, mal by tym padom skapat... :hmmhmm
Mazda 626 GD 2.0i-16V GT
Joker-JBL
Pisateľ
 
Príspevky: 90
Registrovaný: Ned Apr 11, 2010 4:14 pm
Bydlisko: BA
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod TomasVFR » Pon Máj 03, 2010 8:14 pm

ak jeho pohyb prerusis stlacenim spojky tak jeho zotrvacnost staci na to aby sa znova chytil :spik2
Mazda 6 2.0 MZR-CD 100kw 04
Obrázok užívateľa
TomasVFR
Forum Guru
 
Príspevky: 1093
Registrovaný: Sob Jan 03, 2009 8:16 pm
Bydlisko: Banka
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Alef » Uto Máj 04, 2010 1:30 pm

karol píše:to je jeden obruh. jeden bez druheho nefunguje. proste tam benzin musi ist. tie valce by tom nepalily a tym padom by chladly! zda sa byt smiesne ale jeto tak. tym by sa motor nicil. najnovsie morory pouzivaju sistem vypinania niektorych valcou ale stale musia niektore palit. napr novy motor chevrolet v10 ked snim ides pomaly ide na v4 a ked mu dupnes ide na v10 ale nikdy nevypnu vsetky!


Mám otestováno na GF. Pod 1500 ot/min nulová spotřeba, vstřikování je zastaveno. Stačí ale brzdit motorem a pod 1500 ot zase začíná narůstat spotřeba = vstřikování jede. Pokud se sešlápne spojka, tak něž klesnou otáčky na volnoběh, tak je to dost dlouho na obnovení vstřikování, takže motor nechcípne. A k té teplotě, mál jsem záznam údajů přes OBD z cesty do práce. Asi v půli cesty je 800m dlouhý klesání, kde jedu na 5 80km/h. Spotřeba v tom úseku je 0 a ze záznamů bylo vidět, že teplota šla o 10°C dolů. Takže se motor opravdu chladil. Čím je ale menší teplota, tím se hranice vypnutí vstřikování posouvá nahoru. U studenýho motoru to mám na 2200ot/m
EX Mazda 626 GF 1.8 16V 68kW/92k
Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 120kW
Obrázok užívateľa
Alef
Prispievateľ
 
Príspevky: 141
Registrovaný: Štv Máj 07, 2009 7:53 am
Bydlisko: Brno
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod Kubis » Uto Máj 04, 2010 4:15 pm

tak snad tady tomu už chlapci věřit budete když je to odsledovane on-board za jizdy...nebo pořad věřite tomu že motor bez paliva chcipne a při sešlapnuti spojky by zhasnul protože by nestihl obnovit vstřikovani? :lol :lol :lol
mimochodem, měl by sis změnit znalost automobilu na stupen 7, vždyt už sis vyměnil převodovku...:-D
ObrázokObrázok Chceš si žit jako prase v žite??? Bud sviňe!!!
Audi A6 Avant 2,5TDi QUATTRO
Obrázok užívateľa
Kubis
VIP 2007
 
Príspevky: 1600
Registrovaný: Ned Mar 06, 2005 2:30 pm
Bydlisko: Ostrava, CZ
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod Myso » Uto Máj 04, 2010 4:21 pm

karol píše:proste tam benzin musi ist.

Proste nemusi ;) ako uz tu vacsina tvrdila, je tam logika ktora okrem otacok sleduje este jeden parameter - ci je zosliapnuty plynovy pedal.

Uz ziga z 80tych rokov mali tento zazrak na karburatoroch, mikrospinac na klapke, zazracnu rusku riadiacu jednotku, elektromagneticky ventil, podtlakovy ventil na karburatore. Ked bol pusteny plynovy pedal a otacky vyssie ako 1600 tak na ventile nebol podtlak a zavrel sa benzinovy kanal, pri klesnuti pod 1400rpm a pustenom plynovom pedali to ten ventil zase otvorilo.

A verim ze moderne auta to mali uz minimalne o 20 rokov skor ;)
Mazda2 1.3TE 86k aka Zoom - Zoom Obrázok - predane
Lada 2105 1.7 VFTrez aka Fun - Fun - zosrotovane
Obrázok užívateľa
Myso
Prispievateľ
 
Príspevky: 308
Registrovaný: Sob Feb 07, 2009 3:09 pm
Bydlisko: Praha - Bratislava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

PredchádzajúciĎalší

Späť na Tipy a triky...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron