dabel píše:- diesel nema sviecky a ovela vyssiu kompresiu: nafta sa zapali sama (samovznieti) vysokym stlacenim (cca. 18-22 atmosfer)
- benzinak ma nizsiu kompresiu (cca. 9-11 atmosfer), ale na zapalenie potrebuje iskru - teda pri stlaceni da sviecka iskru a vtedy pride k explozii
dabel píše:- diesel nema sviecky a ovela vyssiu kompresiu: nafta sa zapali sama (samovznieti) vysokym stlacenim (cca. 18-22 atmosfer)
- benzinak ma nizsiu kompresiu (cca. 9-11 atmosfer), ale na zapalenie potrebuje iskru - teda pri stlaceni da sviecka iskru a vtedy pride k explozii
xxxxx píše:diesel ma vsak narozdiel od benzinu zhavice, nie? nemaju tie podobnu funkciu ako sviecky?
dosledok coho je ovela vyssi krutiaci moment dieslakov? Maju aj hole diesle vyssi krutiaci moment ako benzinaky alebo je to o turbe?
TomAnt píše:Chcelo by to nejakeho odbornika, aby to dost suvisle napisal a rozdiely vyzdvihol...
dabel píše:TomAnt píše:Chcelo by to nejakeho odbornika, aby to dost suvisle napisal a rozdiely vyzdvihol...
To Ti nestacim?
dabel píše:ad moment: Krutiaci moment je podiel vykon/otacky a kedze diesel ma vo vseobecnosti nizsie otacky ako benzin, dava tento podiel vyssi max. krutiaci moment.
dabel píše:ad moment: Krutiaci moment je podiel vykon/otacky
TomAnt píše: tak preco ma dizel vacsi krutak v tych malych otackach?
TomAnt píše:Sorac, ale toto plati aj pre benzin, ten isty vzorec, tak preco ma dizel vacsi krutak v tych malych otackach?
xxxxx píše:dabel píše:ad moment: Krutiaci moment je podiel vykon/otacky
jeee tak toto je pre mna ako objav Ameriky - chybajuci clanok v mojom puzzle
Existuje na to aj nejaky vzorec? Ak mame k dispozicii max. vykon pri nejakych otackach?
TomAnt píše:- diesel dosahuje vyssie krutiace momenty, ale nizsie vykony
- benzin dosahuje vyssie vykony, ale nizsie krutiace momenty
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť