Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Mazda 6 na benzin nebo nafta?

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

Re: Mazda6 1.8 16V 120k

Poslaťod dabel » Pon Máj 29, 2006 9:02 am

Stevqo píše:Pekny den. Momentalne sa chystame kupit nove auto (teraz mame Xsara 1.4i) a jednym z vaznych kandidatov je aj Mazda6 s 1.8 16V 120k motorom vo vybave Comfort, teda zaklad, ale slusny. Co hovorite na tento motor ?

Ak si kludny sofer, tak to mozno staci. Po meste dynamika OK, na okreske uz horsie, na dialnici a v kopcoch citit, ze ten motor je na hranici schopnosti.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Zoran » Pon Máj 29, 2006 9:10 am

Stevqo píše:Pekny den. Momentalne sa chystame kupit nove auto (teraz mame Xsara 1.4i) a jednym z vaznych kandidatov je aj Mazda6 s 1.8 16V 120k motorom vo vybave Comfort, teda zaklad, ale slusny. Co hovorite na tento motor ?
Myslím si ze je to dobrá volba...
-----------323 neustále vo vývoji -------------
Obrázok užívateľa
Zoran
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2099
Registrovaný: Sob Jan 29, 2005 3:44 pm
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod Zoran » Pon Máj 29, 2006 9:12 am

Doktor píše:
Stevqo píše: Co hovorite na tento motor ?


Pre dochodcov.
A co je potom Oktavka 1,4ka? :koule
-----------323 neustále vo vývoji -------------
Obrázok užívateľa
Zoran
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2099
Registrovaný: Sob Jan 29, 2005 3:44 pm
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod Hommi » Pon Máj 29, 2006 11:32 am

dabel píše:
Kris píše:Pocuj..viem o com pises..proste vyzera to tak ze ked v tom clovek sedi, ma pocit ze to taha lepsie..
Neni to ALE LEN ZDANIE? Neni to tak ze objektivne cisla hovoria ze su tam uplne rovnake vysledky z nuly na stovku a podobne?
Akurat citis krutiaci moment ako vacsi "tlak na telo" ale inac to nema ziadny prakticky efekt? Proste ze tie auta jazdia rovnako?

No vravim, chod sa zviezt - 0-100 je jedna vec (tam je u diesla problem, kym nabehne turbo), ale napr. dynamika pri zrychleni 80-120 (pri diesli napr. IV-V, alebo cisto len V; pri benzine III-IV) je tam o niecom inom.


AKOZE WTF?... :koule ... NECHAPEM jak tu mozete porovnat na 5000 príspevkoch diesel s benzinom... Kto chce bicykel nech si kupi naftu ... krutak jak svina a otacky do 3500 kokoz tomu hovorite športova jazda ? . na 3500 otáčkach ? . krista ked chcem trochu športovej jazdy tak by som rad očakával dákych 6000 .. no one ? ... a ne že krúťak ja svina na 2500 otáčkach a nic...

kamarat ma vectru GTS a fkuse mi trepal jaky krutak, hentaky krutak.. tak som ho zviezol cez lafranconi do karlovky, a myslim ze odftedy som uz o jeho krutaku nepocul... :hanged .. ZALEZI aj na tej veci medzi volantom a sedačkou... a dalsie vec co ma vytača je . že.. jak stale niekto hovori jak zošlapne diesel a ide to .. a čo ? .ja podradim a ide to tak isto...

KEd mam poradit motor na starej mazde 6 ..ne ta face lift... tak jedine 2,3i.. PREČO?.. 1.8 je slaby motor na take velke auto... a tie dvojlitre nemaju časovanie ventilov ani premenlivé sanie... čiže žeru tak isto ako 2.3i.. až do faceliftov dali časovanie do všetkých motorov ... tuším.. do 2litrov určite..

a ako som povedal kto chce bicykel, kupi NAFTU.. .. a ten "super" zvuk jak to klepe,, a to žhavenie v zime.. čo ja viem .. BENZIN RULEZZZZ... hovorite si čo chcete... benzin je živy .. nafta ťa sice opre ale myslím že o športovom zážitku z jazdy sa neda hovoriť...

a este poznámka.. ked uz su tie diesle tak dobre na šport .. prečo súú všetky športové autá benzín?. hm .... ??????... pretože každy chce videt ručičku otáčkomeru nad 5000.. a ne 2500 - 3000 .. dedko jazda...

tfuj.. :koule (a teraz čakám ako ma dodrbú zástanci nafty) heheheh... :lol :hura
Mazda 6, 2.3i
Obrázok užívateľa
Hommi
Pisateľ
 
Príspevky: 58
Registrovaný: Pon Mar 13, 2006 11:10 pm
Bydlisko: Bratislava - Petržalka

Poslaťod TomAnt » Pon Máj 29, 2006 12:09 pm

No kaaaamo, to si teda pozriem, ako sa na teba naftari vrhnu, idem si to vychutnat... pockaaaj, uz mam aj pukance.... heh...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod dabel » Pon Máj 29, 2006 12:56 pm

Hommi, uz nehul :lol Nie som zastancom dieslu, som "benzinovy" telom aj dusou, ale diesel ma svoje kvality. Tie sice nespocivaju v sportovej jazde (ano, pre pocity mam este stale benal), ale skor v pohodovom, rychlom a uspornom presune z bodu A do bodu B.

Co sa M6 tyka, pri vypocte predfaceliftovanych motorov si zabudol na diesel, ktory je v M6 naozaj VELMI dobry - ani 1.8 ani 2.0 nemaju ani len najmensiu sancu drzat s dieslom krok.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Sedvo » Pon Máj 29, 2006 1:01 pm

Petr.20-Hans.626 píše:
dabel píše:
Petr.20-Hans.626 píše:Já jsem jednoznačně pro benzín - 1.8 nebo dvoulitr... :hura :suns

Odporucam previest sa benzinom a hned na to presadnut do diesla - ja som pojazdil s 2.0 a vzapati so silnejsim dieslom. 2.0 nie je zly motor, ale nenadchne... z diesla som mal pocit o triedu lepsieho auta (Tomas: nic osobne :lol )

Máš určitě pravdu jenže diesel je od Forda - pak už to není úplně ta pravá Mazda...
Ale co se týče dynamických vlastností a spotřeby tak asi benzín strčí do kapsy.


Tak to ti chci vyvrátit, aspoň myslím diesel určitě není od Forda, ten si mazda vyvíjela sama, je to nástupce DiTD, je tam dáno jenom vstřikování common-rail, samozřejmě lepší turbo atd.
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Lubos1 » Pon Máj 29, 2006 1:49 pm

>>> Hommi >>>
vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody. Ak si porovnas pouzitelny rozsah otacok u dieslov a benzinov, az taky velky rozdiel tam nie je. Mne zabera motor od 1900 do priblizne 4500 otacok, potom sice taha, ale len v sebeobrane :lol . U beznych (nepreplnovanych) 16V benzinov sa motor prebudza niekde pri 3000 otackach a taha do 5500-6000. Takze nieco taha dole, nieco hore.
Niekto vycita dieslom ze su mrtve pod 2000 ot., ale u benzinov to nie je inak, cest vynimkam.
Tato Mazda je moj prvy diesel a posledny asi nebude. Samozrejme netvrdim, ze je dieselova Mazda6 sportove auto, ale to nie je ani s motorom 2.3. Ked sport, tak MPS.
Ak si porovnas zrychlenie z 0 - 100 km/s M6 so 105 kW dieselom a 2.3 benzinom, tak je rozdiel polsekundovy (a to su na trhu lepsie diesle - napr od Hondy, kde je zrychlenie este lepsie).
Maximalka rovnaka, takze (akoze sportove) zazitky mas podobne: akurat ze ty s motorom pistis, s dieslom si brumkas 8-) . Okrem toho na dialnici pri vyssich rychlostiach je rozdiel pocutelny v prospech dieslu, kedze toci o dost menej.
V kazdom pripade nikomu diesel nevnucujem, iba tvrdim, ze som si na diesel zvykol skor ako som cakal a vyhovuje mi. Samozrejme ulohu tu hra aj nizzsia spotreba a vyhodnejsi spätny predaj.
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Doktor » Pon Máj 29, 2006 2:20 pm

Zoran píše: A co je potom Oktavka 1,4ka? :koule


To je omyl prírody, ktorý sa vobec nemal narodiť.
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod Doktor » Pon Máj 29, 2006 2:36 pm

Hommi píše:AKOZE WTF?... :koule ... NECHAPEM jak tu mozete porovnat na 5000 príspevkoch diesel s benzinom... Kto chce bicykel nech si kupi naftu ... krutak jak svina a otacky do 3500 kokoz tomu hovorite športova jazda ? . na 3500 otáčkach ? . krista ked chcem trochu športovej jazdy tak by som rad očakával dákych 6000 .. no one ? ... a ne že krúťak ja svina na 2500 otáčkach a nic...

kamarat ma vectru GTS a fkuse mi trepal jaky krutak, hentaky krutak.. tak som ho zviezol cez lafranconi do karlovky, a myslim ze odftedy som uz o jeho krutaku nepocul... :hanged .. ZALEZI aj na tej veci medzi volantom a sedačkou... a dalsie vec co ma vytača je . že.. jak stale niekto hovori jak zošlapne diesel a ide to .. a čo ? .ja podradim a ide to tak isto...

KEd mam poradit motor na starej mazde 6 ..ne ta face lift... tak jedine 2,3i.. PREČO?.. 1.8 je slaby motor na take velke auto... a tie dvojlitre nemaju časovanie ventilov ani premenlivé sanie... čiže žeru tak isto ako 2.3i.. až do faceliftov dali časovanie do všetkých motorov ... tuším.. do 2litrov určite..

a ako som povedal kto chce bicykel, kupi NAFTU.. .. a ten "super" zvuk jak to klepe,, a to žhavenie v zime.. čo ja viem .. BENZIN RULEZZZZ... hovorite si čo chcete... benzin je živy .. nafta ťa sice opre ale myslím že o športovom zážitku z jazdy sa neda hovoriť...

a este poznámka.. ked uz su tie diesle tak dobre na šport .. prečo súú všetky športové autá benzín?. hm .... ??????... pretože každy chce videt ručičku otáčkomeru nad 5000.. a ne 2500 - 3000 .. dedko jazda...

tfuj.. :koule (a teraz čakám ako ma dodrbú zástanci nafty) heheheh... :lol :hura


Jáááj piči, a toto sa odkiaľ ozýva? Z Fordovho bloku 2,3, ktorému chutí olej viac ako benzín? Keby si mal chlapče benzínové srdce, vedel by si, že poriadny motor nemá valce štyri, ale 6. Inak v podstate aj s niečim sa dá súhlasiť, ale ako celok eee. Čo sa týka športovej jazdy, tá je hlavne o podvozku. Okrem tej hrdzavej hrče, čo mám v profile mám ešte debilnú dieselovú A4. Má quattro a šport. podvozok a na na nej ti viem takú športovú jazdu ukázať, že sa ti z toho hlava zatočí. Vobec nejde o otáčkomer, nestíhal by si ruky na volante prehmatávať pri tých kontrách. Motor má 180 PS a 380 Nm... Už som mal miesto neho objednanú Imrezu STi, ale pri spočítaní nákladov zvíťazil rozum..
Bohužiaľ si sa stal obeťou vlastného sebaklamu, akýsi automobilový dinosaurus, európskemu automobilovému vývoju zkrátka už pekných pár rokov kraľuje diesel a je načase sa s tým zmieriť. Prečo? Je menej citlivý na ťažkú nohu, pri papierovo podobných autách je mi za rovnakú sumu nafta schopná ponúknuť omnoho viac radosti z jazdy, na daný kilometrový nábeh sú priemerné spotreby dlhodobo sympatickejšie.

Keby si si náhodou myslel, že neviem, aký skvelý je tvoj 2,3, tak toto je moj brašule:

Obrázok

A na záver mi ešte dovoľ, aby som ti predstavil budúceho víťaza Le mans:

Obrázok
Obrázok

P.S. Viem si užiť jazdy s oboma typmi motorov. Skús sa trošku menej polarizovať, prospeje ti to. Mám jednu čerstvú skúsenosť, ktorú možem doporučiť na začiatok: BMW 535d.
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod Hommi » Pon Máj 29, 2006 3:08 pm

:kecy :kecy :kecy :kecy hehehehe.. sa mi lubi ako sa naftaci chytili..

pozri mne je uplne jedno co mas pod kapotou.. JA VAM NA NAFTAKY SEREM.. chapes ? .....
a nebavim sa na tuto temu uz... KLEPTE SI NA SVETLACH, A ŽHAVTE SI V ZIME KOLKO CHCETE...

mam v pičizzz chapes ? ......

MILUJEM SMRAD SPALENEHO BENZIINU.. hahahahahaha... :lol :lol :lol :lol :lol :lol ... a s tym audi sa radsej nechval.. AUDI PRE MNA NENI AUTOMOBILKA... nenavidim snobske znacky BMW, mercedes a AUDI..... tfuj... :kecy :kecy :kecy

papap dochtor... do žhavenia priatelia.. :lol :lol :lol
Mazda 6, 2.3i
Obrázok užívateľa
Hommi
Pisateľ
 
Príspevky: 58
Registrovaný: Pon Mar 13, 2006 11:10 pm
Bydlisko: Bratislava - Petržalka

Poslaťod Doktor » Pon Máj 29, 2006 3:13 pm

Hommi píše::kecy :kecy :kecy :kecy hehehehe.. sa mi lubi ako sa naftaci chytili..

pozri mne je uplne jedno co mas pod kapotou.. JA VAM NA NAFTAKY SEREM.. chapes ? .....
a nebavim sa na tuto temu uz... KLEPTE SI NA SVETLACH, A ŽHAVTE SI V ZIME KOLKO CHCETE...

mam v pičizzz chapes ? ......

MILUJEM SMRAD SPALENEHO BENZIINU.. hahahahahaha... :lol :lol :lol :lol :lol :lol ... a s tym audi sa radsej nechval.. AUDI PRE MNA NENI AUTOMOBILKA... nenavidim snobske znacky BMW, mercedes a AUDI..... tfuj... :kecy :kecy :kecy

papap dochtor... do žhavenia priatelia.. :lol :lol :lol


No a mne sa zase páči, aké pekné zvieratko sa nám sem dostalo. Asi si ho zatvorim do klietočky. Ďalej pozor na hláskovanie - sme tu obaja Doktor aj dochtor. Ten druhý do teba nerýpe, mohol by sa nahnevať. Svojími príspevkami si definitívne potvrdil iba jedno - o autách vieš veľké hovno. Skoro ako ja, ale ešte o trochu menej. Myslím, že ďalšia diskusia je bezpredmetná.

P.S. Mám pod kapotou 2,0 V6, to znamená motor, nie nejaký chorý štvorvalec, ktorý funguje systémom náhodných výbuchov.
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod Hommi » Pon Máj 29, 2006 3:35 pm

tak tym padom sa odspravedlnujem tomu ktory nerypal.. :pray (mate tie niky podobne kto to ma lúštiť) :ha: .. a dalsia vec.. mas pravdu. neviem o strojoch "nic......" "uplne nic"....

s pozdravom strojny inžinier...

nemienim sa bavit na túto temu.. CAU....... a MAJ SI POD KAPOTOU CO CHCES.... :hanged
Mazda 6, 2.3i
Obrázok užívateľa
Hommi
Pisateľ
 
Príspevky: 58
Registrovaný: Pon Mar 13, 2006 11:10 pm
Bydlisko: Bratislava - Petržalka

Poslaťod Lubos1 » Pon Máj 29, 2006 3:39 pm

Hommi píše:...KLEPTE SI NA SVETLACH, A ŽHAVTE SI V ZIME KOLKO CHCETE...
MILUJEM SMRAD SPALENEHO BENZIINU.. hahahahahaha... :lol :lol :lol :lol :lol :lol ... a s tym audi sa radsej nechval.. AUDI PRE MNA NENI AUTOMOBILKA... nenavidim snobske znacky BMW, mercedes a AUDI..... tfuj... :kecy :kecy :kecy
papap dochtor... do žhavenia priatelia.. :lol :lol :lol

Ja nemilujem ziadny smrad. Okrem toho sa na svetlach neklepem, a v zime mi to pri najvacsich mrazoch zhavilo max. 3 sekundy, normalne to ani neregistrujem.
Si chlape divny, ak nenavidis nejake automobilky :ha:
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Doktor » Pon Máj 29, 2006 4:27 pm

Hommi píše:(mate tie niky podobne kto to ma lúštiť)

Doktor vs. dochtor - to je jednoduche:

K toto je k
CH toto je ch

Hommi píše: .. a dalsia vec.. mas pravdu. neviem o strojoch "nic......" "uplne nic"...
s pozdravom strojny inžinier...

Je smutne, ked to co ty tvrdi strojny inzinier...

Hommi píše:nemienim sa bavit na túto temu.. CAU

Ak si dobre vsimas, uz peknu chvilu tu diskutujes sam so sebou, neschopny pripustit akykolvek iny argument okrem tvojej vlastnej zaslepenosti. (chapem ale, ze benzin v ociach stipe...) Proste hotovy Brouk Pytlik, vsechno vi, vsude byl, od vseho ma klice...


P.S. O mna starosti mat nemusis, snazim sa mat pod kapotou vzdy to, co chcem, a sice sestvalec, nie R4 s rotujucim zelezom na vyvazovacom hriadeli.
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

PredchádzajúciĎalší

Späť na Tipy a triky...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť