Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Mazda 6 na benzin nebo nafta?

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

Poslaťod TomAnt » Str Mar 01, 2006 1:36 pm

Lubos1 píše:... a v buducnosti sa bude na kopance typicke pre TDI bude iba spominat, najma ked aj VW prechadza na CR technologiu.

Kopance vyriesia automaticke prevodovky v kazdom aute... buducnost je jasne, buducnost je automat...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Kris » Str Mar 01, 2006 1:43 pm

Lubos1 píše:
Kris píše:To ze citis len brutal velky tlak ale auto sa aj tak skoro nehybe

Ten tlak asi vyvolava ten pohyb auta, takze sa asi hybe :ha:
Otazka je, kolko asi trva. Mal som moznost sa previezt v BMW 530d - a nielenze som motor skoro nepocul, ale tahal od 1800 do 4 500 bez kopancov a absolutne plynule, bez kopancov. K plynulemu tahu sa blizi uz dost dieselovych motorov a v buducnosti sa bude na kopance typicke pre TDI bude iba spominat, najma ked aj VW prechadza na CR technologiu.


Ale aky ma zmysel dosahovat na maly casovy moment obrovsky tlak na telo?..cize nejake silne zrychlenie..ked trva len 10tiny sekundy ale pocit v bruchu trva sekundy? Co z toho ze chvilu, velmi malu chvilu, a ta je presne ked sa auto zacne hybat, cize prechod zo statia do pohybu, tak tu chvilu to ma velke zrychlenie? Ja nehovorim o casovom intervale ked na dialnici niekeho predbehnes a cele to trva dajme tomu 6 sekund..ja hovorim o "momente."..o chvilke..ke zacne zaberat spojka..
Kua nikto nerozumie co tu pisem :roll ..mam taky dojem ze vobec..
Je to presne ten rozdiel medzi energiou-silou ktora na predmet iba posobi..ale netaha ho a nadruhej strane tou , ktora uz ho potiahne...to o com hovorim je teda to, ze mam pocit ze pri spusteni spopjky na mna akoby posobila obrovska sila pritom efekt je taky ze sme sa ledva pohli..pritom pohnut sa da aj s ovela mensim pretazenim. Prispievaju k tomu aj dementne sedacky ktore nekompenzuju tahove sily na auto a clovek tak naplno citi co sa deje..proste su malo pruzne.
Spominate tu nejake diery a podobne..ale to vobec nie je to o com hovorim..vtedy sa uz auto daaavno hybe..ja hovorim o rozbiehani. alebo prudkej zmene rychlosti.
Obrázok užívateľa
Kris
VIP 2008
 
Príspevky: 6765
Registrovaný: Pon Aug 16, 2004 9:41 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod martin323 » Str Mar 01, 2006 1:54 pm

tomant zrejme to meraju na najvyssiom stupni inak je to pakovina

kris ja viem co myslis, ty myslis rychly narast vykonu ktory sa uz dalej nestupnuje :hanged
mazda 6 gy 2.0 mzr-cd
mazda 323 bj 1.6 sedan
Obrázok užívateľa
martin323
VIP 2009
 
Príspevky: 491
Registrovaný: Štv Mar 17, 2005 9:49 pm
Bydlisko: ba

Poslaťod dabel » Str Mar 01, 2006 1:57 pm

TomAnt píše:Z tej tabulky Ford motorov ma zaujalo toto

1.8i Duratec HE (110 k) 179 10,9 5,6 7,5 195 11,6 15,2

2.0 Duratorq TDCi (115 k) 148 7,8 4,4 5,6 197 10,8 10,7
2.0 Duratorq TDCi (115 k)M6 151 7,8 4,7 5,7 200 10,8 16,5

Cize vykonovo porovnatelny benzin s dizlom... ale co to, pruzne zrychlenie ma lepsie benzin ako dizel s tou 6 stupnovou prevodovkou manualnou? Hm?

Tak tu nam do toho vstupuje VELMI dolezita vec pre dynamiku a pruzne zrychlenie na konkretnom stupni a to sprevodovanie. S tym 115k TDCi som nieco pojazdil (TomAnt: ma to Martin K.) a tak sestka je tam asi najtazsia, aku som kedy videl - nastup turba (2000rpm) sa dostavi v cca. 120km/h....
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod dabel » Str Mar 01, 2006 1:59 pm

Kris píše:Ale aky ma zmysel dosahovat na maly casovy moment obrovsky tlak na telo?..cize nejake silne zrychlenie..ked trva len 10tiny sekundy ale pocit v bruchu trva sekundy?

Ja neviem Kris co myslis - chapem pocit z vytahu, ale to sa neda na toto aplikovat. Ten zatah netrva desatinu sekundy, ten zatah trva dost dlho - narp. niekolko sekund, ktore napr. stacia na predbehnutie kamiona na okreske - a to je prave situacia, pri ktorej je potrebny maximalny zatah a nie nejake ledabole "radoby linearne" zvysovanie vykonu.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod dabel » Str Mar 01, 2006 2:02 pm

TomAnt píše:
Lubos1 píše:... a v buducnosti sa bude na kopance typicke pre TDI bude iba spominat, najma ked aj VW prechadza na CR technologiu.

Kopance vyriesia automaticke prevodovky v kazdom aute... buducnost je jasne, buducnost je automat...

Pletieme jablcka s hrustickami? "Kopanec" je nastup turba, ktory musi kazdy turbomotor prekonat, ked sa dostava do otacok. Napr. pri rychlejsom rozbehu (kickdown pri automate) sa to stane tak ci tak, nezavisle od prevodovky... Skor si myslim, ze vyriesenie turbodiery bude spocivat v sekvencnom preplnovani, tak, ako to ma napr. BMW 535d (jedno male turbo pre nizke otacky - roztoci sa pri 1000rpm a jedno velke pre stredne a vysoke otacky).
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod martin323 » Str Mar 01, 2006 2:04 pm

a preco sa tak deje? dovolil som si pouzit tieto grafy, ale tak tie priebehy to vystihuju co sa presne deje

benzin
http://www.cimbu.cz/sk/images/grafy/22.jpg

nafta
http://www.cimbu.cz/sk/images/grafy/37.jpg
mazda 6 gy 2.0 mzr-cd
mazda 323 bj 1.6 sedan
Obrázok užívateľa
martin323
VIP 2009
 
Príspevky: 491
Registrovaný: Štv Mar 17, 2005 9:49 pm
Bydlisko: ba

Poslaťod dabel » Str Mar 01, 2006 2:06 pm

TomAnt píše:OKi, takze porovnaval si tieto dva konkretne motory, ale stale tvrdis ze je tam rozdiel triedy?

Samozrejme - to sa snazim cely cas povedat. Ale treba to osobne skusit a tesne po sebe. Teoreticke reci su pekne, prax je ale o dost krajsia :lol
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Lobo » Str Mar 01, 2006 4:43 pm

clovek tu den neni a hned je tu pribydou 2 stranky :lol

jinak porovnavat benzin x nafta na rychlostni stupne je docela kravina a hlavne nepresny...

nejpresnejsi by bylo jet rekneme na kroutak 150nm kdyz maji oba motory, na rychlosti treba 3 a 4 (protoze sladit naftu+benzin na jeden rychlostni stupen proste nejde) a zacit akcelerovat..

Ovsem to bychom museli porovnavat i preplnovanej benzin x preplnovany nafte. Zkuste porovnat nejakej benzin s turbem x naftu v turbu se stejnym vykonem a uvidi se :o)

ad. turbodira... krom vyuziti 2 turb (coz pro auto v serii je blbost), se da vyuzit i BOV, ktery neustale roztaci lopatky turba pri prerazovani a neuzavira tlak v systemu.. ceny jsou nekde od 2t nahoru, ale tohle se vyplati jen u benzinu, u nafty je efekt dost spornej :)
Obrázok užívateľa
Lobo
Komunikátor
 
Príspevky: 562
Registrovaný: Ned Jan 29, 2006 9:53 pm
Bydlisko: Praha/Mlada Boleslav

Poslaťod dabel » Str Mar 01, 2006 4:45 pm

Lobo píše:jinak porovnavat benzin x nafta na rychlostni stupne je docela kravina a hlavne nepresny...

:tlesk: Presne tak. A nechapem, preco sa toho novinari tak krcovite drzia...
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod TomAnt » Str Mar 01, 2006 5:05 pm

Lobo píše:Ovsem to bychom museli porovnavat i preplnovanej benzin x preplnovany nafte. Zkuste porovnat nejakej benzin s turbem x naftu v turbu se stejnym vykonem a uvidi se :o)

Heh, len akonahle das k benzinu turbo, tak ten vykon oproti nafte s turbom ide zasa niekam inde... takze porovnanie je prakticky nemozne :)
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Lobo » Str Mar 01, 2006 8:54 pm

TomAnt píše:
Lobo píše:Ovsem to bychom museli porovnavat i preplnovanej benzin x preplnovany nafte. Zkuste porovnat nejakej benzin s turbem x naftu v turbu se stejnym vykonem a uvidi se :o)

Heh, len akonahle das k benzinu turbo, tak ten vykon oproti nafte s turbom ide zasa niekam inde... takze porovnanie je prakticky nemozne :)


proto sem rikal co nejvic se stejnym vykonem (a nej-idealneji vahou, objemem, prevodovymi stupni,stejna vlhkost vzduchu, stejny tlak v pneu, stejnym objemem paliva v nadrzi, stejnym vybavenim, stejnou vahou ridice atd...) tak bych to zacal povazovat mozna za "presnejsi" porovnani...

rekneme mazda 323 BF GTX 140ps x kokta s 150semikama.. ale zase nam nehraje objem :skler

takze bych to videl na koktavku 1.8T 150ps x kokta 1.9 TDI ale poladena podle brzdy na 150ps (zadnej "chiptuning" ale pravej tuning) a pak by se videlo jak by to dopadlo..

Rozjeto na max. Nm a zacit akcelerovat/decelerovat....

to by mne zajimalo :o)
Obrázok užívateľa
Lobo
Komunikátor
 
Príspevky: 562
Registrovaný: Ned Jan 29, 2006 9:53 pm
Bydlisko: Praha/Mlada Boleslav

Poslaťod 323.Hans.626 » Ned Mar 05, 2006 1:05 pm

Doktor píše:
Petr.20-Hans.626 píše:EE na vrakáč EE já se za svou Mazdu rozhodně nestydím.... A mimochodem BéÁčko je taky super vozidlo pokud vím a to mi dá zapravdu i Lobo. :tlesk: :tlesk: :tlesk: :tlesk: :tlesk: :o)


Ale klídek, samozřejmě, že jsem to tak nemyslel (i když pár vraků by se tady našlo :spik2 ). Mimochodem mám taky BA. Věta typu nafta patří do kamen vypovídá o dvou věcech: buď se dobrým dieselu ještě nesvezl, nebo to s ním neumí. Jsou to dva diametrálně odlišné světy, v době kdy jsem jezdil s BA, jsem měl stejný názor. Nicméně člověk se učí vlastními chybami.

Nebooj já sem úplně v klidu.. :lol :lol :lol :tlesk: :suns
MAZDAKLAM JE SEKTA a já rozhodně žádnou sektu NEPODPORUJI :nene
Obrázok užívateľa
323.Hans.626
VIP 2008
 
Príspevky: 2898
Registrovaný: Štv Dec 15, 2005 9:52 am
Znalosť automobilov: 9. Dokážem vám pomôcť s takmer akýmkoľvek problémom týkajúcim sa Mazdy.

Poslaťod Stevqo » Ned Máj 28, 2006 12:49 pm

Pekny den. Momentalne sa chystame kupit nove auto (teraz mame Xsara 1.4i) a jednym z vaznych kandidatov je aj Mazda6 s 1.8 16V 120k motorom vo vybave Comfort, teda zaklad, ale slusny. Co hovorite na tento motor ?
Stevqo
 

Poslaťod Doktor » Ned Máj 28, 2006 10:17 pm

Stevqo píše: Co hovorite na tento motor ?


Pre dochodcov.
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

PredchádzajúciĎalší

Späť na Tipy a triky...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Google [Bot] a 1 hosť