Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Mazda 6 na benzin nebo nafta?

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

Poslaťod dabel » Str Mar 01, 2006 12:04 pm

Kris píše:Pocuj..viem o com pises..proste vyzera to tak ze ked v tom clovek sedi, ma pocit ze to taha lepsie..
Neni to ALE LEN ZDANIE? Neni to tak ze objektivne cisla hovoria ze su tam uplne rovnake vysledky z nuly na stovku a podobne?
Akurat citis krutiaci moment ako vacsi "tlak na telo" ale inac to nema ziadny prakticky efekt? Proste ze tie auta jazdia rovnako?

No vravim, chod sa zviezt - 0-100 je jedna vec (tam je u diesla problem, kym nabehne turbo), ale napr. dynamika pri zrychleni 80-120 (pri diesli napr. IV-V, alebo cisto len V; pri benzine III-IV) je tam o niecom inom.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Kris » Str Mar 01, 2006 12:06 pm

dabel píše:
Kris píše:Pocuj..viem o com pises..proste vyzera to tak ze ked v tom clovek sedi, ma pocit ze to taha lepsie..
Neni to ALE LEN ZDANIE? Neni to tak ze objektivne cisla hovoria ze su tam uplne rovnake vysledky z nuly na stovku a podobne?
Akurat citis krutiaci moment ako vacsi "tlak na telo" ale inac to nema ziadny prakticky efekt? Proste ze tie auta jazdia rovnako?

No vravim, chod sa zviezt - 0-100 je jedna vec (tam je u diesla problem, kym nabehne turbo), ale napr. dynamika pri zrychleni 80-120 (pri diesli napr. IV-V, alebo cisto len V; pri benzine III-IV) je tam o niecom inom.


Ale hovoris zahmlene..oazka je jasna..ma to auto VACSIE ZRYCHLENIE? Cize presuvam sa s tym istym objemom rychlejsie?

Cize ked idu oba 80 ..tak diesel tu 120 ma skorej?

A este filozoficka otazka...Nenmalo by to byt tak ze auto by malo byt super rychle ,zrychlovat jak blesk..ale plynulo, nie tak aby som mal v bruchu 10G?
Obrázok užívateľa
Kris
VIP 2008
 
Príspevky: 6765
Registrovaný: Pon Aug 16, 2004 9:41 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod dabel » Str Mar 01, 2006 12:19 pm

Kris píše:Ale hovoris zahmlene..oazka je jasna..ma to auto VACSIE ZRYCHLENIE? Cize presuvam sa s tym istym objemom rychlejsie?

Cize ked idu oba 80 ..tak diesel tu 120 ma skorej?

A este filozoficka otazka...Nenmalo by to byt tak ze auto by malo byt super rychle ,zrychlovat jak blesk..ale plynulo, nie tak aby som mal v bruchu 10G?

Nehovorim zahmlene, hovorim dost jasne :lol Chyba je mozno na strane prijimaca - ale kedze si to pochopil spravne, tak asi ani to nie :lol Ano, "lepsia dynamika" znamena, ze diesel dosiahne cielovu rychlost skor ako benzin.
ad filozoficka otazka: spravne auto ma plynulo zrychlovat ako blesk :lol Proste v pripade potreby ma mat vykon okamzite k dispozicii, aby si mohol pridanim vykluckovat z krizovej situacie (ano, prave preto mam 2.4i :lol ).
Inak pre dynamiku auta nie je ani tak celkom podstatny maximalny vykon - to je len staticka hodnota, lokalne maximum vykonovej krivky dosiahnute v urcitych otackach. Zaujimavejsi je priebeh vykonovej krivky.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Kris » Str Mar 01, 2006 12:26 pm

dabel píše:
Kris píše:Ale hovoris zahmlene..oazka je jasna..ma to auto VACSIE ZRYCHLENIE? Cize presuvam sa s tym istym objemom rychlejsie?

Cize ked idu oba 80 ..tak diesel tu 120 ma skorej?

A este filozoficka otazka...Nenmalo by to byt tak ze auto by malo byt super rychle ,zrychlovat jak blesk..ale plynulo, nie tak aby som mal v bruchu 10G?

Nehovorim zahmlene, hovorim dost jasne :lol Chyba je mozno na strane prijimaca - ale kedze si to pochopil spravne, tak asi ani to nie :lol Ano, "lepsia dynamika" znamena, ze diesel dosiahne cielovu rychlost skor ako benzin.
ad filozoficka otazka: spravne auto ma plynulo zrychlovat ako blesk :lol Proste v pripade potreby ma mat vykon okamzite k dispozicii, aby si mohol pridanim vykluckovat z krizovej situacie (ano, prave preto mam 2.4i :lol ).
Inak pre dynamiku auta nie je ani tak celkom podstatny maximalny vykon - to je len staticka hodnota, lokalne maximum vykonovej krivky dosiahnute v urcitych otackach. Zaujimavejsi je priebeh vykonovej krivky.


Chapem..co som tym chcel este povedat ze napriklad..aj ked je to benzin tusim..keby si mal porovnat Tgalovu mazdu..a mojho Xedosa..u Tgalu som uz zacinal citit ze pri zabere niekdy mi zacne byt zle..proste strasne silny (pre mna subjektivne ) krutiaci moment a citis strasne tu gravitaciu v zaludku..ma on rychlejsie auto ale realne?
Inac podla mna do toho prispieva aj tato nova dementa moda robit tvrde sedacky ..vobec nechapem preco..potom je to vnutri tvrde na zadok a viac citis kazdy zatah.
Obrázok užívateľa
Kris
VIP 2008
 
Príspevky: 6765
Registrovaný: Pon Aug 16, 2004 9:41 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod dabel » Str Mar 01, 2006 12:29 pm

Kris píše:Chapem..co som tym chcel este povedat ze napriklad..aj ked je to benzin tusim..keby si mal porovnat Tgalovu mazdu..a mojho Xedosa..u Tgalu som uz zacinal citit ze pri zabere niekdy mi zacne byt zle..proste strasne silny (pre mna subjektivne ) krutiaci moment a citis strasne tu gravitaciu v zaludku..ma on rychlejsie auto ale realne?
Inac podla mna do toho prispieva aj tato nova dementa moda robit tvrde sedacky ..vobec nechapem preco..potom je to vnutri tvrde na zadok a viac citis kazdy zatah.

Hehe no tak to potom neviem :lol , ale v diesli by Ti asi bolo nevolno. Ten odpich tam je naozaj o dost lepsi ako v benzinovej variante (ja to zase oblubujem).
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod TomAnt » Str Mar 01, 2006 12:43 pm

dabel píše:
Kris píše:Chapem..co som tym chcel este povedat ze napriklad..aj ked je to benzin tusim..keby si mal porovnat Tgalovu mazdu..a mojho Xedosa..u Tgalu som uz zacinal citit ze pri zabere niekdy mi zacne byt zle..proste strasne silny (pre mna subjektivne ) krutiaci moment a citis strasne tu gravitaciu v zaludku..ma on rychlejsie auto ale realne?
Inac podla mna do toho prispieva aj tato nova dementa moda robit tvrde sedacky ..vobec nechapem preco..potom je to vnutri tvrde na zadok a viac citis kazdy zatah.

Hehe no tak to potom neviem :lol , ale v diesli by Ti asi bolo nevolno. Ten odpich tam je naozaj o dost lepsi ako v benzinovej variante (ja to zase oblubujem).

He he, vidis, a Gretke sa napriklad nepacil moj styl jazdenia na GDcku, proste prudke pustanie spojky za ucelom odpichov :) Teraz si celkom pochvaluje...

Este k tomu pretazeniu atd... moj Xedos tiez zrychluje stylom ako pisal Kris, proste plynulo, aj ked samozrejme ten brut tah je tam citit jak sfin, ale skratka je ten tah plynuly od 1000 rpm az po nejakych 5000, proste pocitovo je to skoro rovnake...

Ono ano, dynamicke zrychlenie z 80-120 ma asi urcite lepsie dizel ako benzin... ale zasa... zalezi na style jazdy vodica... ked som jazdil na GDcku a PREDPOKLADAL som ze MOZE nastat krizova situacia, alebo ze BUDEM POTREBOVAT predbiehat, tak som tam proste tu 3ku nechal zaradenu aj pri 100 km/h. No chcel by som to vidiet (teraz vazne), ako by dopadlo dynamicke zrychlovanie z 80 na 120 u mojho byvaleho GD so zaradenou 3kou, vs. barsaky dizel bratm... rozumies ty co ja chapem? Stale je to o vodicovi...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod dabel » Str Mar 01, 2006 12:53 pm

TomAnt píše:Ono ano, dynamicke zrychlenie z 80-120 ma asi urcite lepsie dizel ako benzin... ale zasa... zalezi na style jazdy vodica... ked som jazdil na GDcku a PREDPOKLADAL som ze MOZE nastat krizova situacia, alebo ze BUDEM POTREBOVAT predbiehat, tak som tam proste tu 3ku nechal zaradenu aj pri 100 km/h. No chcel by som to vidiet (teraz vazne), ako by dopadlo dynamicke zrychlovanie z 80 na 120 u mojho byvaleho GD so zaradenou 3kou, vs. barsaky dizel bratm... rozumies ty co ja chapem? Stale je to o vodicovi...

No vsak ohladom toho zrychlenia 80-120 som myslel plne vyuzitie moznosti auta, nie ako ti k.k.tkovia motoristicki novinari, co trapia benzin na patku... Proste na benzine podradis na III a ide sa - na diesli nechas V. A v tomto pripade tvrdim, ze diesel M6 120k utecie M6 1.8i 120k. Toto vsjo, co som chcel povedat - porovnaval som tieto KONKRETNE dva motory v rovnakom aute (popripade 2.0i a 100kW diesel v M6). A samozrejme aj viem, ze napr. pri rovnakej situacii zdrhne 115k benzinove GFko 110k TDIcku v Ochcafke (tiez vyskusane parkrat :lol )
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod dabel » Str Mar 01, 2006 12:56 pm

TomAnt píše:Este k tomu pretazeniu atd... moj Xedos tiez zrychluje stylom ako pisal Kris, proste plynulo, aj ked samozrejme ten brut tah je tam citit jak sfin, ale skratka je ten tah plynuly od 1000 rpm az po nejakych 5000, proste pocitovo je to skoro rovnake...

No ked nepotrebujes zrychlovat na maximum, tak proste stlacis plynovy pedal menej a voila - zrychluje to rovnako plynule ako Xedos... :lol Neviem, co riesite tou plynulostou - ak turbodieru, tak ta je vlastna kazdemu turbomotoru (benzinu alebo dieslu) uz z principu fungovania. Ale z Krisovho prispevku som mal pocit, ze ho "desi prudke zrychlenie", co trosku nedokazem pochopit :lol
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Kris » Str Mar 01, 2006 1:07 pm

dabel píše:
TomAnt píše:Este k tomu pretazeniu atd... moj Xedos tiez zrychluje stylom ako pisal Kris, proste plynulo, aj ked samozrejme ten brut tah je tam citit jak sfin, ale skratka je ten tah plynuly od 1000 rpm az po nejakych 5000, proste pocitovo je to skoro rovnake...

No ked nepotrebujes zrychlovat na maximum, tak proste stlacis plynovy pedal menej a voila - zrychluje to rovnako plynule ako Xedos... :lol Neviem, co riesite tou plynulostou - ak turbodieru, tak ta je vlastna kazdemu turbomotoru (benzinu alebo dieslu) uz z principu fungovania. Ale z Krisovho prispevku som mal pocit, ze ho "desi prudke zrychlenie", co trosku nedokazem pochopit :lol


Ja nemam s prudkym zrychlenim ziadny problem.

Problem mam s charakteristikou..Je o to iste ako vo vytahoch..Ten uplny zaciatok drahy..proste prvych 0.5 sekund..da sa to zpravit tak ze mas zataz dajme tomu 1 G ale da sa to spravit aj tak ze 5 G...trepem dve na tri s tymi G ale na ilustraciu to posluzi..prakticky prinos toho 5G je vsak velmi otazky..pretoze za pol skeundy prejde hovno drahu. ..akurat citis tlaky na tele..proste nemam rad extremne pretazenie.. proste ide o to ze oba vytahu dojdu za ten isty cas..alebo auta..avsak pri prvom som nevyplul zaludok pretoze pocas celeho zrychlenia to G nepresiahne nejaku unosnu hodnotu...snad ste ma pochopili .. :skler
Obrázok užívateľa
Kris
VIP 2008
 
Príspevky: 6765
Registrovaný: Pon Aug 16, 2004 9:41 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Kris » Str Mar 01, 2006 1:08 pm

dabel píše:
TomAnt píše:Este k tomu pretazeniu atd... moj Xedos tiez zrychluje stylom ako pisal Kris, proste plynulo, aj ked samozrejme ten brut tah je tam citit jak sfin, ale skratka je ten tah plynuly od 1000 rpm az po nejakych 5000, proste pocitovo je to skoro rovnake...

No ked nepotrebujes zrychlovat na maximum, tak proste stlacis plynovy pedal menej a voila - zrychluje to rovnako plynule ako Xedos... :lol Neviem, co riesite tou plynulostou - ak turbodieru, tak ta je vlastna kazdemu turbomotoru (benzinu alebo dieslu) uz z principu fungovania. Ale z Krisovho prispevku som mal pocit, ze ho "desi prudke zrychlenie", co trosku nedokazem pochopit :lol



To ze citis len brutal velky tlak ale auto sa aj tak skoro nehybe..a potom sa pohne konecne..
malo by to byt tak ze necitis ziadny tlak, auto sa pohne jazdna draha aj charakteristike vsetkeho je rovnaka ..az na to ze si nevyplul zaludok.
Obrázok užívateľa
Kris
VIP 2008
 
Príspevky: 6765
Registrovaný: Pon Aug 16, 2004 9:41 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod martin323 » Str Mar 01, 2006 1:20 pm

ford tu ma celkom pekne spracovanu zrychlenie a pruznost svojich motorov
http://www.ford.sk/?i-20menuid=218

kris podla mna myslel, ze ked ta to kopne na par sekund tak mas pocit ze ides rychlejsie.
na benzine predsa len tahas od 3000 do 6000 vcelkom dobrom tempe, kdezto dizel ti to da od 2 do 3.5 tisica, krivka je proste plynulejsia pri benzine

ale ako uz bolo spominane na dizli ides 5 aby si sa vyrovnal na benzine ides 3,osobne som ponahanal uz dizlov dost, riesite tu iba ze pocit s dizla je lepsii
mazda 6 gy 2.0 mzr-cd
mazda 323 bj 1.6 sedan
Obrázok užívateľa
martin323
VIP 2009
 
Príspevky: 491
Registrovaný: Štv Mar 17, 2005 9:49 pm
Bydlisko: ba

Poslaťod Lubos1 » Str Mar 01, 2006 1:22 pm

Otazka je, co komu vyhovuje. Papierove udaje su jasne a mozu sa jemne menit zabehom. Jazdenie je aj o pocitoch a ja mam z diesla lepsi pocit. Doteraz som mal 2 benziny, teraz diesel a pri nom uz ostanem. Samozrejme ide aj o spotrebu, ale nie je to az take podstatne. Doteraz som nemal problem s tym, ze by mi nestacil rozsah pouzitelnych otacok a to som s M6 uz najazdil 50t km za rok a pol a nesetrim to. Bezne jazdim od 1600 otacok vyssie a viem, ze turbo zabera okolo 2000, takze podradit musim aj ja v takomto pripade :lol
Takze mam 5.prev.stupen, vidim, ze treba predbiehat 3-4 auta, dam za 4, plyn na podlahu a kym mam 4 - 4,5t otacok, som uz davno vpredu. Prevodovka - hlavne stupne 4, 5 su pomerne tazke.

Ja to skor vidim tak, ze benzin taha hore (16V-bez kompresora), diesel dole.
Takze ci to mne taha od 2-4,5t otacok a niekomu s benzinom od 3,5-6t otacok, je to v podstate jedno (podobne rozsah).
Ked som mal pozicanu M3 Sport 2.0, behal som iba po meste, tak som mal pocit, ze mam Fabiu HTP. Nesnazil som sa ani jazdit ako s dieselom, ale do 4000 to vobec neslo. Potom ano, ale aby som behal po meste so zaradenou dvojkou sa mi zda divne.

Niekto rad motor toci, ja ho tocit nemusim, pocit je podobny - akurat pri nizsich otackach. Predajca u Hondy mi napr, tvrdil, ze 2,2 diesel v pohode stiha 2,4 benzin po 160-170 km, potom ma samozrejme benzin navrch. Diesel od Hondy som skusal a celkom mu verim. Je to asi prvy diesel, ktory nemal turbo dieru, resp. minimalnu a vazne skoro benzinovu charakteristiku, tahal skoro do 5t otacok.
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod TomAnt » Str Mar 01, 2006 1:31 pm

dabel píše:
TomAnt píše:Ono ano, dynamicke zrychlenie z 80-120 ma asi urcite lepsie dizel ako benzin... ale zasa... zalezi na style jazdy vodica... ked som jazdil na GDcku a PREDPOKLADAL som ze MOZE nastat krizova situacia, alebo ze BUDEM POTREBOVAT predbiehat, tak som tam proste tu 3ku nechal zaradenu aj pri 100 km/h. No chcel by som to vidiet (teraz vazne), ako by dopadlo dynamicke zrychlovanie z 80 na 120 u mojho byvaleho GD so zaradenou 3kou, vs. barsaky dizel bratm... rozumies ty co ja chapem? Stale je to o vodicovi...

No vsak ohladom toho zrychlenia 80-120 som myslel plne vyuzitie moznosti auta, nie ako ti k.k.tkovia motoristicki novinari, co trapia benzin na patku... Proste na benzine podradis na III a ide sa - na diesli nechas V. A v tomto pripade tvrdim, ze diesel M6 120k utecie M6 1.8i 120k. Toto vsjo, co som chcel povedat - porovnaval som tieto KONKRETNE dva motory v rovnakom aute (popripade 2.0i a 100kW diesel v M6). A samozrejme aj viem, ze napr. pri rovnakej situacii zdrhne 115k benzinove GFko 110k TDIcku v Ochcafke (tiez vyskusane parkrat :lol )


OKi, takze porovnaval si tieto dva konkretne motory, ale stale tvrdis ze je tam rozdiel triedy?
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Lubos1 » Str Mar 01, 2006 1:31 pm

Kris píše:To ze citis len brutal velky tlak ale auto sa aj tak skoro nehybe

Ten tlak asi vyvolava ten pohyb auta, takze sa asi hybe :ha:
Otazka je, kolko asi trva. Mal som moznost sa previezt v BMW 530d - a nielenze som motor skoro nepocul, ale tahal od 1800 do 4 500 bez kopancov a absolutne plynule, bez kopancov. K plynulemu tahu sa blizi uz dost dieselovych motorov a v buducnosti sa bude na kopance typicke pre TDI bude iba spominat, najma ked aj VW prechadza na CR technologiu.
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod TomAnt » Str Mar 01, 2006 1:34 pm

Z tej tabulky Ford motorov ma zaujalo toto

1.8i Duratec HE (110 k) 179 10,9 5,6 7,5 195 11,6 15,2

2.0 Duratorq TDCi (115 k) 148 7,8 4,4 5,6 197 10,8 10,7
2.0 Duratorq TDCi (115 k)M6 151 7,8 4,7 5,7 200 10,8 16,5

Cize vykonovo porovnatelny benzin s dizlom... ale co to, pruzne zrychlenie ma lepsie benzin ako dizel s tou 6 stupnovou prevodovkou manualnou? Hm?
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

PredchádzajúciĎalší

Späť na Tipy a triky...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť