Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Klínový řemen

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

Klínový řemen

Poslaťod whitex » Ned Dec 18, 2005 1:11 am

Čau lidi...
Potřeboval bych poradit...
Pískání v motoru - šlo to od altíku, nebo možná od vodní pumpy, vlhledem k tomu, že vod. pumpa je nedávno měněná - za novou - a vlhledem k tomu, že klíňák jsem poměrně nedávno dopínal, tak podezření padlo na ložisko v altíku... Příznaky se projevovaly už delší dobu, ale posl. dobou to už bylo dost hlasité, takže návštěva známýho mechanika, byla na místě... Ten se zasmál a řek mi ať si dopnu klíňák. Jenže ten je dopnutej, tak mi poradil, ať na něj stříknu silikon....
- Pomohlo to, jenže jen asi na den... Druhý den to samý, ale né tak hlasitý, takže sem volil osvědčenou metodu - silikon - a tentokrát pořádně... Samozřejmě to opět pomohlo, ale asi na 30 minut...
Teď to píská asi nejvíc, asi sem to s tím silikonem přehnal, ale než začnu zase něco zkoušet, tak se chci zeptat... Vyzkoušet víc druhů silikonu, nebo nějaký minerální olej.... Nebo mýdlo? - prý to pomáhá, ale v dneštní době mi to připadá trochu zaostalé řešení.... Taky jsem slyšel, že je nejlepší indulona...
- Tak co vy na to?

Ještě mě napadly dvě věci: Vyměnit celej klíňák, nebo jestli není problém v nějaký řemenici, třeba vyosená - tohle sem viděl na golfu - tam přímo házela řemenice na klikovce a to byl teda zvuk! :koule
Obrázok užívateľa
whitex
NadMazďák
 
Príspevky: 4517
Registrovaný: Pon Jún 14, 2004 7:08 pm
Bydlisko: Opava

Poslaťod Bill » Ned Dec 18, 2005 4:48 pm

Na Mitsu riesim teraz ten isty problem. Rano, ked je studeny motor tak strasne piska klinovy remen. Bud je volny alebo opotrebovany. Sa mi nezda, ze je volny, lebo v lete bol OK a v zime by sa mal stiahnut. Naspanoval si ho dost? Zisti si z manualov na kolko Nm alebo o kolko cm ma previsat. Je na remeni vidiet opotrebenie? Skus najprv vymenit remen, az potom mrkni na kladky. Keby to bolo vyosene, mozno by si videl ako to robi osmicky. Na Premacy mi vydava spanovak take zvlastne "siciace" zvuky, remene su v pohode. Zatial tam striekam WDcko. Na chvilku to pomaha. Existuje taka biela technicka vazelina, neviem, ci by nebola vhodna.
Mazda a Mitsubishi sú súrodenci, ale Tatra nezná bratra!
Obrázok užívateľa
Bill
Prispievateľ
 
Príspevky: 441
Registrovaný: Pia Máj 21, 2004 4:27 pm
Bydlisko: vychod

Poslaťod Kris » Ned Dec 18, 2005 5:17 pm

Aj mne zacal piskat..kvoli zime..nerozumiem preco..
Každý sa sťažuje na málo peňazí, ale nikto sa nesťažuje na nedostatok rozumu :)
Obrázok užívateľa
Kris
VIP 2008
 
Príspevky: 6765
Registrovaný: Pon Aug 16, 2004 9:41 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod whitex » Ned Dec 18, 2005 6:22 pm

Jak je napnutej sem se nedíval, to je pravda, ale jak sem psal sem ho dopínal nedávno, tak mě to ani nenapadlo....
Ten silikon pomohl na chviličku, když sem ho stříknul hodně, tak se to ještě zhoršilo - mám pocit, že sem to s tím silikonem přehnal, protože i batarka se mi zdá taková unavená (je stará cca půl roku a před pár týdny sem naměřil 90% nabití - hustoměrem) - myslím, že prokluzuje, díky tomu silikonu...
- Asi už je rokama unavenej - takže nejspíš výměna klíňáku, ale napřed se mechanika zeptám na tu "technickou" vazelínu.... - Řešit to budu ale až v lednu...
Obrázok užívateľa
whitex
NadMazďák
 
Príspevky: 4517
Registrovaný: Pon Jún 14, 2004 7:08 pm
Bydlisko: Opava

Poslaťod Kubis » Ned Dec 18, 2005 6:24 pm

nemysliš tou technickou vazelinou keramic??? je to mazadlo ve spreji něco jako tuha vazelina ale použiva se na mazáni brzd-vysokoteplotni mazivo
ObrázokObrázok Chceš si žit jako prase v žite??? Bud sviňe!!!
Audi A6 Avant 2,5TDi QUATTRO
Obrázok užívateľa
Kubis
VIP 2007
 
Príspevky: 1600
Registrovaný: Ned Mar 06, 2005 2:30 pm
Bydlisko: Ostrava, CZ
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod whitex » Ned Dec 18, 2005 6:31 pm

Myslím, že ne Time....
Podle mě to není to samý....
- Ikdyž! - Co my víme?
Obrázok užívateľa
whitex
NadMazďák
 
Príspevky: 4517
Registrovaný: Pon Jún 14, 2004 7:08 pm
Bydlisko: Opava

Poslaťod Bill » Ned Dec 18, 2005 9:11 pm

Malo by byt vidiet podla toho, ako bude hlavne po okrajoch opotrebovany, aky je stary. Podla toho, akym sposobom bude popraskany remen, by mohlo byt vidiet, ci je prestarnuty, alebo ci nebol nahodou priliz volny uz dlhsie. Aj tak treba remene raz za cas vymenit a nie je to tak draha zalezitost. Neviem ako presne sa vola to mazadlo, co myslim :-). Myslim ale, ze stale mazanie nie je riesenim priciny, ale len nasledku.
Mazda a Mitsubishi sú súrodenci, ale Tatra nezná bratra!
Obrázok užívateľa
Bill
Prispievateľ
 
Príspevky: 441
Registrovaný: Pia Máj 21, 2004 4:27 pm
Bydlisko: vychod

Poslaťod 626BB » Pon Dec 19, 2005 1:52 pm

Ja obcas na klinak naprasim grafit v prasku, vzdycky to na cas zaber.
Napinani nijak nepomohlo a jedno mi mechos rekl at ho povolim zpet, ze si zbytecne nicim loziska.
Takze ted to resim tim grafitem. Jo vymena taky nijak zvlast nepomohla, jen to piska jinak.
:roll
626BB

------------------------------

626 GE 2.0i 16v, 1992, 258 000 km
Obrázok užívateľa
626BB
VIP 2006
 
Príspevky: 200
Registrovaný: Štv Júl 31, 2003 9:56 am

Poslaťod Bill » Pon Dec 19, 2005 7:24 pm

Pokial je remen OK, tak loziska su uz asi znicene.
Mazda a Mitsubishi sú súrodenci, ale Tatra nezná bratra!
Obrázok užívateľa
Bill
Prispievateľ
 
Príspevky: 441
Registrovaný: Pia Máj 21, 2004 4:27 pm
Bydlisko: vychod

Poslaťod whitex » Pon Dec 19, 2005 8:54 pm

No ono se to řekne - podívej se na něj...
Když tam skoro nic nejde vidět... Ještě na golfu sem si ho pěkně nahnát téměř po celý déce, ale na mazdě nahmátnu tak 10cm... Napnutej je tak akorát, popraskání sem si nevšim, ale byla celkem tma... Ale zdál se mi strašně tvrdej... - Fakt dost hodně... - Možná tou zmiou, ikdyž motor chvíli běžel (ale jen pár minut)....
Obrázok užívateľa
whitex
NadMazďák
 
Príspevky: 4517
Registrovaný: Pon Jún 14, 2004 7:08 pm
Bydlisko: Opava

Poslaťod Pavel Rittich » Uto Dec 20, 2005 8:56 am

Nechci sýčkovat a nevím jestli to platí i u mazdy, ale v motorech nás kdysi učili, že příliš napnutý klíňák ničí ložisko alternátoru. U starých škodovek to klasiké pískání z motoru bylo skoro vždycky právě tímhle ložiskem.
Obrázok užívateľa
Pavel Rittich
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2345
Registrovaný: Štv Júl 15, 2004 2:34 pm
Bydlisko: Ústí nad Orlicí

Poslaťod whitex » Uto Dec 20, 2005 10:44 am

Pavel Rittich píše:Nechci sýčkovat a nevím jestli to platí i u mazdy, ale v motorech nás kdysi učili, že příliš napnutý klíňák ničí ložisko alternátoru. U starých škodovek to klasiké pískání z motoru bylo skoro vždycky právě tímhle ložiskem.

Samozřejmě, že je to tak.. Platí to i mazd, i u čehokoli jiného...
- Při napnutém klíňáku je vyvozena veliká radiální síla na ložisko, čím více je napnutý, tím je i větší síla, zvyšuje se tření a tím i teplo a vše co s tím souvisí - výsledek: kratší životnost ložiska...
- Ale v mém případě to ložisko není, páč stačí lehce stříknout islikon na klíňák a je ticho... :hura
Obrázok užívateľa
whitex
NadMazďák
 
Príspevky: 4517
Registrovaný: Pon Jún 14, 2004 7:08 pm
Bydlisko: Opava

Poslaťod Bill » Uto Dec 20, 2005 11:22 am

Nebude to nahodou tak, ze ked strieknes mazivo na remen, dostane sa k rozbitemu lozisku, lozisko sa premaze a prestane piskat?
Mazda a Mitsubishi sú súrodenci, ale Tatra nezná bratra!
Obrázok užívateľa
Bill
Prispievateľ
 
Príspevky: 441
Registrovaný: Pia Máj 21, 2004 4:27 pm
Bydlisko: vychod

Poslaťod bory » Uto Dec 20, 2005 11:31 am

Možná to někomu přijde divné,ale to samé jsem měl u golfa.Vyměnil jsem klíňák za nový a od té doby pískal.Tak jsem ho občas potřel rozmočeným mýdlem a dalo to na 1000-2000km pokoj.Následovala koupě dalšího.Ten už nestál jako ten minulý,ale byl o pár set dražší a to samé.Takže jsem se to naučil neposlouchat.Ložiska ok,altík ok,čerpadlo ok.Prostě nepochopitelné.Až mi někdo prozradil nějakou fintu s nějakým motorkářským sprejem,kterej lepí.Nestačil jsem to vyzkoušet.Už jsem nevydržel občasné pískání a golfa prodal :lol
Obrázok užívateľa
bory
Forum Guru
 
Príspevky: 1079
Registrovaný: Pon Máj 30, 2005 9:15 pm
Bydlisko: Suchdol nad Lužnicí

Poslaťod Rada » Uto Dec 20, 2005 11:38 am

Pokud se to ztiší do minuty a nebo po zvýšení otáček ignoruji to.
Řemen mám 2roky a má najeto cca 30000. V zimě je po ránu velký nápor na dobíjení a altík klade velký odpor
řemenu a tak si "ztvrdlý" prokluzuje.Nový by to dělat neměl. Ověřil jsem si to tím, že ráno při stejných otáčkách
jsem vypnul vyhřívání skla stěrač a topení a hned přestal hvízdat. Hvízdá asi taky z toho, že je vše namrzlé a při otáčení se rozpusti námraza na vodu a než se vypaří tak to hvízdá/guma po kovu/.Namazáním se to ztiší ,ale
mám obavy, že to kluže.
Existují spreje přímo na řemeny a po jejich použití guma řemenu změkne.
Rada
 

Ďalší

Späť na Tipy a triky...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť