Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Dekarbonizace dle George

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

Poslaťod cajnik » Pon Dec 05, 2005 9:18 am

Chuapci, mne sa toto cele nejako nezda... liat do motora vodu. Ale nie som ziadny odbornik. By som sa to asi bal spravit.
Mazda 626 GD 2,0i sedan
Xedos 9 V6 2,3 Miller Cycle Engine 211hp
Obrázok užívateľa
cajnik
Komunikátor
 
Príspevky: 996
Registrovaný: Štv Jan 20, 2005 2:07 pm
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod MMKS » Pon Dec 05, 2005 8:00 pm

no nic špatného jsem nezpozoroval, říkal jsem si že ta pára vyběhne výfukem. Najel jsem už nejmíň 1.000 Km a nic, ale jak už jsem napsal ani nic lepšího, aspoň jsem si včistil klapku a neškube to na jedničce
Obrázok užívateľa
MMKS
Komunikátor
 
Príspevky: 519
Registrovaný: Štv Mar 24, 2005 7:25 pm
Bydlisko: Břeclav okolí

Poslaťod MiH » Sob Dec 17, 2005 5:56 pm

Podla mojho nazoru je najrozumnejsi sposob ako dekarbonizovat motor, pouzitie kvalitneho syntetickeho oleja, ktory sa vymeni po najazdeni 3 az 5 tisic KM. Je to preto, ze normalne kvalitne oleje okrem funkcie mazania plnia aj dalsie funkcie a jednou z nich je prave rozpustanie usadeneho karbonu. Prave preto sa napr. neodporuca priamy prechod z mineralnych olejov (ktore ani zdaleka neobsahuju take mnozstvo aditiv na konzervaciu a dekarbonizaciu) na plnu syntetiku. Doslo by totiz k prilis prudkemu uvolnovaniu karbonu usadeneho na stenach valcov a tym padom k netesnosti a strate tlakov. Moderne motorove oleje maju zlozenie navrhnute tak aby mazaciu schopnost plnili cca. 12 az 15 tisic KM z ziadnom pripade vsak nesmu byt v motore dlhsie ako 2 roky. Aditiva ktore maju na starosti konzervaciu a cistenie motora sa spotrebuju priblizne v polovici tohoto cyklu (cca. 5-7 t KM). No cca. po dvoch rokoch uz olej neobsahuje okrem samotneho oleja a rozpustenych necistot nic uzitocne. Noapak zacina sa rozkladat jeho povodna struktura a zacina motoru viac skodit ako prospievat (nieco podobne sa stava napr. s brzdovou kvapalinou ktora straca tiez svoje vlastnosti vplyvom vzdusnej vlhkosti). Tolko moj nazor :ha:
Obrázok užívateľa
MiH
VIP 2006
 
Príspevky: 135
Registrovaný: Uto Dec 13, 2005 12:00 am

Poslaťod Bootleg » Sob Dec 17, 2005 6:33 pm

Ano, ale to pises o dekarbonizacii spodnej casti motora.. :wink
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod MiH » Sob Dec 17, 2005 6:46 pm

Nie som nejaky odbornik, no zijem v tom, ze pokial sa tie aditiva dostanu do kontaktu s karonom tak ho jednoducho postupne rozpustia. Predpokladam, ze najviac ho je na stenach valcov pripadne piestov (vsade kde posobi vysoky tlak a teplota) a tam ho tie aditiva aj rozpustia. V kazdom pripade kupou kvalitneho oleja sa nic nepokazi.
Obrázok užívateľa
MiH
VIP 2006
 
Príspevky: 135
Registrovaný: Uto Dec 13, 2005 12:00 am

Poslaťod TomAnt » Sob Dec 17, 2005 9:32 pm

No a potom to je este usadene v sani, tryskach, vyfukovom systeme, katalyzatore...
A to ti olej nespravi...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Harry FE3 » Ned Dec 18, 2005 2:37 am

Ve spodu je toho dá se říct nejmíň,nebo spíš tam to nejmíň ovlivňuje chod a výkon motoru.Navrchu je to horší-ventily a vůbec celé sání,vstřiky+katalizátor atd...
Obrázok
Obrázok užívateľa
Harry FE3
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2774
Registrovaný: Sob Dec 04, 2004 12:24 pm
Bydlisko: Brno

Predchádzajúci

Späť na Tipy a triky...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron