George píše:... samotná nožová pozlacená pojistka stojí v sadě 200kč (2ks) tak by to bylo asi neprodejné. ....
T píše:Panove, panove.
Dovolte mi, abych uvedl par veci na pravou miru.
to George : vztah jsi si sice v tabulkach vyhledal spravne, ale interpretace je spatna
R = ro * l / S
kde ro - je merny elektricky odpor, nikoliv hustota ci rezistivita, a je rovna 1,8E-8 ohm * m
co se tyce teplotni zavislosti, teplotni soucinitel odporu je pro med = 4,33E-3 [1/K].
Dal jsem si tu praci a spocital odpor kabelu 3m dlouheho.
Pro prumer 5 mm R = 2.75E-3 ohm
Pro prumer 10 mm R = 6.88E-4 ohm
Takze ubytek napeti pri proudu 100A je
U(5mm) = 0.275V
U(10mm) = 0.0688V
Chcete-li mermomoci zapocitat vliv teploty, pro 100°C rozdilu to vynasobte koeficientem 1,43.
At tak ci tak, je to myslim zanedbatelna napetova ztrata, ktera nebude mit zaznamenatelny rozdil.
Chce to klid a zbytecne neblaznit se super kabelama.
Pavel Rittich píše:Nechci znevažovat tak odbornou diskuzi, ale vidím to daleko jednodušší: když někomu pomůžu zastartovat přes kabely, dojedu čumákem tak blízko, aby 2m stačily. Můj motor samozřejmě poběží - nebudu si ničit vlastní baterku. K nastartování druhého auta to musí stačit, i kdyby jeho baterie byla úplně vybitá. Jediné kriterium je, aby ty kabely byly dost silné a neshořely, nebo nerozpustily izolaci.
dochtor píše: pripojiť paralelne k svorkám akumulátora.
Bill píše:dochtor píše: pripojiť paralelne k svorkám akumulátora.
Pre mna je elektrika spanielska dedina. Mam natiahnut kabel od baterky rovno k budiku, bez poistky? Nedalo by sa to prosim napisat ako pre debila, ktory kabel kam? Neviem, ci voltmeter nebol nahodou v aute co malo 24V sustavu. Nevadi to?
Dakujem za ochotu.
Bill píše:dochtor píše: pripojiť paralelne k svorkám akumulátora.
"2, Mam voltmeter z nakladneho automobilu Ceskoslovenskej produkcie. Akym sposobom, ak vobec, by sa to dalo pripojit tak, aby to ukazovalo na kolko alternator dobija? "
Pre mna je elektrika spanielska dedina. Mam natiahnut kabel od baterky rovno k budiku, bez poistky? Nedalo by sa to prosim napisat ako pre debila, ktory kabel kam? Neviem, ci voltmeter nebol nahodou v aute co malo 24V sustavu. Nevadi to?
Dakujem za ochotu.
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť