petr.kopecky píše:Jaky startovaci kabely na osobni auto - 323F, 1,5 , mam baterku 55 mAh?
petr.kopecky píše:pokud budou mit vice amperu, je to na zavadu?
T píše:Nerekl bych, ze to ma co delat s odporem, ale spis s bezpecnosti. Podle pruchoziho proudu musis mit dostatecnou izolaci a dostatecne kvalitni spoje.
George píše:taky se přidám se vzorečkem pro odpor
R= hustota materiálu (rezistivita) . (l/s)
l je délka
S je průřez
To kdyby někdo neměl multimetr a chtěl vědět odpor svýho měděnýho kabelu. Ale hustotu mědi nevím
Jarda T píše:Doporučený průřez kabelu pro napětí 12V a proud 100-120A a délka 2-3M je 18mm čtverečních.Pro proud150-180A průřez 50mm, což kabely ze supermarketu nesplňují ani náhodou. Obecně čím vštší délka tím větší průřez aby nevznikaly ztráty, které se projeví jako teplo. Svorky to chce také kvalitní, protože ty plechové ze supermarketu mají kontakt s vývodem baterie nepatrný a tam vzniká díky přechodovému odporu největší úbytek napětí. Pokud chceš dobré kabely, tak asi nějaká speciálka na autodoplňky.Víc jak 2,5metru bych asi nedoporučoval a svorky měděné s co největší dotekovou plochou. George ti může napsat jaké průřezy kabelu se tahají od baterky k zesilovačům aby nevznikaly ztráty napětí. Ztráta 2V v napájení je ztráta jedné šestiny výkonu zesilovače.Při 300W je to 50W v riti.
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť