Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Optimalna spotreba???

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

Optimalna spotreba???

Poslaťod mirec1xxx » Štv Jún 24, 2004 3:10 pm

Ako jazdit na optimalnu spotrebu...
Obrázok užívateľa
mirec1xxx
Prispievateľ
 
Príspevky: 440
Registrovaný: Štv Jún 24, 2004 2:11 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod mirec1xxx » Štv Jún 24, 2004 3:24 pm

Zdravim Vas vsetkych, v podstate som novacik aj na mazdaklub.sk a takisto aj na motoristickom poli. Tento tyzden som kupil 323 sedan r.96,
1.8i 16V. Chcel som sa poradit so skusenostami ostatnych v akych otackach je rozumne drzat motor, ked najvyssi krutiaci moment ma motor v otackach niekde okolo 4-tis/min. Samozrejme mam na mysli jazdu na co najnizsiu spotrebu. Fakticky vztato, pri 90 km/h to bere nejakych 6l pri otackach cca 2,5tis/min. Moze to cisto teoreticky znamenat ze ak budem tocit motor v otacka pri 2,5tis-3tis/min. mohol by som sa zmestit do 6,5l/100 km??? Ja viem ze to je vsetko len cisto hypoteticka rovina a prax je uplne ina, ale podla spolocnych skusenosti by sme mohli na nieco prijst...
Este mi vrta jeden chrobak v hlave- raz davno som cital clanok v jednom motoristickom casopise, kde autor tvrdil ze spotreba v meste sa da znizit aj tym ze u auta s elektronickym vstrekovanim sa pri dojazde napr. na krizovatku nevyhadzuje na neutral ale co najdlhsie treba nechat zaradeny prevodovy stupen... Zaoberal sa niekto z Vas uz s takym niecim???
Obrázok užívateľa
mirec1xxx
Prispievateľ
 
Príspevky: 440
Registrovaný: Štv Jún 24, 2004 2:11 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Honza » Štv Jún 24, 2004 3:57 pm

Rada na optimální spotřebu se nazývá "lehká noha"..Rozjíždět se pozvolna..když vím že budu chtít zastavit tak včas dát nohu z plynu (pak to opravdu benzín nespotřebovává)..do kopce nedržet zbytečně pedál až na podlaze,když to stejně rychleji nepojede a stačí sešlápnout do poloviny..(sice vtřikování by nemělo v tomhle být citlivý jak karburátor,ale vliv to má)..z kopce nevyřazovat ale opět jenom pustit plyn...
Ve starších knížkách o provozu aut a podobně to někdo hezky popsal.."jezdit s autem tak,jako kdyby mělo málo účiné brzdy"...

Ale jestli je vyšší spotřeba při 2500,nebo 3000 otáčkách,tak to bych teda neřešil...
626 krasavice jak sviňa

Pokaždé když onanujete Bůh zabije koťátko!
Obrázok užívateľa
Honza
Forum Guru
 
Príspevky: 1799
Registrovaný: Str Máj 14, 2003 9:37 am

Poslaťod dabel » Pia Jún 25, 2004 11:15 am

ad zaradeny prevodovy stupen: je to pravda. Pri neutrali motor zerie priblizne 1l/h behu naprazdno. Pri zaradenom stupni elektronika odpoji pripoj paliva, preto je aktualna spotreba 0.

ad pozvolny rozbeh: toto si nemyslim. Naopak svizny rozbeh na povolenu rychlost a co najskor zaradit najvyssi mozny rychlostny stupen.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Honza » Pia Jún 25, 2004 12:43 pm

No,pokud nemám potřebu se svižně rozjíždět abych se někde zařadil nebo podobně,tak není důvod na to dupat...Navíc po městě by tahle metoda mohla silně připomínat metodu brzda/plyn :o)
626 krasavice jak sviňa

Pokaždé když onanujete Bůh zabije koťátko!
Obrázok užívateľa
Honza
Forum Guru
 
Príspevky: 1799
Registrovaný: Str Máj 14, 2003 9:37 am

Poslaťod Suky » Pia Jún 25, 2004 12:59 pm

dabel píše:ad zaradeny prevodovy stupen: je to pravda. Pri neutrali motor zerie priblizne 1l/h behu naprazdno. Pri zaradenom stupni elektronika odpoji pripoj paliva, preto je aktualna spotreba 0.

Souhlasím, pokud mám v plánu brzdit. Ovšem pokud je přede mnou tři km roviny a já nechám kvalt, přibrzdí mi auto motorem a musím znovu akcelerovat = spotřeba navíc. (A to ještě neřešíte následné větší opotřebení motoru !!!)
dabel píše:ad pozvolny rozbeh: toto si nemyslim. Naopak svizny rozbeh na povolenu rychlost a co najskor zaradit najvyssi mozny rychlostny stupen.

Jde o to, v jakém režimu má motor největší účinnost. A ta je prý lepší při vyšších teplotách a zatížení motoru. Takže teoreticky je nejlepší jet pořád na plný plyn :P
Obrázok užívateľa
Suky
Administrator VIP2011
Administrator VIP2011
 
Príspevky: 2883
Registrovaný: Uto Mar 09, 2004 2:00 am
Bydlisko: Kopřivnice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Bootleg » Pia Jún 25, 2004 1:15 pm

Co sa tyka brzdenia motorom/prevodovkou, pocul som aj take nazory, ze sa tym nadmerne opotrebuje prevodovka, ak to clovek prehana. Pre dosiahnutie optimalnej spotreby a vykonu jazdite tak, ako pisu v pouzivatelskej prirucke, ktoru mate k autu. Voila.. :o)
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod Honza » Pia Jún 25, 2004 3:16 pm

Suky..opotřebení motoru?He?Maže to?Má to teplotu?No...tak co řešit..
Samozřejmě motorem brzdím tam kde to má smysl..z kopce,při dojezdu do města,k semaforu a podobně..Proč bych to dělal na 3km rovince mě nenapadá.. :wink:
626 krasavice jak sviňa

Pokaždé když onanujete Bůh zabije koťátko!
Obrázok užívateľa
Honza
Forum Guru
 
Príspevky: 1799
Registrovaný: Str Máj 14, 2003 9:37 am

Poslaťod Bootleg » Pia Jún 25, 2004 4:00 pm

Suky mal pravdepodobne na mysli to, ked napr. ides na 4. prev. stupni a brzdis motorom tym sposobom, ze podradis o jeden stupen a podobne.. BTW, ved uvidime po 200000 km, kto bude mat lepsie tlaky.. :o)
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod Suky » Pia Jún 25, 2004 4:17 pm

Já už jednou odpovídal, ale asi jsem nezmáčkl "Odeslat" :oops:

Jsem laik. O to víc trvám na tom, že bržděním motoru více opotřebím motor/převodovku/... než při dojíždění na neutrál. Jsou to úplně jiné síly v motoru/přebvodovce/... když se brzdí motorem než když mám vyřazeno (už vůbec ani nemluvím o podřazování). Co samozřejmě nevím jestli se životnost sníží o 0,1 % nebo 10 %.(A dost by mne to zajímalo, já osobně zásadně vyřazuji, dojíždím na neutrál a dobržďuji brzdou - ta je na to určená, u ní se proto vyměňuje spotřební materiál...).
Obrázok užívateľa
Suky
Administrator VIP2011
Administrator VIP2011
 
Príspevky: 2883
Registrovaný: Uto Mar 09, 2004 2:00 am
Bydlisko: Kopřivnice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Honza » Pia Jún 25, 2004 4:21 pm

Steve píše:Suky mal pravdepodobne na mysli to, ked napr. ides na 4. prev. stupni a brzdis motorom tym sposobom, ze podradis o jeden stupen a podobne.. BTW, ved uvidime po 200000 km, kto bude mat lepsie tlaky.. :o)


Mám najeto 118k...a s mým počtem ujetých km za rok auto 2x zhnije než bude mít najeto těch 200k :lol:

Ale i tak..i když podřadím..tak co?Akorát to točí o pár set otáček víc..Jedinej argument proti tomu co jsem kde četl bylo něco ve stylu,že se při tom ochladí stěna válce a tím pádem se to při pohybu pístu víc opotřebí..ale to už mi přijde dost absurdní,a jestli to sníží životnost motoru ze 300 000km na 299 999km je mi úúúplně jedno.. 8)
626 krasavice jak sviňa

Pokaždé když onanujete Bůh zabije koťátko!
Obrázok užívateľa
Honza
Forum Guru
 
Príspevky: 1799
Registrovaný: Str Máj 14, 2003 9:37 am

Poslaťod Bootleg » Pia Jún 25, 2004 4:25 pm

OK, nech jazdi kazdy ako chce, kto nie je spokojny so spotrebou, nech si da LPG.. :o) :o)
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod dabel » Pia Jún 25, 2004 4:28 pm

Steve: neviem aku prirucku mas k autu Ty, ale v mojej take nic nerozoberaju. Nehovorim vrazit tam v 60 jednicku ;)) Ale ja to robim asi takto: idem po meste 65 na patku, pada cervena, pustam plynovy pedal, patku nechavam a pri cca. 30 preradzujem na trojku, pri 10 vyradim. Vsetko pomalicky a citlivo, motor neprotestuje a je spokojny. Mam uz 150tkm a stale si motor pradie ako keby vcera zisiel z pasu ;) No a rozjazdy na takmer plny plyn - tuna sa ale aj tak stale tak jazdi, tak musim "drzat hubu a krok" ;))
Naposledy upravil dabel dňa Pia Jún 25, 2004 4:33 pm, celkovo upravené 1
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Bootleg » Pia Jún 25, 2004 4:32 pm

Citát z návodu na obsluhu pre 626:
Aby ste ušetrili palivo a dosiahli optimálnu prevádzku vozidla, odporúčame Vám nasledovné rýchlosti pre preraďovanie jednotlivých stupňov:
1. stupeň ............ do 24km/h
2. stupeň ............ do 40 km/h
3. stupeň ............ do 64 km/h
4. stupeň ............ do 72 km/h
5. stupeň ............ od 72 km/h až do cestovnej rýchlosti
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod dabel » Pia Jún 25, 2004 4:34 pm

Jaaaaaj, Ty si myslel totok... no tak to mam asi aj ja napisane, ale ze by som sa toho drzal, to sa neda povedat ;) Niekedy je tam patka pri 55 a niekedy trojka pri 120 ;))
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Ďalší

Späť na Tipy a triky...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť