Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Ako znížiť spotrebu?

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

Poslaťod gathis » Ned Mar 05, 2006 8:50 pm

možná to není úplně k tématu, ale proč škodí benzinovým motorům dlouhodobá jízda v malých otáčkách? řekněme 1400-2000.... že by špatné spalování směsi a zanášení motoru karbonem?
gathis
VIP 2007
 
Príspevky: 619
Registrovaný: Uto Máj 03, 2005 5:06 pm
Bydlisko: Kladensko

Poslaťod Black » Ned Mar 05, 2006 8:51 pm

gathis píše:možná to není úplně k tématu, ale proč škodí benzinovým motorům dlouhodobá jízda v malých otáčkách? řekněme 1400-2000.... že by špatné spalování směsi a zanášení motoru karbonem?
Se zeptej moji GF, ta na to málem umřela :cry .
Jedna Mazda nestačí :-)

www.cx7.cz
Obrázok užívateľa
Black
NadMazďák
 
Príspevky: 13851
Registrovaný: Str Júl 18, 2012 5:05 pm
Bydlisko: Tihany, Morva
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod gathis » Ned Mar 05, 2006 8:55 pm

oki, jaký tam byl problém?
gathis
VIP 2007
 
Príspevky: 619
Registrovaný: Uto Máj 03, 2005 5:06 pm
Bydlisko: Kladensko

Poslaťod TomAnt » Ned Mar 05, 2006 9:04 pm

gathis píše:možná to není úplně k tématu, ale proč škodí benzinovým motorům dlouhodobá jízda v malých otáčkách? řekněme 1400-2000.... že by špatné spalování směsi a zanášení motoru karbonem?

Nestras... ja sa v meste malokedy nad 2000 dostanem (jedine pri rozbiehani)...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Black » Ned Mar 05, 2006 9:04 pm

gathis píše:oki, jaký tam byl problém?
Milan tomu nevěřil, dokud se s ní neprojel. Jsem ji koupila od něm. důchodce, když měla najeto 72 000km, ten s ní jezdil snad jen o víkendech a asi ji moc nevytáčl. A výsledek byl,že GF nebyla schopná vyjet prudší kopec a to ani na dvojku a běda jak jsem jela v koloně do kopce a někdo přede mnou zastavil, to bylo zle. Někoho předjet byl taky problém, pedál až na podlaze a nic moc, byla dýchavičná. Po dekarbonizaci je to teprve autíčko. Milan mě ukázal škrtící klapku před dekarbonizací a pak po ní a to se nedalo srovnat. Při dekarbonizaci lítaly z vý¨fuku brikety.
Jedna Mazda nestačí :-)

www.cx7.cz
Obrázok užívateľa
Black
NadMazďák
 
Príspevky: 13851
Registrovaný: Str Júl 18, 2012 5:05 pm
Bydlisko: Tihany, Morva
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod gathis » Ned Mar 05, 2006 9:06 pm

TomAnt píše:
gathis píše:možná to není úplně k tématu, ale proč škodí benzinovým motorům dlouhodobá jízda v malých otáčkách? řekněme 1400-2000.... že by špatné spalování směsi a zanášení motoru karbonem?

Nestras... ja sa v meste malokedy nad 2000 dostanem (jedine pri rozbiehani)...


nestraším, ptám se.... v návodu stojí, že při dlouhodobému používání v nízkých otáčkách je třeba přiměřeně zkrátit interval výměny oleje.... ptám se proč?
gathis
VIP 2007
 
Príspevky: 619
Registrovaný: Uto Máj 03, 2005 5:06 pm
Bydlisko: Kladensko

Poslaťod TomAnt » Ned Mar 05, 2006 9:12 pm

gathis píše:
TomAnt píše:
gathis píše:možná to není úplně k tématu, ale proč škodí benzinovým motorům dlouhodobá jízda v malých otáčkách? řekněme 1400-2000.... že by špatné spalování směsi a zanášení motoru karbonem?

Nestras... ja sa v meste malokedy nad 2000 dostanem (jedine pri rozbiehani)...


nestraším, ptám se.... v návodu stojí, že při dlouhodobému používání v nízkých otáčkách je třeba přiměřeně zkrátit interval výměny oleje.... ptám se proč?


Pretoze mazanie motora je lepsie pri vysokych otackach, asi tak by som to zhrnul...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod gathis » Ned Mar 05, 2006 9:15 pm

u mojí 1,3 litru 55kW jsou ještě 2 důvody proč motor častěji vytáčet
- aby to alespoň trochu jelo :o)
- aby majda nezlenivěla....
je mi jasný, že u tvojí 2,3 kompresoru tě tyto věci netlačí :jamaica
gathis
VIP 2007
 
Príspevky: 619
Registrovaný: Uto Máj 03, 2005 5:06 pm
Bydlisko: Kladensko

Poslaťod TomAnt » Ned Mar 05, 2006 9:18 pm

gathis píše:u mojí 1,3 litru 55kW jsou ještě 2 důvody proč motor častěji vytáčet
- aby to alespoň trochu jelo :o)
- aby majda nezlenivěla....
je mi jasný, že u tvojí 2,3 kompresoru tě tyto věci netlačí :jamaica


To je prave to co neviem... Je to v pohode? (zas ale mam pri automate inu moznost?)
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod gathis » Ned Mar 05, 2006 9:20 pm

to netuším ani já.... máme tu nějakého odborníka? :mrk
gathis
VIP 2007
 
Príspevky: 619
Registrovaný: Uto Máj 03, 2005 5:06 pm
Bydlisko: Kladensko

Poslaťod Doktor » Ned Mar 05, 2006 11:06 pm

Zle sa miesa zmes, hori pri relativnom nedostatku kysliku, vznikaju mraky usadenin vsade. Olej castejsie menit preto, lebo ak je kvalitny, berie ten bordel do seba. Proste raz za tyzden poriadne prevetrat perka, benziny nepodtacat, turbomotor drzat v zabere turba.
Naposledy upravil Doktor dňa Pia Mar 10, 2006 4:39 pm, celkovo upravené 1
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod dabel » Pon Mar 06, 2006 11:40 am

k Doktorovi este, ze pri trvalom podtacani (hlavne pri jazde do kopca!) dochadza k extremnemu namahaniu prevodovky, remena a mnohych inych dalsich casti, cim ten motor dost rychlo zgegne.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod milan » Pon Mar 06, 2006 2:33 pm

Presne tak, presne tak.. Doc a Dabel to pekne napisali. Keby motoru skodilo vytacanie, tak by sa zacinalo cervene pole a obmedzovac by zapinal pri 3500 rpm. Asi tak. A kedze uz aj ja som videl dva-trikrat otvorenu kapotu, tak viem, ze jazda v rezime " zdravy sport " je lepsi pre motor, ako jazda v rezime " teta " , ked pri 2000rpm sa tlaci 5-ka.
Obrázok užívateľa
milan
VIP 2007
 
Príspevky: 425
Registrovaný: Pon Feb 14, 2005 11:17 am

Poslaťod TomAnt » Pon Mar 06, 2006 2:51 pm

milan píše:... jazda v rezime " zdravy sport " je lepsi pre motor, ako jazda v rezime " teta " , ked pri 2000rpm sa tlaci 5-ka.

Ale co mam robit ja ??? :nevim Otacky motora su uplne mimo mojej kontroly :pray
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod milan » Pon Mar 06, 2006 2:56 pm

Ty? Co chces robit ty? Dvakrat som sa s tebou viezol, a dvakrat si je*ol taky kickdown, ze som si hlavu vyskrabaval z opierky... Ty nic, ty len jazdi ako doteraz :mrk
Obrázok užívateľa
milan
VIP 2007
 
Príspevky: 425
Registrovaný: Pon Feb 14, 2005 11:17 am

PredchádzajúciĎalší

Späť na Tipy a triky...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť