Je to troska komplikovanejsie to oznacenie napr 5W-40 je viskozitna trieda oleja (ked oznacenie je zlozene z dvoch informacii) jedna sa o viacstupnove, existuju aj jednostupnove oleje (napr 10W, 5W alebo len 20, 30) W-znamenalo zimne obdobie, vyskum a vyvoj spojil vlastnosti olejov pre teplo a chlad a tak su oleje vhodne pre chladne aj teple mesiace takze to oznacenie urcuje teplotny rozsah olejov.
Hlavny rozdiel v cene olejov urcuje technolodia vyroby tj ci sa jedna o oleje
- mineralne (100% vyrobene z ropy) cena 80-140SK/l
- polosynteticke (alebo so sytneckym zakladom, ci ciatocne synteticke) vyrobene z kvalitnych minaralnych a syntet. olejov cena 200- 280 SK/l
- synteticke umelo vyrobene maziva cena 350 a viac Sk/l (su odolnejsie proti starnutiu a korozii, vyzsia zapalna teplota a ine,)
No ani jeden z tychto faktorov este nehovori o kvalite oleja (prve o jeho vhodnosti podla teploty pouzivania a druhe o technologii) vykonnost ci kvalitu olejov popisuje CCMC, API, MIL (su to organizacie zoberajuce sa palivami) v sucastnosti asi vsetky dostupne oleje splnaju ba prekonavaju poziadavky na vykon podla tychto noriem co je uvedene aj na obale (kazda z nich ma rebricek popisujuci vhodnost a vykonnost olejov, v sucastnosti sa pouzivaju skoro vylucne HD (heavy duty) oleje,
Z praktickeho hladiska treba hlavne menit olej pravidelne lebo aj z najdrahsieho oleja je po case len draha brusna pasta, dalej treba viskozitu volit podla vyrobcom odporucenych hodnot (pripadne upravit podla teploty vonku) , a nemiesat mineralne a synteticke oleje.