Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Dekarbonizace II

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

Dekarbonizace II

Poslaťod George » Sob Júl 30, 2005 3:27 pm

Tohle to je z tuning fóra a je to příspěvek od jednoho člena z USA který se už okolo 20 let živí jako technik u Mitsubishi. Nejenže má dlouholeté zkušenosti ale zároveň pracuje i v sekci vývoje takže o autech ví absolutně vše.

Jedine, co clovek potrebuje, je sroubovak, spray bottle (jako se pouziva treba pro nektere domaci cistici prostredky) a vodu. Ano, obycejnou vodu. Zahrejte ten motor do normalni teploty, pak sundejte tu hadici air filtru do sani, vytocte a drzte ten motor v okolo 3K RPM a zacnete strikat tu vodu primo do sani toho motoru. Ta tryska na te nadobe by mela byt nastavena tak, aby ten spray byl co nejjemnesi a rozdelil se tak v tom sani do vsech cylindru rovnomerne. Nebojte se strikat tu vodu do toho sani i velice rychle - az do toho okamziku, kdy ten motor je temer na hranici, kdy nechce bezet. Proste, drzte tu klapku otverenou, strikejte tu vodu do toho sani - a kdyz ten motor zacne mit snahu se zastavit, tak mu dejte malou pauzu, aby se dostal zpet do otacek. Jak a proc to pracuje? Ta voda se v tech spalovacich komorach meni v paru - a pokud nekdo ma zkusenosti s cistenim neco vodni parou, tak vi, jak velice dobre to na uplne cokoliv pracuje. Vyhodou dekarbonizace vodni parou je, ze ten motor u toho bezi a ten rozpusteny nanos carbonu je vytlacen vyfukovymi ventily primo do vyfuku. Na rozdil od nejakych chemikalii, ktere se nalejou do valcu, kde se nechaji sedet pres noc (zatimco jejich vypary leptaji tesneni a injectory) a soucasne taky stekaji s tim rozpustenym karbonem temy cylindry pres krouzky pistu dolu do oil pan, ten proces cisteni tech pistu a spalovacich komor konci ve chvili, kdy clovek prestane to tech valcu vstrikovat tu vodu - a nic neni nasledovne nijak negativne ovlivneno. I presto, clovek by mel po tom cisteni vymenit i olej - jen pro pripad, ze by se do neho nejaka mala cast vody anebo toho rozpusteneho karbonu nejak dostala (ale ty sance jsou velice male, protoze ty pistni krouzky tesni mnohem lepe, kdy ten motor bezi - a ten karbon a i voda, ktera se treba nepremenila na paru je vypuzena z toho motoru s vyfukovymi plyny a na ceste se stejne vypari). Jak dloho a kolik vody tam strikat? Tak dlouho, kolik to zabere vyprazdnit dve 1L spray bottles. Jak jsem rekl, nebojte se jit i velice rychle, ten motor vam da vedet kdy tam tu vodu strikate prilis rychle.
Tento levny proces je vhodny pro uplne kazdy motor - s karburatorem anebo EFI. Lidi s V8 s karburatory si ani nehrajou s nejakou spray bottle, ale primo lejou tu vodu do toho karburatoru z nejakeho kelimku.
Je tam nejaky dukaz, ze to opravdu pracuje? I presto, ze ja pouzivam water injection a pote, co jsem sundal hlavu toho motoru (abych ji vymenil za jinou) jsem zjistil, ze ty pisty a spalovaci komory te hlavy vypadaly uplne jako nove, tak jsem se sam chtel o tech ucincich te dekarbonizace vodou chtel presvedcit u jineho auta (Eagle Talon), ktere jsme koupili na soucastky a meli jsme v umyslu ten motor stejne rozebrat. Ja mel za ty roky desitky tech 4G63 motoru rozebranych, tak dobre vim, jak "normalni" hlava a pisty po nejakych 100 tisic mil vypadaji, ale po tom cisteni karbonu vodni parou a pote, co jsme sundali tu hlavu, ty pisty a spalovaci komory vypadaly, jako by na tom motoru bylo jen nejakych 10 mil. Takze ano, ono to opravdu pracuje - a velice dobre. Ja se mel o tom sam moznost presvedcit na vlastni oci.



Karbon, jako hmota, se samozrejme nijak "rozpustit" neda, ale ta vodni para ho jen rozdeluje na velice male castice, ktere by nemely mit problem dostat se temi mrizkami katalizatoru. Navic, ta vodni para soucasne cisti i ten katalizator a doslova cele vyfukove potrubi od jakychkoliv nanosu. My proto ten katalyzator a cely vyfuk vzdy nechavame na aute...
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod majki » Sob Júl 30, 2005 8:51 pm

Ty vole, dobry scifi :ho:, karbon se rozdeli na miniaturni castecky vodni parou a ty by mely projit mrizkou kazalyzatoru...jestli nekdo nekdy videl mrizku katalyzatoru, tak je jasny, ze proste to neni mozny...hmmm, nebo jsem asi ve fyzice nedaval pozor :ho:
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod George » Sob Júl 30, 2005 9:05 pm

Musím tě majki upozornit že tohle není žádný blb ale člověk který pracuje přes 15 v sekci vývoje v USA v mitsubishi. Tohle není blbost. Po pár článcích na tuning fóru kde dokázal přes internet vyřešit problém i na bi turbový supře mu opravdu věřím.
Mimo jiné to už i na fóru zkoušeli lidé zde z Čech a všichni tvrdí že jim to pomohlo.
Naposledy upravil George dňa Sob Júl 30, 2005 9:09 pm, celkovo upravené 2
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod majki » Sob Júl 30, 2005 9:07 pm

George píše:Musím tě majki upozornit že tohle není žádný blb ale člověk který pracuje přes 15 v sekci vývoje v USA v mitsubishi. Tohle není blbost. Po pár článcích na tuning fóru kde dokázal přes internet vyřešit problém i na bi turbový supře mu opravdu věřím.
Mimo jiné to už i na fóru zkoušeli lidé zde z Čech a všichni tvrdí že jim to pomohlo.

Ja verim, ze to pomuze motoru, ale neverim tomu, ze to neodjebe katak :o)
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod MMKS » Sob Júl 30, 2005 9:07 pm

Otázka druhá, dá se tím něco pokazit?
Obrázok užívateľa
MMKS
Komunikátor
 
Príspevky: 519
Registrovaný: Štv Mar 24, 2005 7:25 pm
Bydlisko: Břeclav okolí

Poslaťod George » Sob Júl 30, 2005 9:11 pm

Tan karbon se bude v tak miniaturních částečkách že to katem projde. Mě jak teď přišel ten katík z ameriky tak má v sobě díry jako kráva v mřížkách.

mimo jiné ten člověk jezdí s tímto (podle čehož si můžete udělat obrázek že ví o črm mluví) :
http://www.tuning-forum.org/viewtopic.p ... 62&start=0
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod majki » Sob Júl 30, 2005 9:15 pm

George píše:Tan karbon se bude v tak miniaturních částečkách že to katem projde. Mě jak teď přišel ten katík z ameriky tak má v sobě díry jako kráva v mřížkách.

mimo jiné ten člověk jezdí s tímto (podle čehož si můžete udělat obrázek že ví o črm mluví) :
http://www.tuning-forum.org/viewtopic.p ... 62&start=0

Kurva, ja ti rikam, ze ja verim, ze ten clovek je machr na auta, ale proste neverim tomu, ze klasicky katak to prezije...tam jsou uplne jiny mrizky a dirky, nez u tuningovych kataku
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod George » Sob Júl 30, 2005 9:20 pm

akorát nevím jak tochápat. To to mám stříkat přímo do váhy vzuchu před kterou je filtr. Bez váhy to nepoběží
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod MMKS » Sob Júl 30, 2005 9:26 pm

Který hrdina to zkusí? :-?
Obrázok užívateľa
MMKS
Komunikátor
 
Príspevky: 519
Registrovaný: Štv Mar 24, 2005 7:25 pm
Bydlisko: Břeclav okolí

Poslaťod Honza » Sob Júl 30, 2005 9:34 pm

George píše:akorát nevím jak tochápat. To to mám stříkat přímo do váhy vzuchu před kterou je filtr. Bez váhy to nepoběží


Však dráty k váze nech zapojený, váhu zašprajcuj v jedné třetině a máš to..A nebo si udělej v brzdové trubky takový S, nebo Z a podstrč to do té hadice před klapkou..kapiš jak to myslím?
Asi už vím, co budu dělat v tejdnu.. :ho:
626 krasavice jak sviňa

Pokaždé když onanujete Bůh zabije koťátko!
Obrázok užívateľa
Honza
Forum Guru
 
Príspevky: 1799
Registrovaný: Str Máj 14, 2003 9:37 am

Poslaťod George » Sob Júl 30, 2005 9:36 pm

Ty se možná směješ a lidi z fóra to zkusili a všichni tvrdí že jim to pomohlo. Stejný účinky který tu popisovali tady mazďáci u tý první dekarbonizace.
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Honza » Sob Júl 30, 2005 9:38 pm

George píše:Ty se možná směješ a lidi z fóra to zkusili a všichni tvrdí že jim to pomohlo. Stejný účinky který tu popisovali tady mazďáci u tý první dekarbonizace.


Se nesměju..trocha vody nemůže uškodit..tak proč to netestnout že? Asi bych tomu mohl dát trochu kartáč, ať holka ukáže, co v ní je.. :ho:
626 krasavice jak sviňa

Pokaždé když onanujete Bůh zabije koťátko!
Obrázok užívateľa
Honza
Forum Guru
 
Príspevky: 1799
Registrovaný: Str Máj 14, 2003 9:37 am

Poslaťod George » Sob Júl 30, 2005 9:46 pm

testováno na Cadillac Seville STS 4,6 V8

--------------------------------------------------------------------------------
Tak sem provedl tu dekarbonizaci - každopádně plyn sem založil špalkem neb sem neměl po ruce nikoho kdo by na něj šlapal. Do sání sem to pražil fakt hustě z toho tlakovýho rozprašovače. Zezačátku se teda ta mrcha vůbec nechtěla dusit a docela si pomlaskával, nějak sem to nechápal vody tam valilo fakt megahustě z vejfuku se ale vůbec nekouřilo jen koncovky byly orosený jak na nich kondenzovala voda. Nalil sem tam tam 2,5 litru vody během 4 minut. No ptal sem se teď večer Teeny když to pořádně vokouřím zda se nehulí z vejfuku a prej ne, taky mi přijde, že to jde daleko líp za plynem, ale to je asi jen pocit - nevím ))
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod MMKS » Sob Júl 30, 2005 9:52 pm

a nechceš tam hodit link na to jejich forum kde se o tom konkrétně píše, ať nemusíš psát útržky?
Obrázok užívateľa
MMKS
Komunikátor
 
Príspevky: 519
Registrovaný: Štv Mar 24, 2005 7:25 pm
Bydlisko: Břeclav okolí

Poslaťod George » Sob Júl 30, 2005 9:55 pm

http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Ďalší

Späť na Tipy a triky...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť