Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Benzín x nafta

Prišli ste na dobrú vec? Podeľte sa s vašou skúsenosťou s ostatnými...

Poslaťod dabel » Štv Jan 26, 2006 12:21 pm

majki píše:Heeej, lidi, naftaci teda :o), hlavne ti s temi novymi motory v M6 apod.
Mohl by tu nekdo sepsat veskere naklady u naftaka, ktere jsou pri servisnich prohlidkach (co ja vim jake filtry se tam kde u nafty meni, co stoji "svicky", jak casto se meni atd...)

Diky moc.

Myslim, ze co sa pravidelnej vymeny spotrebaku tyka, tam nie je velky rozdiel... rozdiel je hlavne v oleji (ropaky maju oleja o dost viac, ako benzinaky). A samozrejme, ked klakne turbo, tak to je riadny zahul... (Saab 9-5 3.0TiD - odislo po 50tkm, rozsypalo sa, kusky vleteli do sania -> pruser jak svina, oprava stvrt melcka...)
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod majki » Štv Jan 26, 2006 12:28 pm

dabel píše:
majki píše:Heeej, lidi, naftaci teda :o), hlavne ti s temi novymi motory v M6 apod.
Mohl by tu nekdo sepsat veskere naklady u naftaka, ktere jsou pri servisnich prohlidkach (co ja vim jake filtry se tam kde u nafty meni, co stoji "svicky", jak casto se meni atd...)

Diky moc.

Myslim, ze co sa pravidelnej vymeny spotrebaku tyka, tam nie je velky rozdiel... rozdiel je hlavne v oleji (ropaky maju oleja o dost viac, ako benzinaky). A samozrejme, ked klakne turbo, tak to je riadny zahul... (Saab 9-5 3.0TiD - odislo po 50tkm, rozsypalo sa, kusky vleteli do sania -> pruser jak svina, oprava stvrt melcka...)

Ku temu Saabu, to snad este bolo auto v zaruke, nie? :sok:

No nie, preco sa pytam. Teraz kukam do ceniku Hondy na noveho Civica. Neratam pojistku, do 1.4 moze ist len blazen a povinne rucenie je na 1.8 (benzin) rovnake ako na 2.2 (nafta) (tusim spravne? :neverim)
No a rozdiel medzi prostrednou vybavou 1.8 benzinu (spotreba M/MM/K - 8.4/5.5/6.6) a prostrednou vybavou 2.2 nafty (6.7/4.5/5.3) 50.000,- CZK
Tak chci tak nejak priblizne zjistit, kolik bych musel rocne (dejme tomu rozmezi 6let) najezdit, aby se mi vyplatil naftak.
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod majki » Štv Jan 26, 2006 12:29 pm

Tak jsem napsal pekny Cesko-Slovensky prispevek :ho:
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod dabel » Štv Jan 26, 2006 12:32 pm

majki píše:Ku temu Saabu, to snad este bolo auto v zaruke, nie? :sok:

Nastastie este ano...

majki píše:No nie, preco sa pytam. Teraz kukam do ceniku Hondy na noveho Civica. Neratam pojistku, do 1.4 moze ist len blazen a povinne rucenie je na 1.8 (benzin) rovnake ako na 2.2 (nafta) (tusim spravne? :neverim)

Poistka na 1.8 bude asi nizsia. Kazdopadne kupovat auto podla poistky moze iba somarik (pri vyse pol milione rozmyslat o 2000 korunach rozdielu je naprosto scestne!), takze Ti odporucim: prevez sa oboma a kup si, co Ta viac chyti za srdce.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod majki » Štv Jan 26, 2006 12:39 pm

dabel píše:
majki píše:Ku temu Saabu, to snad este bolo auto v zaruke, nie? :sok:

Nastastie este ano...

majki píše:No nie, preco sa pytam. Teraz kukam do ceniku Hondy na noveho Civica. Neratam pojistku, do 1.4 moze ist len blazen a povinne rucenie je na 1.8 (benzin) rovnake ako na 2.2 (nafta) (tusim spravne? :neverim)

Poistka na 1.8 bude asi nizsia. Kazdopadne kupovat auto podla poistky moze iba somarik (pri vyse pol milione rozmyslat o 2000 korunach rozdielu je naprosto scestne!), takze Ti odporucim: prevez sa oboma a kup si, co Ta viac chyti za srdce.

No tak jasne, to som tam len napisal, pretoze som to tu dakde o poistke v tomto threade cital :chacha

Inac ja teraz nic nekupujem, len ma toto proste zaujima, moderne diesly su uz na tom velmi velmi dobre, stacilo mi sa prejst s tou dieselovou M3...
Cize, znova dotaz: ratal to uz dakdo? :o)
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod dabel » Štv Jan 26, 2006 1:08 pm

majki píše:Inac ja teraz nic nekupujem, len ma toto proste zaujima, moderne diesly su uz na tom velmi velmi dobre, stacilo mi sa prejst s tou dieselovou M3...

Ja viem, ze ZATIAL nekupujes ;) Ale chystas sa ;) Inak dieslova M3 bude proti tomuto lenochod... Ten 1.6 nie je asi na tu kubaturu zly, ale je to nanajvys priemerne zvezenie... 2.2 v tak malom aute bude niekde CELKOM inde...
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod TomAnt » Štv Jan 26, 2006 1:18 pm

Inac, to ratanie nie je az take jednoduche, lebo dieslak ma oproti benzinaku inac servisne intervaly, ine mnozstva naplni, ine hento, ine tamto a to cele treba do rovnice zaratat... Proste nestaci len zratat spotreby a naklady na pohonne hmoty a jednoznacne povedat, ze dislak sa ti pri najazdenych XX km oplati po XX rokoch. Ono to kludne moze byt viac, alebo aj menej... Jo a netreba zabudat ani na krute mrazy :ho: Proste vela parametrov vstupuje do porovnania...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod majki » Štv Jan 26, 2006 1:24 pm

TomAnt píše:Inac, to ratanie nie je az take jednoduche, lebo dieslak ma oproti benzinaku inac servicne intervaly, ine mnozstva naplni, ine hento, ine tamto a to cele treba do rovnice zaratat... Proste nestaci len zratat spotreby a naklady na pohonne hmoty a jendoznacne povedat, ze dislak sa ti pri najazdenych XX km oplati po XX rokoch. Ono to kludne moze byt viac, alebo aj menej... Jo a netreba zabudat ani na krute mrazy :ho: Proste vela parametrov vstupuje do porovnania...


Ale ved ano, Tom, ved si precitaj ten moj prispevok na tejto stranke uplne hore, tam hovorim o naplnach a ich vymennych intervaloch, o filtrach atd. atd., preto chcem, aby to tu dakdo, kdo si to zapisuje, pekne rozepsal a ja to pak mohol porovnat s benzinakom, vies. O to mi prave presne ide, ze aka napln po kolko kilometroch, "sviecky", "kable" a co ja viem co ma diesel este...nechcem robit rovnicu, chcem videt NAKLADY na diesel (a este zamerne som napisal s novsim dieselom, pretoze to bude ine u dieselu 10 rocneho alebo 3 rocneho). A potom, az to tu uvidim, tak si to vsetko zratam a budem chciet vidiet, kolko budem muset rocne najazdit, aby sa mi oplatilo kupit diesel na sestirocny horizont uzivania.

Cize, bude dakdo ochotny to tu sepisat? Dieselaci, sa nehanbite, nie? :o)
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Lubos1 » Štv Jan 26, 2006 2:56 pm

TomAnt píše:Inac, to ratanie nie je az take jednoduche, lebo dieslak ma oproti benzinaku inac servisne intervaly, ine mnozstva naplni, ine hento, ine tamto a to cele treba do rovnice zaratat... Proste nestaci len zratat spotreby a naklady na pohonne hmoty a jednoznacne povedat, ze dislak sa ti pri najazdenych XX km oplati po XX rokoch. Ono to kludne moze byt viac, alebo aj menej... Jo a netreba zabudat ani na krute mrazy :ho: Proste vela parametrov vstupuje do porovnania...


Servisne intervaly mam 20t km, takze su rovnake ako u benzinu. Naplne su urcite vacsie - chl. kvapalina 8.5 l, olej 5l.
PZP platim podla vykonu a kasko podla ceny.
Servisna prehliadka ma stoji komplet cca 9 000 Sk, neviem ako u benzinov.

Spotreba sa mi ustalila na 6,6 km/h, v zime viac kvoli nez. kureniu. Inak v mrazoch ziadny problem. Diesel ma pri dalsom predaji vyssiu hodnotu (preto som to samozrejme nekupoval, ale je to fakt).

Osobne som za diesel, ak je navysenie ceny 50 - 60 000. Ak je to okolo 100 000, tak je to urcite nevyhodne. Samozrejme je potrebne prihliadat aj na pocet najazdenych km. U mna cca 35 000 km rocne - diesel sa mi oplati. Okrem toho, nafta ma stoji momentalne po prepocte do 36 Sk - tankujem v Rakusku.
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod dabel » Štv Jan 26, 2006 3:02 pm

TomAnt píše:lebo dieslak ma oproti benzinaku inac servisne intervaly

Drtiva vacsina ma rovnaky interval (Mazdy, Hondy, Toyoty). Vseobecne sa traduje, ze prehliadka u diesla stoji viac, ako u benzinaku - presne cisla sa ale aj tak lisia od konkretneho typu.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod majki » Štv Jan 26, 2006 3:03 pm

Lubos1: Dakujem :tlesk:
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Mato za » Štv Jan 26, 2006 3:19 pm

ked si kuknete napr. http://www.toyota.sk a vyberiete si model napr. corolla tak je tam aj cennik za servisne prehliadky, su po 15000km a priblizne diesel kontrola je o 2000Sk vacsia cena je to porovnanie 1,8l benzin a 2,0 nafta
Mato za
Opytovateľ
 
Príspevky: 17
Registrovaný: Štv Jan 26, 2006 12:26 pm

Poslaťod Lubos1 » Štv Jan 26, 2006 3:45 pm

Mato za píše:ked si kuknete napr. http://www.toyota.sk a vyberiete si model napr. corolla tak je tam aj cennik za servisne prehliadky, su po 15000km a priblizne diesel kontrola je o 2000Sk vacsia cena je to porovnanie 1,8l benzin a 2,0 nafta

Videl som cennik servisnych prehliadok u Toyoty 2,2 diesel a uz su kazdych 30 000 km a stoja do 7 000 Sk. Takze aj v tejto oblasti sa vela zmenilo.
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Bill » Štv Jan 26, 2006 10:33 pm

1, Nechcem niekoho presviedcat, ze diesel je lepsi ako benzin. Kazdy ma svoje vyhody a nevyhody. Ide o to, na co sa to auto pouziva a co sa od neho ocakava. Keby som chcel jazdit vacsinou po dialnici vyssou rychlostou a hlavne v lete, urcite tiez volim benzin. Na to na co potrebujem auto ja, mi lepsie vyhovuje diesel. Aj keby bola prevadzka naftaku drahsia ako benzinaku (aj ked si myslim, ze nie je), volil by som naftu.
2, Vela robi aj zvyk. Ja som si zvykol na naftak. Vadi mi, ze na naftaky nadavaju ludia, ktori ho v zivote nevyskusali. Pred Premacy sme mali 626 GV 2,0i BENZIN.
3, Rozdiely medzi benzinovymi a naftovymi agregatmi sa stieraju (napr. DiTD / GDI).
4, Uvedomujem si, ze nie je diesel ako diesel (cerpadlo-dyza, turbo s/bez medzi chladica, common rail) a benzin ako benzin (karburator, i-cko, wankel).
Vyhody:
1, Diesel je silnejsi: Vyssi krutiaci moment pri nizsich otackach (vyhoda v zime / v kopcoch / pri tahani / nalozeni).
2, Diesel ja lacnejsi. Nizsie naklady na prevadzku. Spotrebuje menej paliva, nafta je lacnejsia. Berie aj menej stavy z baterky. Je menej poruchovy (rozdelovac, sviecky, kable).
3, Diesel je lacnejsi. Nizsie naklady na udrzbu. Lliter oleja naviac asi nikoho nezabije.
4, Diesel je menej citlivy - na cistotu paliva, elektriku (je jej tam nenej).
Nevyhody:
1, Diesel je "pomalsi" (nizsia maximalka, potrebuje vyssie otacky, nizsie zrychlenie). Turbo a viac ventilov na valec to zmiernuje. Turbodiera sa da eliminovat dvomi turbami. Nevyhodou turba je vyssia citlivost na tlak vzduchu. Treba jazdit "predvidavejsie". Treba si uvedomit ako turbo funguje a podla toho aj jazdit. Odpich ma ale vraj lepsi :-).
2, Diesel je tazsi. To je fakt, sposobeny pouzitymi materialmi. Zase ma vraj vyssiu tepelnu ucinnost. Konstrukcia naprav sa moze tomu prisposobit.
3, Diesel je neekologicky. Ma vyssie emisie. Nizsia spotreba je ale ekologickejsia :-). Su aj naftaky s katalizatorom.
4, Diesel je hlucnejsi. Kabina sa da odhlucnit. Vacsina starsich dieselov ma fakt katastrofalny zvuk. Je to ale sposobene tym, ze auto nedostava to, co potrebuje. Ludia ich vytacaju (nechapu, ze vyssie otacky neznamenaju vyssi krutak). Leni sa im nastavit cerpadlo, tankuju sajrajt a dalsie nedodrziavanie udrzby.
Mazda a Mitsubishi sú súrodenci, ale Tatra nezná bratra!
Obrázok užívateľa
Bill
Prispievateľ
 
Príspevky: 441
Registrovaný: Pia Máj 21, 2004 4:27 pm
Bydlisko: vychod

Poslaťod majki » Štv Jan 26, 2006 10:42 pm

Bill píše:2, Diesel ja lacnejsi. Nizsie naklady na prevadzku. Spotrebuje menej paliva, nafta je lacnejsia. Berie aj menej stavy z baterky. Je menej poruchovy (rozdelovac, sviecky, kable).

Toto je celkom relativne, porizovaci cena dieselu je vyssia, menej poruchovy, snad kazdy slysel o poruchach turba. Menej stavy z baterky mozna, ale na svouju prevadzku potrebuje tak 70Ah bateriu...

Bill píše:3, Diesel je lacnejsi. Nizsie naklady na udrzbu. Lliter oleja naviac asi nikoho nezabije.

Akoze nizsie naklady na udrzbu? Mozes sa rozpisat konkretne prosim? Co palivove filtre, ktore sa menia castejsie, a dalsie take veci, neboj sa a len sa rozpisaj :o)

Bill píše:2, Diesel je tazsi. To je fakt, sposobeny pouzitymi materialmi. Zase ma vraj vyssiu tepelnu ucinnost. Konstrukcia naprav sa moze tomu prisposobit.

To je sice pravda, ale ako by na to pani inzenyri zabudali stale, ked citam nejake fora a clanky, stale sa vzdy doctem, ze capy a podobne veci dostavaju na prednej naprave stale via zabrat a stale temu nie su uspusobene tak, ako by mohli byt :neutral
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

PredchádzajúciĎalší

Späť na Tipy a triky...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť